Kennel Krokanden

Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Johanna Nordin - 18 februari 2013 01:00

Har bestämt mig för att köpa en ny liten kamera. De flesta bilder nu för tiden tar jag med min mobil, därför blir bildkvaliten helt usel. Jag är kräsen när det gäller bilder men får tyvärr nöja mig med mobilbilderna. Det är alldeles för opraktiskt att släpa runt på systemkameran och vid ridning rent livsfarligt då man nog lätt bryter ryggen av att hamna på en systemkamera vid ett fall.Men det är inget roligt att ta bilder som inte blir bra i varken skärpa eller färg. Samlar ihop lite bilder från veckan som just gick. Fråga mig inte varför men helt plötsligt kommin blogglust som legat i träda länge nu igång igen. Ingen är gladare än jag! Angående kommentarerna som ni läsare kan göra vet jag med mig att jag inte svarat eller publicerat dem. Det kan tyckas oartigt och nonchalant men jag tröttnade på mina svar. Efter att ha svarat och kommenterat tillbaka i mängder i både bloggen och frågespalten (har ändå typ 97 obesvarade frågor som jag medvetet valt att inte svara på i frågespalten...) kom jag till en vändpunkt när det kändes som jag bara upprepade mig i svaren. Började fundera på andra sätt att formulera mig och plötsligt kändes det rent ut sagt som jag fick skita ur mig ett trögt svar. Det kändes inte längre äkta i svaren och att behöva sitta och fundera på hur och vad jag skulle svara för att ge variation kändes både onaturligt och otroligt tidsödande- Så jag slutade bara. Inget personligt mot nån egentligen utan en grej i mitt egna huvud. Jag tror jag tröttnade mest på mig själv. Finns säkert nån finess att kunna publicera kommentarer utan svar men nått datasnille kommer jag som bekant aldrig bli. Nu är jag inte ute och fiskar och håvar runt för att få massa kommentarer igen. Jag har egentligen aldrig skrivit för att få kommentarer utan av lusten att skriva. Men kände att jag ville ändå ge en förklaring till min tystnad och "nonchalans".

Nåja bilder var det.

 

Piggelin och Jessica på en inkörningslektion

 

Fjällbäckens NIrmar har hunnit bli 1,5 år. Fyller 2 i sommar. Jag är noga med att räkna unghästarnas ålder från deras födelsedagar och inte vid årskiften som man normalt gör på hästar. 1/1 är alla hästars födelesdagar brukar man säga. Men Nirmar och Vilda somär födda 15/6 är ju ett halvår yngre än som man räknar! Det är mycket i en ung hästs liv anser jag! Generellt låter jag mina föl och unghästar vara barn länge. Självklart hanteras dem och får öva på saker som miljöträning och stå uppbundna, lastas mm men jag stressar inte med inkörningar och inridningar. Bästa motionen och skolan får de i hagen med kompisar och äldre läromästare.

 

Rigmor i paradiset! Tänk att det finns så många olika leksaker!

 

Lukka och Glanna på tur

Lukka, Glanna, Tiger och Lekis redo för en tur. En härlig tur på över två timmar som bjöd på snögalopp i 3 dm tjockt snötäcke uppe i skogen.

   

Två trötta pojkar som fick ledas hem sista kilometern. De gick på en skritttur på 1,5 timma idag igen och de var möra i kroppen efter att ha pulsat dagen innan i tung blötsnö. Mina turer innehåller mycket skritt. Skritten är bra för kroppen på hästen, alldeles för många slarvar med att låta hästen skritta tillräckligt mycket. En bra skritt gynnar även de andra gångarterna.

 

Jag tycker jag var modig som vågade mig ut i skogen igen så nära efter vårt vargmöte. Men vi hade ridit där innan och när vi var på väg hemåkte några andra dit med sina hundar så jag gick ut under höga rop. Inte ofta alla fyra lyckas hamna på samma bild.

Rigmor på span. Hon måste ju tyvärr gåi koppel då hon driver iväg på spår.

 

Lycklig vovve!

  

Kolla in MInna på den här bilden! Hon står bokstavligt på öronen!


Vi hörs!       

Ovido - Quiz & Flashcards