Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 28 juni 2014

Och här kommer fortsättningen på förra inlägget

Av Johanna Nordin - 28 juni 2014 21:34

Fick avbryta abrupt då min dator heller inte mår bra. Hundarna snodde sladden till datorn och bet av den så jag fick jaga tag i ny sladd vilket visade sig inte vara helt självklart att det fanns. På tal om den incidenten så kan jag berätta att jag får panik av butiker som Media Markt. Jag förstår inte hur man kan se någon tjusning och glädje i att gå in där! Det är tvapparater stora som ett halvt kök som flimmrar och flipprar på hög volym och massa för mig helt obegriplig elektronik. Dammsugare vet jag vad det är, det är ungefär så långt som min elektonikkunskap sträcker sig. Jag hittade knappt ens ut ur butiken. Fick gå in på ytterligare en databutik för att få tag i en sladd och han i kassan berättade hur viktigt det var att det blev rätt, annars kunde datorn brännas sönder. Nu är jag istället livrdd att använda min eftersom jag inte gjort någon back-up på något. Mina bilder.... mina texter.... ångest delux! Jag fick visserligen hjälp att få rätt prylar och inställning men datorn är sig inte lik.


Ja GRynet var jag:

 

En dag kändes det plötsligt som att Grynet vuxit ur trdgården. Hon åt min tvätt...hon började stånga på folk och fä i sina kalvlekar... hon galopperade runt och tog plats och måtta sparkar mot folk och fä men då på lek.... hon bajsade äckligt kobajs.... Jag försökte fösa ihop henne med Ragnar och valter men Grynet fick koskräck och drog genom elstaketet och drog sönder delar av det. Försökte då passa ihop dem bredvid varann men hon brydde sig inte om dem och Ragnar och Valter leker väldigt hårdhänt med varann. Storleksskillnade var för stor och Grynet har ingen som skulle kunna skydda henne. Rev och slet mig i skallen för en lösning. Ensam kan hon inte gå, hon behöver utlopp för sig energi om den unge hon är. Knytte och Ylle, hennes fårpolare, började flyga som små vantar när Grynet vile leka även om Grynet var försiktig.

  

Så kom han som en lösning! Lille Leo, av rasen fjällnära, och på agen nästan lika gammal som Grynet. Han har samma typ av uppväxt och är van vid folk, barn, hundar, får, maskiner och gå i grimma. Grynet var först inte förtjust alls. Det man inte ser finns inte var hennes tankesätt.

Men snart så blev de vänner. De ska gå i fårhagen till att börja med och sedan flyttas över till stohagen och parasitbekämpa där. Växelbetar man mellan olika djurslag minskar parasitangreppen avsevärt i hästhagar, det är forskat på. Annars är inälvsparasiter ett gissel och hästarna återsmittas snabbt efter avmaskning och maskarna blir resistenta mot medlen.

Två gossekossor på gåträning.

På promenad

 

Fjällbäckens Nallebjörn född -10. En riktigt fin kille! Harriet har börjar hjälpa till att rida in honom.

Grisarna fick en badbassäng. Mycket poppis! Här badar Hedda nöjt.

Dagläger med glada 6-åringar. Ida, Goya och Salzatar med dem på en terrängritt.

 

Busen, Tiger och Brellir efter en skogssväng

 

När jag saknar fjället kan jag gå ner till stora stenen i hagen. Den här bilden kunde lika gärna vara tagen på fjället, men det är bara en del av stenblocket.

Fixat odlingslådor. Nu växer där broccoli, potatis, lök och morötter.

Årets semesterbild med hundarna. Amy, Kaisa, Penny och Milton i skogen. Rigmor och Mega är hemma med stalltjejerna Julia och Alice.

 

Familjen Småskrak traskade över vägen så jag fick vackert vänta på min tur. Naturens övergångställe. Så söta små dunbollar! Själv får jag inga dunbollar. Jag gav bort ankhonorna då hanarna bara jagade dem och våldtog dem. Så nu är det lugnt hemma. Jag slapp slå nått hårt i huvudet på dem... Fast de heter fortfarande Anki och Pytte ;)


Trevlig sommar! 

          

       

 
 
Ingen bild

Ida

29 juni 2014 16:37

Tack för att jag fick 'följa med' på återigen, en mysig utflykt till din fina vardag!

Önskar dej en härlig sommar!

Johanna Nordin

29 juni 2014 18:25

Tack detsamma! Hoppas du får en fin sommar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Ovido - Quiz & Flashcards