Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 26 september 2012

Lite om mycket

Av Johanna Nordin - 26 september 2012 11:51

Utan internet är det svårt att blogga... Sist satt jag ute i blåsten med dator men det rregnar ju nästan konstant så det duggar istället glest mellan inläggen. Har mycket att göra också, men det gillar jag. Jag klagar inte. Bara en kväll kände jag mig gnällig när jag skulle gå ut vid halv nio och börja mocka 9 grisiga boxar. Det blir långa dagar på en gård. Finns alltid en massa som ligger och väntar och mängder av dåliga samveten om man vill dra på sig det. Jag tänker inte stressa, det jag inte hinner idag gör jag imorrn är lite min livsfilosofi. Även om vissa saker självklart är dagliga måsten. Men så är det med vilket jobb man än har.Oj det var så länge sen jag skrev att jag minns inte var jag har berättat om och inte. Två nya hästar har kommit till gården: Glanna som är nygammal, ny för mig men gammal på gården. Glanna är ett 16-årigt islandssto som jag ev ska ha på foder. Hon ägs av familjen jag köpte gården av. Hon är lite "skruttig" och imorgon kommer kotknackaren och sätter nålar och tjongar ryggraderna rätt om det behövs på islandshästarna. Han får gå igenom Glanna, Maisan (kanske vi hittar källan till hennes hasledsinflammationer?), Lekis (som går lite som han gjort i byxan) och Lukka som hoppar jämnfota med bakbenen. Någon gång kanske även Nordinskan ska gå till nån kotknackare också. Så har jag sagt i 14 år sen jag ramlade av en häst och blev sned... Och på den vägen är det. Just det, ikväll är det latindans. ojoj lovade i ett obevakat ögonblick att jag skulle börja ihop med Lena och Sanna. Gudars skymning, jag är nog den mest odansanta människan som gått i ett par skor! Men ett bra sätt att få rörelse i de fastvuxna sneda höfterna. Men ikväll kan jag ju inte. Typiskt.Häst två är en STOR älgahäst. En korsning mellan varmblod/halvblod. 13-åriga Morritz (Morre) har flyttat in i killflocken. Lyckligare häst får man leta efter! Morres ägare fick ställa upp honom här då han gått ensam ett år. hon hade så dåligt samvete för honom och ville inte skaffa en till för sällskap eftersom deras tid är knapp redan som den är. Nu är morre lika snäll som stor. Lite annorunda bara för mig att hantera en häst som man måste stå på tå för att få på grimman. Men det är en häst som är len om pälse och går att borsta blank även på vintern, hihi annat än mina raggsockor. Tanken är att jag ska rida honom... Jösses. Tror vi börjar på marken med hanteringsövningar och sånt innan jag klättrar upp.Men nu inser jag att jag inte har nån ordentlig uppkoppling, finns inga bilderatt klicka fram... suck. Får spara nu och se om det går att stoppa in i efterhand.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards