Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 26 september 2012

Fortsättningen på förra inlägget

Av Johanna Nordin - 26 september 2012 20:12

Förhoppningsvis går det bättre nu.

Morre och killflocken

Inget tjafs, inga sparkar eller ens pip. Lekis har blivit Morres favorit.

   

Piggelin tyckte det var störtfränt med en stor kompis.


I helgen kom Annika och hälsade på. Självklart var vi en sväng i skogen även om det blev mycket att göra. Glanna kom natten till lördag. (bilder på Glanna kommer)

 

Mycket svamp i skogen.

 

Såklart korgen var med!

Antingen hade farbror Gud dåligt med fantasi eller också en stor potion humor.

Livet för en hund!

Och för mig! Äntligen massa roliga foto objekt. Älskar skogen!

Eftersom det regnat varje dag hela sommaren (enligt de som bor här i Årsunda) finns det mängder porlande bäckar, vattensamlingar i skogen. Så vackert! Mycket regn har inte bara negativ effekt.

 


  Annika testar vattenkvaliten.

  Tack för trevligt sällskap och hjälp med att stapla hö, mocka, göra iordning boxar, mata, släppa in och ut och massa annat.

   

Elin hjälper mig att rida Maisan och Lekis då hon för tillfället är hästlös.

 

Elin och Lekis.

   

Jodå jag rider jag med. Perfekt med sällskap så jag lär mig hitta i skogen (den är enorm! Inga små dungar här inte) och kul att ha någon att prata med. Planen är att Elin ska tävla Lekis på KM för islandsklubben Gyda i mitten av oktober. Om vi har lyckats få upp hans styrka och kondition tillräckligt. Jag är inte medlem och dessutom är jag för feg ännu för att ställa upp. Ska jag va med ska jag veta att jag kan va bäst   . Så med andra ord kommer jag aldrig tävla   


Inom kort slår jag upp portarna för min foderbutik där jag kommer sälja hästfoder, fårfoder, hönsfoder och lite tillbehör och tillsatsfoder. Har haft en leverantör här och gått igenom olika foder och fått massa tips, nu ska här bara planeras och marnadsföras och börja beställa hem. Iiii vad kul! Har redan fått positiv respons.

Mina stallsaker är fortfarande i en sarlig röra och kartonger. Ska börja pö om pö att sätta iordning så att jag kan dra igång barnridgrupper igen. Har börjat kika lite efter snälla, lugna islandshästar också så jag kan få igång turridning. Skorpan ska om allt går enligt min plan börja ridas in i november. Men jag har tänkt om. Jag skickar iväg henne på inridning. Tiden räcker inte till allt och mycket måste man vara två för att klara av. Dessutom har jag inte möjlighet att åka av och skada mig pga dumsnålhet. Skada mig kan jag göra ändå, men att rida in unghäst ensam är lite väl vanskligt. Har jobbat med turridning för länge sedan och det är det roligaste jag gjort! Längtar till att få packa sadelväskor med fika och dra iväg i underbar natur med bästa arbetskamraterna med ett gäng glada kunder. Finns knappast nått bättre!


Vi hörs!

             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards