Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Facebook del 2

Av Johanna Nordin - 22 januari 2014 16:19

Idag har jag rensat bland vänner och gått tillbaka till att endast vänner har tillgång till det jag skriver. Det fanns anledningar till att jag valde lägga offentligt. Men det finns stora baksidor med det. Idag tokledsnade jag. Egentligen inte bara idag utan för länge sedan, sen ska jag bara komma till skott och ändra inställningarna. Ett knapptryck bort men det glöms bort, jag ska bara osv.... Att rensa och ta bort folk ur vänlistan är som bekant ett känsligt ämne. Men det behöver inte betyda att jag har något emot personen jag tar bort. Men man måste inte vara och är inte nära vän med alla. Så enkelt är det. Måste man vara vän med sin hunduppfödare? Nej det räcker med att tillhöra samma fbgrupp anser jag, om det finns en sådan. Måste man vara vän med folk i byn? Nej det räcker väl med att säga hej och stanna och växla några ord. När motparten sällan eller aldrig skriver något själv, då är det monolog och den har jag för mig själv. Nyfikna klarar jag mig utan. Eller de personer där det är uppenbart att varken jag eller dem har något utbyte av varann. Ingen skriver i chatten och kommenterar/gillar varandras inlägg. Och så denna terrorbalans: Jag skrev sist, nu är det din tur.

Idag tog jag mig i kragen.


Idag har jag varit på urdåligt humör. Så less på att vara nått allmänt åtråvärt byte! Män som skriver och tror de kan omvandla mig, människor som tror att vi är nära vänner när vi i själva verket är ytligt bekanta, kvinnor som inte kan inleda en bekantskap i lagom fart utan en liten kontakt är likamed "halva inne". Så less! Och jag vet varför. Har vänt ut och in på det här med ett flertal vänner. Vi har kommt fram till att det är för att jag är öppen, glad och bjuder på mig själv. Då är det liksom fritt fram tycker många! Öppen och skämtsamt glad är detsamma sombilligt köp slit och släng. Åtminstone ett lätt byte. Men sorry, lättfångad är jag verkligen inte. Jag vill vara med och bestämma över vem jag umgås med och på vilka villkor. 

Jag vägrar ändra på mig! Jag är den jag är. Jag är vuxen och har skapat mig min personlighet under många år nu. Jag trivs med mig själv. De flesta dagar, som alla andra. Förhoppningsvis alla andra. Åtminstone de flesta människor hoppas jag trivs med den de är. Tyvärr är det vanligt förekommande att kvinnor bildat sig en uppfattning om mig från tv. Den bilden är jag. Jag var ingen annan. Ingen har varken klippt till bonde-Johanna till min fördel eller nackdel. Men det är så mycket mer hos mig. Så många bättre saker och så många sämre saker. Tyvärr så är det många som när de inte får den uppmärksamhet de vill vänder det till att jag skulle ha förändrats sedan dess. Jag var ju så mycket trevligare då... Jesus! Jag blir så trött! 11 minuter i tvrutan under några veckor. Väx upp och ta ett nej på ett vuxet sätt!   


Det här med nej. Vilken stavelse och eller bokstav är det som är så svår att förstå? Nej är nej. Kort och gott. Nej jag vill inte träffa dig, nej jag vill inte ha något från dig, nej du har inga rättigheter gentemot mig, nej du kan inte ta saker från mig. Det hjälper inte att tjata. Jag har fått nog av människor som inte kan ta ett nej! Det står mig upp i halsen. Jag ska snart upp i rättgång mot en människa som inte kan ta emot ordet nej. Nej, jag tänker inte berätta om vad det handlar om!  


Jag är definitivt inte paranoid! Jag har bara extrem otur att stöta på människor som tänker och agerar väldigt långt ifrån hur jag gör. Därmed är det inte sagt att jag är perfekt och gör allt rätt. Det handlar inte om det. Det handlar om att väldigt många suger sig fast som iglar på mig. För att jag är glad, öppen och bjuder på mig själv.

Jag har säkert dissat och sett förbi massa trevliga människor för att de där som inte förstår att jag inte vill ha dem eller de som fortsätter i oändligheten inte förstår.De tar min energi. Jag försöker så gott jag kan projektera på positiva möten och människor. Men likt förbaskat nässlar sig de där energitjuvarna in. De som drar likhetstecken med lite kontakt är samma sak som intresse, dejt och förhållande. Det är inte en gång! Det är alldeles för ofta! Var finns de där tjejerna som har distans både till sig själva och livet? De som kan bjuda på sig själva, är öppna och glada och som kan ha en sansad dialog utan att dra i spakarna och helst ha flyttat in igår. De får gärna vara snygga också...

Förlåt det där var ett övertramp men jag är så less! Jag är arg!


Och till alla män: Jag har redan träffat mannen i mitt liv! Jag behöver inte bli övertygad. Han finns redan. Eftersom han inte lyckades omvända mig så kommer inte du göra det heller. Lägg din energi på någon annan istället.


Om någon känner sig träffad pga det jag skriver så kan jag säga att ja det var riktat till dig och många fler som du. Min toleransnivå steg till maxgränsen pga ett flertal händelser den senaste tiden.


Citerar min kylskåpsmagnet: "Ju mer jag ser av människor desto mer uppskattar jag mina hundar." 


Ordkräkts klart nu. Nästa inlägg kommer bli mer positivt. Lägger det här till handlingarna nu. Inklusive alla er som trampat på mig och som trodde ni hade chans på mig. Nej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Ovido - Quiz & Flashcards