Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Parfymer

Av Johanna Nordin - 29 juli 2011 17:04

Idag ska jag göra något annorlunda i min blogg: Idag ska jag dissa!


Idag dissar jag alla dem som inte har förstått att parfymer ska anas och inte osa! Finns inget värre än ett osynligt moln av parfymstank runt folk! Den bästa parfymen blir även den till en stank i för stor skala. Jag är jättekänslig mot parfymer. Inte allergisk, men när jag blir trött blir jag extra känslig mot starka dofter och för mycket parfym blir ingen doft utan stank...som sagt....

Vad an detta parfymeriutspel? Ja då och då stöter man på dem. De som stinker. De som inte har koll på hur mycket de luktar. Nej det är inte bara gamla damer, finns gott om yngre förmågor också. På ICA, på bussen, i toakön, etc etc. Jag har en vettig grundregel. Känner man inte sin parfym efter 1 max 2 snabba sprayningar då är man parfymblind och ska byta doft. Man vänjer sig och känner inte sin egen doft...eller odör.... Man ska inte behöva syrgasmask för att krama något som haft en extra doft på sig, som det ibland blir fallet! Nog om parfymodörer, nu har jag sagt mitt och känner mig lättad. Jo...jag kan gå igång ibland och man ska inte spara på skit   Ut mä't bara!


Annars då? Jovars annars är det bra. Har ridit idag. Vi tog en barbacka skrittrunda. Jag red Leira som var pigg och glad. Minsta aning till galoppskänkel och hon hade kutat till jordens ände, slidstop:pat och kutat tillbaka igen. Hon fick nöja sig med skritt. Däremot gjorde hon en djupdykning, ett riktigt plattfall, på en raksträcka. Helt plötsligt var det som om hon trasslat in benen i kors och hon föll boktavligt på näsan och huggade grus några meter. Att jag satt kvar, på plats dessutom, är ett under i sig! Har sagt det förr: ibland imponerar jag på mig själv! Oskadda fortsatte vi hemåt.


Håller på och städar i värmen, men det behövs. Fick ett ryck: ett "jag-står-inte-ut-en-minut-till-med-virvelmarsvin-långs-väggarna". Det går segt med städningen, finns så mycket annat som är roligare och mer intressant. Surfa och blogga till exempel   Tror jag snart slår rekord i meningslösa statusuppdateringar på fb bara för att komma undan.


Ska ut med Jazzo på en körrunda också. Han längtar nog efter att komma ut! Provgick med honom på grusvägen för att se om han är ömfotad, men han brydde sig inte det minsta. Var däremot väldigt besviken att gå tillbaka till trista hagen utan gräs   . Jazzo älskar att dra vagnen! Men först hö-time.


Vi hörs!



 
 
Ingen bild

Anna-Greta

29 juli 2011 17:32

Aha det är förklaringen varfö en del stinker, det är "blinda". Du glömde dissa dessa som trots att de lämnat rummet för flera minuter sedan fortfarande luktar som om de vore där.
Eller en doft i korridoren som avslöjar vem som gått förbi

Johanna Nordin

29 juli 2011 17:47

Men då gör vi det nu! Diss åt dem som lämnar doftmarkeringar efter sig! Blä usch och fy! ;)

 
Gunilla

Gunilla

11 augusti 2011 13:43

Håller fullständigt med !! På mitt jobb har vi en som man inte kan gå in på toa efter på en kvart, och då beror det inte på det hon gjort utan det luktar inpyrt med vidrig parfym...uurrrkkk

http://www.gugge67.wordpress.com

Johanna Nordin

13 augusti 2011 19:41

haha najs ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards