Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 2 juli 2015

Rolig vecka

Av Johanna Nordin - 2 juli 2015 23:46

   Har varit en händelserik vecka.

 

Började med att veterinären var här och kollade lite tänder. Såklart även minsta hästen ska kollas i mun!

En glad Maja väntar på sin tur.

 

Man använder sk munstege för att låsa fast munnen så veterinären kan jobba utan risken att bli klämd och biten. Hästen blir sederad/fått lugnande. Det var bara Vilda som hade små vargtänder som veterinären plockade ut. Alla såg fina ut i munnarna. DEn här gången var Najade, Cleo, Maja, Vilda och Sessan på tur.

Tillbaka på gymmet igen

Lördagsnatten bjöd på uteliv

 

På söndagen kom min systerson hit och stannde till torsdagen. En blivande fåraherde kanske?

En tur till järnvägsmuseet i Gävle

 

Otroligt fint museeum. HAr skäckminnen från när jag var liten och var där med skolan. Stank gammalt tåg och var skittrist. Nu var det både ombyggt och nytänk. Här åker vi spårvagn genom stan.

 

Restaurangvagnen måste ju självklart provas

 

Åsso lilletåget- Det var så kul att vi åkte två varv, helt ensamma på tåget.

Philip älskar djur

Och djuren honom

Jag fick hjälp med allt från matning till trädgårdsarbete. Kul för en kille från en lägenhet i storstan.

Tur jag har vänner som har pool!

 

Och otur att han har en skönsjungande moster i utepoolen

En tur ner till Färnebofjärdens naionalpark för att titta efter bäver.

Så galet vackert!

   

Sen middag på strandbaden i Årsunda

Skönt att ha djur som fungerar ihop!

Som att häst och ko kan dela vattenbalja

 

Lyckliga mammor med barn som numera delar hage med fåren

Cleo blev skodd idag så vi kan börja jobba med vagn igen. Grusvägarna runt om här fungerar inte för barfotahästar om de jobbas ordentligt.

Nirmar och grabbarna på grönbete med kossorna

Man kan inte va snygg jämt hälsar Leo.

 

Kvällen fick avslutas så här i horisonellt läge på altan. Det är helt fantastiskt väder! Njuter varje sekund. Carola och jag roade oss med att titta på fölen som sprang som tokar på ängen av lycka och bus. Vill suga in varje ögonblick och spara det till de där kladdiga regniga kalla höstdagarna.


Vi hörs! 

       

           



           

        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Ovido - Quiz & Flashcards