Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

Strulig vecka med massa roligt

Av Johanna Nordin - 28 mars 2014 23:48

Rätt bra sammanfattning faktiskt.

Ägnat många timmar i traktorn efter såna här vägar. Köratraktor är ingen komfort. Det skumpar och låter, man skakas hit och dit. 14-15 km/h är det snabbaste den går,men å andra sidan går det inte åka fortare på tjälskott heller. 

 

MEningen var att jag skulle ta hem massa hö på en kärra. Tar en timma ganska precis enkel väg där jag hämtar. Lastade vagnen och kom 100 meter innan däcket gick sönder på vagnen. Jaha bara lossa all last och ta med sig en endaste bal hem igen. Varför ens bli förvånad. Min vanliga vardag liksom....

Hälsade på farbror Jazzo i hans nya hem och med hans nyfunna bästis Olle.

 

När jag ser hans ögon så vet jag att jag fattade alldeles rätt beslut.

Julia håller lektion för Alma, här med Flingan.

 

Ida tränas också. Hon bir bättre och bättre även omhon har lång väg kvar för att fungera som barnridhäst "på riktigt". Ida har en mix mellan envishet, rädsla och att hon inte kan och förstår. Alma kämpade tappert trots att Ida försökte sätta sig på tvären ibland. Men Ida måste komma över det. Bli lite pressad för sin nivå så hon övervinner sina hinder. Men det är en hårfin balansgång så hon inte går i baklås som är hennes reaktion på stress och press.  

 

Två nöjda och lite trötta tjejer! Jätteduktigt jobbat Alma!

 

Min lilla kramkossa!

Hedda

 

Knytte och Ylle har upptäckt världen nedanför ytterdörren. Skräckblandad förtjusning.

   

Både Kaisa och Rigmor ihop leker med lammen. Har det på filmer. Hoppas jag lyckas ladda upp filmerna bara. De är fantastiskt söta!

Bildmässigt dålig bild, men jag ville visa en vanlig dag på gården.

 

Ylle

Knytte

 

Små hjärtegryn!

Idag kom Veronica, Fredrika,Antonia, Emma och Lina. Vi passade på att taen ponnypromenad och borstade av demi solskenet. Ponnierna är Maja, Sessan, Vilda, Samanta, Ida, Alice, Shakira och Salza.

Fika är ett måste. Mina hundar var trötta och sov efter en lång dag innan de kommen deras hund Penny fick vara med.

Matte med några av sina skyddslingar. Fråga mig inte vad jag gör, dresserar kossan kanske?


Vi hörs!  

                     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards