Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 12 maj 2012

Välkommen älskade Rigmor!

Av Johanna Nordin - 12 maj 2012 20:06

Väntan är över! Äntligen är hon här, min älskade lilla Rigmor!

 

Lycka!

 

8 Veckor gammal och blandning mellan engelsk cocker spaniel och basset hound (75% cocker, 25% basset)

 

Så liiiten och söt!

 

Hela hundligan hälsar henne välkommen.

 

"Hej farbror Snowy, vad du är stor!"

 

Mat får man i stora skålar!

 

Åsso hinner man busa lite mellan målen och sömnen.

 

Världen är så stor så stor!

 

Iiii det kittlar i magen, huuu vad högt!

 

Bäst och vila lite....

 

Åkte till djuraffär och shoppade kläder! Snygg blev jag!

 

Fast egentligen var det för att det är så kallt och uschligt väder. Fryser!


Några undrar vad som hänt med Foxa. Hon var inte min, hon var ägd av försvarsmakten och växte upp hos mig. Nu är hon tillbaka på försvarsmakten för utbildning inför kommande tjänst inom militär, polis, tullen vad hon passar till.


Vi hörs!

 
 
Ingen bild

linda

13 maj 2012 03:10

hjälp vilken söt. Tror jag smäller av...Åhhh lyckos dig!!!

Johanna Nordin

13 maj 2012 22:27

Ååå hon är så underbar!! Vilka ögon och allt skinn och långa öronen, helt sagolikt söt!

 
Ingen bild

jessica

13 maj 2012 21:23

Gud vad fina bilder på lilla Rigmor. :) vi saknar henne massor! Pussa henne från oss :)

Johanna Nordin

13 maj 2012 22:26

Det ska jag göra...fast jag pussar henne massor redan :)
Tack för en bedårande älskvärd hund!!

 
Ingen bild

Malin

14 maj 2012 09:42

Åh vilken liten skatt! Vill också utöka flocken hemma men det finns en motsträvig gubbe i vägen! :P

Johanna Nordin

17 maj 2012 14:33

Ajdå, du får muta gubben ;) hihi

 
Ingen bild

Angela

14 maj 2012 11:01

Så underbart söt hund :)

Johanna Nordin

17 maj 2012 14:30

Tack hon är urgo :)

 
Ingen bild

Josefine & Saga i Stklm

14 maj 2012 23:35

Noow så snööt liten flärpp!!! ( Såg en cocker valp häromdan på t-banan, å tjejen som hade valpen hade henne/han i en väska,så man såg bara valpens ansikte med dom ledsna ögonen och de långa öronen och deras klumpiduns face! SÅ jäkla söta!!! Finns nog risk för en spaniel nästa gång!!! ( Har själv idag en golden) Ska du ha henne till jakt eller som sällskap? Grattis till en sommar med valp mys!!

Kramar till hela högen! Och en puss från tant Saga till valpen!!

Johanna Nordin

17 maj 2012 14:27

Nää hon är bara för sällskap :) blir nog tränad till eftersök men jag har inte jägarex trots att jag hållt på med jakt och hund och med tanke på alla vildsvin och vargar är jag för rädd om min skatt!
Kram tillbaka

 
Ingen bild

EvaP

16 maj 2012 12:53

Och du som alltid önskat dig en Basset - nu blev det nästan ännu bättre - en spanielbasset :-)
Söt!!
Kram
Eva

Johanna Nordin

17 maj 2012 14:25

Jag vet det är helt fantastiskt efter sisådär 20 år skaffar jag en nästan riktig basset. Men lite bättre till och med :) en kompromiss ur det bästa ur två raser. Påminner lite om en basset normand som jag skulle vilja ha men eftersom jag inte jagar så fick det bli en cockobass ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Ovido - Quiz & Flashcards