Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Familjen växer

Av Johanna Nordin - 12 februari 2012 22:22

I helgen introducerade vi våra hundar med varann. Det var dags för det nu, det är hjärtskärande att behöva lämna dem hemma när vi träffas. Cia har två små vita tussar som heter Snowy och hans son Oskar. De är båda två kastrerade vilket givetvis underlättar på alla sätt och vis. Snowy är en dvärgschnauzer och Oskar en riktig gatukorsning mellan Snowy och fransk bulldog/ norfolkterrier och nått mer.

Vi var pedagogiska och gick en promenad så de fick gå och nosa på varann i farten och hamna bredvid varann utan att de tänkte på det. SEn satte vi alla i min bil som har två burarsådefick sitta och "prata" med varann i några timmar medan vi åkte och fikade och bilade omkring för deras skull.

Vi höll på att bli vittne till en rejäl älgolycka vid Stallarholmen! Shit vad det var nära! Älgen klev ut varpå jag stod på bromsen men mötande bil kan omöjligt haft ögonen på vägen. Älgen stannade mitt i mötande körfält. Jag insåg snabbt att mötande bil inte såg den trots att det både var ljust, raksträcka och att den stod mitt framför den. Helt otroligt! Vart i helvete tittar folk som kör bil?! Bilisten bromasade inte in nått(jag tittade i backspegeln så fort den passerat) trots att jag hängde på tutan och på så vis fick älgen i rörelse så den med någon halvmeter hann undan med vänster bakben i flykten. Fy så otäckt! Antagligen hade det gått illa för både bilförare med ev passagerare och älgen om de hade smällt. Bilisten tycktes inte uppfattat alls vad som höll på att hända! Som sagt, vad i hela fridens namn gör folk när de kör bil?? Det stod en kalv alldeles i skogsbrynet som ville efter mamman. Jag stannade mitt på raksträckan med varningsblinkertsen på. Tog rätt lång tid, typ när bakomvarande bil skulle köra om utan att direkt sakta ner, som den föraren fattade vad som rörde sig på var sida om vägen. Hur är folk funtade? Tror de att jag stannar för nöjes skull mitt i körbanan och blinkar med varningsljuset eller tittar folk på sin motorhuv och knappt det ens? Usch så många idioter som är ute och kör på vägarna! Fruktansvärt att ens egna liv många gånger ligger i deras händer...

När vi kom hem igen gick vi en kort koppelsväng med vovvarna innan vi gemensamt gick in på gården och släppte dem lösa. Medan vi fodrade hästarna fick hundarna bekanta sig i lugn och ro på stora ytor så ingen skulle känna sig trängd.

När vi kom in var all spänning släppt. Snowy var däremot först helt besatt av tanken på att få jaga en katt.

"-Vem fan är du då?"

"-Hörru din lilla blekfis kom inte här och stick upp!"

"-Nää vaddå jag hade aaaldrig tänkt jaga honom..."

Amy och Oskar myser medan Snowy bekantar sig med katterna.

Det är inte lätt att ha tuff attityd mot 6 orädda katter. Lilleprutt (under bordet), Konjac (svart) och Boris (vit/röd) bryr sig föga om Snowys stela ben  .   


Morris tycks tycka det är skönt att ha vänner i hans storlek. Men bäst att visa sig snäll.

Imorse när vi kom ner till stallet hittade vi en liten rymling. Piggelin hade lyckats klättra genom eltrådarna utan att dra ner något trots att elen fungerar. Aja baja Piggelin! Här är dock insläppt på gården igen.

Snowy

Oskar

Amy övervakar morgonrutinen


Idag var vi på kalas hos min systerson Philip som blev 8 år här i veckan. På vägen hem stannade vi på IKEA. Det blev inget märkvärdigt och större köp. Oskar blev åksjuk och kräktes på sin fårskinnsfäll på lördagsutflykten så de fick en ny fäll. Själv köpte jag några gossedjur, små råttor till vovvarna. Morris och Minna älskar att gå runt och suga på leksaker medan Amy helst mördar dem och drar ut innehållet. Men det är ju deras saker... Med en sån vovve går det inte köpa dyra leksaker, sen fattar jag inte varför alla hundleksaker måste ha pipljud. Amy vill ju ha själva pipgrejen och sliter leksaken i stycken på nolltid.

Lycklig vovve!

Bröderna Konjac och Martini undersöker den gigantiska musen i deras hus! Kunde den vara äkta?

Döda!!

Konjac har nu upptäckt att den är på lådas och kloar uppspelt på klöspallen. Då kommer Fjodor och smyger...

WOW!

"-Fy så pinsamt! Typiskt människohumor!"


Morris sover nu lyckligt i biabädden ihop med tre goseråttor   .


Vi hörs!

                                               

 
 
Gunilla

Gunilla

13 februari 2012 09:23

Åhh söta tillskott :) jag tycker det dräller av djur i Snarpsätra, men du har typ x6 av allt :) I helgen debuterade min Anna och tävlade med sin islänning, mina döttrar också men dom har tävlat förrut ! Tävlar du nått ?

http://www.gugge67.wordpress.com

Johanna Nordin

5 mars 2012 18:07

Nej jag tävlar inte i nått längre. Har tävlat med hundar förr i lydnad, agility, startat jakt och spårprov, utställning mm men nu ligger jag på latsidan :)
skulle gärna tävla med islänningarna me vi är inte där än. SEn är jag nog lite lat oxå...bara tanken på att kliva upp på nattakröken lasta häst osv gör mig matt ;)

 
Ingen bild

Mia

14 februari 2012 08:30

Herregud sicket gäng och så söta!
Verkar ha blivit en lyckad introduktion.
Du skriver så otroligt roligt, sitter här
och skrattar åt katternas reaktioner på de nya vovvarna
och Fjodors reaktion på musen! Haha jätteroligt!!

Johanna Nordin

5 mars 2012 18:03

Hundarna funkar jättebra ihop och de två nyingarna har respekt för katterna och tycker det är förfärligt pinsamt när katterna går förbi och lägger sin svans om dem.

 
Ingen bild

Gun i Knivsta

14 februari 2012 16:38

Vilka underbara bilder på djuren Katterna var jättefina att se på och hur de reagerade på vovvarna Ha en bra alla hjärtans dag till alla på gården
Patertanten

Johanna Nordin

5 mars 2012 18:02

Det är bara att hoppas att katterna inte är lika stöddiga mot alla hundar de möter.

Kram

 
Ingen bild

Carola

18 februari 2012 12:06

Hej! Snowy måste vara den sötaste hunden jag sett på länge.:)
Vilken stor härlig familj ni kommer ha.
Varma hälsningar och stort lycka till.
Mvh Carola

Johanna Nordin

5 mars 2012 18:00

Ja finns hjärterum finns stjärterum :)Snowys matte blev väldigt stolt och glad.
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards