Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2015

Allt som är roligt!

Av Johanna Nordin - 21 augusti 2015 10:35

Jag har ett litet stort problem. Jag tycker för mycket är väldigt roligt. Jo det är ett problem eftersom det trots allt är svårt att hinna med på 24 timmar och 7 dagar. Det finns så mycket jag vill göra! Gym, karate, badminton, rida lektion på storhäst, rida westernhäst, rida mina egna hästar, köra mina egna, köra och rida in, träna hundarna och tävla, komma igång med viltspåret och dömma igen, åka på utställningar med hundar och hästar, dra igång ridskolan igen, utöka min verksamhet med fler planer, bli aktiv i Faffner vikingagård och jag vill lära mig spela fiol. Punkt. Ja sen vill jag umgås med vänner, se hela halva världen, gå ut på krogen och gå på fester, träffa min familj såklart och bara vara hemma och slöa och vistas med djuren helt kravlöst. Nu har jag bara räknat upp det jag skulle vilja utan hiarkisk rangordning och utan hänsyn till kostnader.

När jag ändå går in på allt jag vill så vill jag även ha ett fint hem. Ni vet ett lättstädat men gammaldags hem. Älskar allt som är gammalt. Allt som har med fäbodliv och medeltid att göra. Jag enar såklart inte att det var samtidigt utan det är mina intresseåldrar. Hade en period på 90-talet när jag var på medeltidsmuseet titt som tätt och drog dit alla barngrupper jag hade. JAg jobbade på den tiden en period på Kyrkans barntimmar i Sundbyberg som ansvarig förskollärare. Ett underbart jobb även om inte jag hör till de mest Guds saliga. Men jag tyckte det var fantastisk arbetsmiljö och roliga arbetskompisar och variationsrika arbetsuppgifter under fria former. Åkte med på läger och hade barnansvar men även ibland "mamma-Mat" dvs köksfru. Lärde mig ett och ett annat förutom om kyrkan och kyrkoåret. Bla meditation. Älskar att meditera! Har just köpt in några kuddar och en ljuslykta med ledljus och kommer ha en plats på logen dit jag går för att sjukna in och andas. Visst alltid mysigast och bäst med levande ljus men har ingen lust att bränna ner hela lagården. Det gäller att hitta ett sätt att bara vara. För en del kan det vara en stubbe i skogen, en stilla stund med ett djur. Men för mig som jobbar med djuren vill jag ha en egen tid. Bara Johanna. Har gått och sneglat på kuddar ett längre tag nu och inför hösten är det ett perfekt tillfälle för nystart och mys i mörkret. 

PÅ tal om nystart har jag gett mig fanken på att tappa massa kilon. Anledningen är att jag vill kunna rida in mina russ själv. Blir både dyrt och krångligt att ta hjälp. Sen saknar jag vissa brallor. Pratade med en kompis om det. "Herregud vad du måste varit smal!" Nja kanske var jag det? Kruxet är bara att nu har jag betydligt mer muskler än då så det blir tufft. Om man ska gå på kilon alltså vilket jag egentligen inte gillar. Måttband och kläder brukar vara bättre. Allrahelst om man gillar gym och har ett fysiskt tungt jobb. Men faktum kvarstår att häsarna skiter i om de bär muskler eller fett i vikt. Jo man kanske, gud förbjude mig att skriva det, är mer stark i kroppen och mer följsam med muskler än fett. En tanke. Inget vetenskapligt undersökt. Men vikt är vikt. Tänker dock inte gå in på HUR mycket jag ska ner. Vi får se ens OM det går. Jag vill gärna leva här och nu också och livsnjuta. Äta är till viss del att njuta. Vill inte späka mig och avstå från allt gott heller. Det skulle jag heller aldrig klara...

På måndag flyttar nya lillgrisen Konrad in. Men först innan dess ska jag spela in lite tv igen. Julia kommer hit och bor med djuren igen. Annars rullar det på. Har anmält Mega och Kaisa på hundutsällning, Ljufa och jag är anmälda till en kurs i woking eqitation (med reservation för felstavning) vilket är en ny sport där man rider på en bana med hinder såsom broar, man ska öppna och stänga grindar mm. och jag har anmält till en vanlig ridkurs en helg, har just fått kontakt med och godkännande av en hanhundsägare att para Alba nu när hon börjar löpa när som helst så senare i höst/vinter blir det cockervalpar här. Hade kull senast -06 på riktigt om jag bortser från en ensamfödd valp -07. Nu känner jag mig redo igen!

Oj nu måste jag sätta fart! slänger in lite bilder :)

 

Gotland

 

Hoburgen

 

Här skulle jag kunna tänka mig att bo! Ett fönster eller två bara ;)

 

Lojsta träsk

Har börjat måla stallet....

   

Det är på tiden att det här får bli klart någongång.

Gamla stallet innan målning. Nästa år ska jag måla grått på alt det bruna. Less på 70-tals mörk brun färg.

 

Världens bästa kor!

 

Savannah leker och matte får ryggmassage. En win win situation.

Greta tar ett dopp

Sushi

Fåren går in på dagarna från solgasset och ut på nätterna. Köbildning inför utsläpp.

Gjort egen hälsosam musli! Synd att min mage inte gillar fibrer... Men den kanske kanske kanske kan tänka om.

Mega vill gärna vara med. Tack och lov har inte fattat det där med poolen. Inte Anki heller för den delen. Jag var mest orolig för ankskit i hela poolen och en lyckligt simmande anka.

 

PÅ tal om Anki.


Vi höres!        

        

      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards