Kennel Krokanden

Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Johanna Nordin - 3 augusti 2012 13:53

Ber om ursäkt för ett urkasst skrivande idag men hjärnan är inte riktigt påkopplad. KOm i säng klockan tre inatt och i denna flugsommarhögsäsong(det var ett långt ord!) har det blivit lite si och så med sömnen. Sov över i STockholm inatt efter att ha pratajat på schalgerkvällen på Priden med mina vänner Annika, Maria, Emil och Jessika och träffat några av bondetjejerna som hastigast. Tusen tack till Ninni som nattade och väckte vovvarna! Jag är världens kycklingmamma och har aldrig lämnat dem över natten utan passning någon gång innan, så det var första gången de sov ensamma hemma. Däremot är de ju inte ensamma på gården.Men de tycks ha sovit bra, nu är jag hemma och ute med dem på gården.

 

Bilden får tala för sig själv...

 

Emil och Maria på hugget!   

 

Själv ser jag ut som ett fromt lamm i jämförelse med min colaflaska. Iallafall om man tänker bort döskallehalsbandet    Men eftersom jag skulle köra hem idag på fm var det bara att vackert sluta dricka och parta loss på cola sedan vi gått in i parken. Men det gick bra det med!


Annars då? Jotack det knallar och går   . Har bara tre hästar hemma i stallet     Men man ju får va glad för det lilla.... Resten är på semester i olika hagar.

 

Tärna, Svala och Tildra.

Lika som bär: Vilda och Samanta. Har fortfarande inte vågat ta av Vilda täcket sedan hon blev rakad vid ultraljudet när hon var sjuk.

   

På tal om bär, det är mycket hallon iår.

 

Det gillar Figaro och Najade!

Släppte inte Maisan på bete förrän nu för någom dag sedan, hon bantar ju. Men nu är det inte så mycket kräm i gräset längre. Saga hade Maisan som sin surrongatmamma förra sommaren när hon var föl. Glömmer aldrig när Saga stod och diade på Maisan fastän Saga mamma Cleo var i närheten. Men Cleo verkade inte ta illa upp och Saga hade två mammor. Maisan och Saga har inte gått ihopsedan i augusti -11 och det första Saga gör...ja ni ser ju själva. Jag blir rörd!

 



Och Rigmor hänger med sina vänner.

 

De gosigaste baggarna man kan tänka sig! Alla ska kramas och bli kliade.


Avslutar med en snyggast-i-världen-bild     

Het som solen när hagen ska fixas klart! Välkommen ut i fästingland!


Ikväll är det på't igen. Drar in på Pride med grillning och annat sköj!


Vi hörs!       

    



Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards