Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 5 juli 2015

Underbart med sommar!

Av Johanna Nordin - 5 juli 2015 14:54

Igår var det AA-möte här på min altan. Jag kallar det så när jag träffar mina kompisar Anne-Lie och Anita. Någon liknelse har den knappat med traditionellt AA-möte   . Vi har mycket gemensamt förutom hästar och framför allt islandshästar. Mycket prat om allt mellan himmel och jord och sen åkte sångböckerna fram. Känner mig lyckligt lottad som har så härliga vänner! Ska försöka minnas det när livet känns mindre kul som det kan göra ibland.

"e re efterfest på eran balkong..." Nej men väl ett AA-möte.

 

Några glas senare

Och efter ytterligare några   . 

Jag som pratat så varmt om min djurfria oas. Jomen visst.... Gick och hämtade en glass och möttes av det här.

 

Kaisa har tur som är så vacker att hon får agera prynadspumpa eller nått i den stilen.

Alba hon gräver gropar och bygger sig en egen lya.

Man kan ju inte hänga hos sina vänner och grannar jämt. Så jag köpte en egen pool och skapade ett Playa del Vida med sandstrand. Någon gång blir det klickgolv runt om, iaf på ena sidan. Hittade ett perfekt ställe med sol hela dagen inpå kvällen och väl dolt bakom buskar.

 

Så lyxigt och helt underbart! Åker till badplats gör jag aldrig. Det är för avancerat och stjäl tid. Nu kan jag bada runt grisar och hundar precis när jag känner för det. Fyller upp poolen lite i taget, rädd att sinlägga brunnen. Det går ju åt några liter att fylla den. Jag är tacksam att det ska ösregna imorgon. Min brunn kan behöva det! Liksom betet. SEn får det gärna bli varmt igen   .

Lill-Jonna är en ny bekantskap och invånare på gården. Gotlandsruss född -03. Hon har varit ridponny men fullständigt tröttnat på allt vad ridning och träning heter så hon är inköpt som avelssto. Oerhört snäll och trygg ponny och jag föll direkt för henne. Gammal spännande stam och riktigt fin exteriört. Lycklig över att ha så fina ponnyer!

 

Glad matte. 

Lill-Jonna 


Det är mycket lyckligt i den här bloggen   . Försöker att tänka på allt positivt och roligt som händer och tänka mindre på det tråkiga som måste ske. Lekis och Julias lille Hillevi dagar är räknade. Båda har problem med knäna fast på olika sätt. Hillevi har kraftig patella upphakning och klarar inte ens att gå i skogsbeteshagen. Efter mycket ångest och ledsamhet har Julia bestämt att låta Hillevi somna in. Klokt med jättejobbigt beslut. Jag kommer finnas med Julia när det sker. Jag tycker också det är sorgligt och jobbigt men har lärt mig hantera döden. Men minns hur det var första gångerna. Sorgen och tomheten är detsamma men jag vet hur jag hanterar det. Lekis är bara slut i knäna. Vet inte varför, men han får återkommande inflammationer och har slutat svara på behandling. Han har en pålagring i ett framknä och är veterinärt utdömd. Vi har kämpat över ett år och det är dags att ge upp. När han går och har ont på betet har han inget kvar. Jag kan inte gräva ner mig när sånt här händer. Det är en del av hästeriet. En baksida. Jag får lägga fokus på allt som är roligt istället och på kärleken de ger. Glädjas åt den tid vi har ihop. Man har de bara till låns och den tid vi har gör jag allt för att de ska må bra och få kärlek.


Vi hörs!


                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Ovido - Quiz & Flashcards