Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

Härliga sommardagar

Av Johanna Nordin - 28 juli 2011 19:59

Igår morse när jag mockade vindskyddet i fukten och värmen fick jag en längtan in till storstan, till pulsen och uteserveringar. Ringde min syster och bestämde träff med henne och min svåger. Hela dagen var som om jag traskade runt i ett hubbabubba. Huvudet sprängde och jag fick inget gjort. Sen om sider kom jag på att deet finns ju något som kallas värktabletter också just för såna här tillfällen. Men det var verkligen fuktigt och varmt! Fåren och getterna ville gå in redan klockan fyra på eftermiddagen. I stallet är det svalt och skönt. Det vet dem.

Jag hade en underbar kväll på en servering på vattnet vid djurgårdsbron! Solnedgång, kärt sällskap och massa att prata om. Vad kan man mer begära? Skönt och umgås med syster utan barnen. Inget ont i dem! Älskar mina syskonbarn Ebba och Philip och längtar tills jag får träffa dem igen! Men ibland är det skönt att umgås bara vi vuxna liksom jag antar att barnen vill ha vuxenfritt ibland. Åt en god stek med mumsig sås. Var bara vinet som jag blev snuvad på, men så är det när man måste köra hem. Kom på när jag väl var i stan att jag hade ju kunnat sova över hos dem om hundarna hade åkt med. Nu blev det inte så den här gången, men nästa gång kanske. Bör kanske vänta tills bigaråtiden är över med tanke på Foxas tarmarbete....


Idag hade jag sällskap av Anna (jag kallar henne Lule-Anna för att skilja henne från Anna Östervall) och lilla Nova 8 månader. Jag hämtade upp Anna inne i stan i samband med att jag åkte in och handlade mat. Kylskåpet var som ett eko. Vi började aktiviteterna med en obligatorisk fika på altan. Var jättelänge sedan vi träffades Anna och jag. Sist var det vinter! Vi insåg att vi måste bli bättre, en gång i halvåret duger inte! Men både hon och jag har haft mycket för oss och tiden har tickat på. Lite senare på eftermiddagen kom Mattias ut med Nova.

Figaro fick sin välbehövda schamponering.

Matte borstar igenom Fatima

Fatima 23 år

Nova och Pontus gör sig bekanta

Så här glad blir man efter att ha blivit bekant med en ponny!

 

Anna och jag har gett oss sjutton på att Nova ska bli en hästtjej! Det ska börjas i tid!

Ser inte ut att bli så svårt! Känns inte som att Anna och jag tagit oss vatten över huvudet med tanke på Novas miner.

´Rida mera!!!

Kaninfamiljen fick byta boplats till grönare täppa. Nova blev förtjust i alla djuren, möjligtvis att Gerda och Rakel var lite läskiga med sin lurviga uppsyn när Nova satt ensam i vagnen.


Imorgon kommer Anna ut igen liksom min kompis Marie. Vi tänkte sätta igång ridhästarna med att skritta ut en sväng. Det är dags nu att komma igång. Jag vill inget hellre än att få upp deras kondis och styrka så att jag kan sätta igång och träna igen. Själva igångsättningen är en öken, men något som måste göras.

Ska se till att få skor på Fatima, Jazzo och Pontus nu också så de kan komma igång igen på allvar. Pontus ska köras in nu och förhoppningsvis blir vi klara den här gången. Det brukar gå troll i inkörningen. Alltid är det något som kommer i vägen. Nyss hade han en fistel under käken som poppade upp precis när jag tänkte sätta igång.


Vi hörs! 

      


                   

 
 
Jenny

Jenny

30 juli 2011 11:17

Vilka ljuvliga fölbilder!

http://islandstokan.bloggplatsen.se

Johanna Nordin

30 juli 2011 15:01

Tack, de är ljuvliga mina fölisar så bilderna kan inte bli annat :) Saknar dock att ha ett litet islandsföl också. Men det får bli ett annat år. Har inte betäckt nån av stona heller så det blir uppehåll nästa år med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards