Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 30 april 2014

Djur som trivs ihop

Av Johanna Nordin - 30 april 2014 00:20

Det ären ynnest att ha så många olika djurslag och individer som kan samsas och trivas ihop. Som en liten sagovärld där djuren leker med varann och hjälper varann. Det är verkligen ingenting att ta för givet och jag har förstånd nog att vara ödmjuk och tacksam för varje dag det fungerar.

En vanlig förmiddag i trädgården

Stora gula bästisar.

Nalle och Piggelin har hängt ihop från de va föl

Idag släppte jag in får-och getflocken för att vänja in Knytt och Ylle. Tyckte det varbättre att ta in de andra till deras trygghet istället för tvärtom. Flocken ar inte blygsam  eler ens rädd för hundarna. 

 

Söta Gudrun

Knytte och Ylle förstår inte alls att de har något gemensamt med fåren och flocken. De är fårhundar ch grät i högan sky när jag lämnade de ute ensamma med de andra. Men vi får öva mera.

Rufus leder flocken!

 

Get som leker

Rufus

 

Nu har de fått namn. De är alla hanar och den vita är inte helvit utan har en rödrandig svans. De är så fina alla tre! Den vita heter Findus, mörkröda i mitten hete Elvis och den ljusröda heter Samir. Vi kunde inte riktigt släppa de utlänska namnen. Storebröderna heter Achmed, Zoran och Ismail. Till de här googlade jag fram de vanligaste kattnamnen och valde ur den listan som en övercägning till de betydligt ovanligare namnen storebröderna har.  

Igår var det betessläpp för killarna.

Många lyckosprång blev det! Här är Goya.

Nikon och Vilde Viktor 

 

Brellir

Lekis

 

Lekis och Goya

Vi hälsar Hillevi välkommen tillbaka till oss! Här är vi på skogspromenad med Ripa, Sessan, Vilda och Hillevi som inte rktigt törs stå nära än. Nej jag har inget godis i handen som gör att de tittar på mig. Jag är bara sån otrolig hästviskare     

 

Jäääsp! Faxe sattes igång idag. Uppenbaligen hade han inte tänkt sig det, det igick visst inte i hans agenda för dagen.  Men han skötte sig super och skrittade på ängen några minuter. Vi får se om hans ben håller. Men vi ha inget att förlora att försöka. Han hade ju en väldigt elak hovböld i vintras och när den äntligen var läkt började hanmed att trampa snett i hagen så han fick güt och vända och stå på box igen. Nu går han i en egen hage med bara Tiger som sällskap. 

 

Julia red Bellir samtidigt

Mera bilder från Brellirs träning

  Duktig kille! Vi bytte till ett annat bett idag. Ett sk fullcheck som har stänger på sidan så bettet ligger mer på plats i munnen som hjälper honom att förstå svängar och tygeltag bättre. 

Epos och Tiger intervalltränar galopp

Somliga hade lite svårt att hålla sig i skinnet och inte bocka av sin ryttare i rena lyckofnattet. Hm vad hände med min tanthäst? Tiger busar i galoppen och skenar när han räffar älg. Hm....   

 

Epos

Det har ju som bekant varit underbart sommarväder och ankorna trivs som fisken i vattnet i värmen. Honorna ligger på ägg och ruvar i en box i stallet (lånad bild, dvs intejag som fotat min badanka)


Ber om ursäkt om det saknas bokstäver eller mellanslag.Mina tangenter funkar inte som de ska.


Vi hörs!            



         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Ovido - Quiz & Flashcards