Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 22 maj 2012

Så korkat

Av Johanna Nordin - 22 maj 2012 21:40

Imorse klev jag upp redan halv fem. Rigmor vaknade och ville kissa så jag gick upp och insåg att jag var riktigt pigg så jag  matade alla djuren och lät "Riggan" busan av sig. Vid tio i sex var jag klar med allt och fortfarande pigg, lillvovven ville däremot sova. Tänkte först lägga henne och gå en promenad men nää jag var korkad nog att gå till sängs igen och tvingade mig att somna om. HUr korkat är inte det?? Sov dessutom urkasst då jag frös som en tok. Vaknade några timmar senare och så var den här dagen helt förstörd. Har inte gjort ett vettigt handtag utöver en liten ridgrupp på kvällen. Huvudvärk from hell och känt mig bakfull och allmänt överdjävlig. Sov även på eftermiddagen... För mycket sömn är verkligen inte nyttigt! Men å andra sidan så får jag se det som ett sundhetstecken att jag numera inte kan sova mer än normalt. Fanns ju en period i mitt liv när jag sov och sov och sov. Imorgon får det bli nya tag!

Jag tänker inte klaga på solen och värmen, bara konstatera hur ovant det är med värme! Försöker hjälpa hästarna med sina pälsfällningar och lider med framför allt Alice som är högdräkrig, lurvig och tung. Hon har haft en jobbig dräktighet och nu hoppas jag bebisen kommer snart så hon får må bra igen. Hon är trött och sliten.

Förvirrad som jag kan vara åkte jag iväg till stan och handlade mat och insåg först när jag skulle parkera att hästtransporten visst satt kvar på bilen! Det sjuka är att jag är så van att köra med den att jag numera har svårt att backa utan släp. Det vanliga är väl ändå att folk har svårt att backa med. Det har jag inga som helst bekymmer med. Gubbarna på däckfirman förra året var imponerade när jag backade in hästsläpet i en 90graders vinkel och upp på en ramp. Hade nog inte fixat det lika galant med bara bilen   . Måste ta tag i att ta BC körkortet nån gång så jag kan köra två stora hästar i ett släp.

 

Minna och Amy älskar lilla Rigmor och sköter om henne som sin bebis.

 

Magtvätt.

Helgen bjöd, förutom på vackert väder, på besök.

 

I fredags var det tur jag hade Gevalia hemma! Var in till stan ett sväng för ärenden då Lollo (min praktikant) ringde och sa att jag fått besök. Det var Kjelle, min kompis och fd arbetskollega som dök upp. Vi var som ler och långhalm under en massa år men sen flyttade jag norrut och sedan dess har vi sagt som man brukar "vi måste ses snart". Tur att han tog tag i saken tillslut! 

 

På kvällen kom Per Sandgaard över på middag. Vi grillade och hade jättetrevligt. Rigmor ser ju överförtjust ut   .

 

Cia tömkörde Brellir för första gången. Han var otroligt duktig och samarbetsvillig.

   

Så stolt över min prins Brellir från Fjällbäcken och så lycklig att Cia finns vid min sida!

 

Yster och Ture med sina mattar Lollo och Alva har flyttat hit.

  

Alva var gullig och gav mig ett gäng med teckningar som hon ritat. Tack söta Alva! Så snart jag hittar min häftpistol ska de sättas upp i stallet.

Det är lite sorg här hemma. Fågel Blå trillade av sin pinne inatt efter en tids sjukdom. Närmast sörjande är såklart de andra två undulaterna. Katten Martini har varit borta oroväckande länge, han brukar sällan gå iväg på längre uppdrag. Jag förlorade Lenin förra året vid den här tiden och jag är rädd att jag kan ha mist de båda nu när bönderna kör och gödslar åkrarna. Katterna går ju ofta där och letar sork och de syns ju inte och ser heller inte traktorn förrän de är för sent   . Jag vet inte om det är så, men helt orimligt är det ju inte. En här i byn råkade köra ihjäl ett rådjurskid med in åkgräsklippare i högt gräs. Kiden ligger ju och trycker i gräset innan de är stora nog att följa med. Antagligen var den väldigt liten, men tur nog (i oturen) dog den direkt.

Nu ska jag ner och mata pållarna och kolla juvren på Alice och Cleo som väntar smått.


Vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Ovido - Quiz & Flashcards