Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 11 juli 2012

Bilder

Av Johanna Nordin - 11 juli 2012 10:59

Måste erkänna att tiden kryper fram och jag längtar hem till gården. Rätt frusterande att inte veta när jag kan åka också. Bilen står där den står på verkstaden och är under reparation så snart de fått resevdelarna från centrallagret. Var några grejer som hänger ihop med kamremmen som kuggade fel. Inte kamremmen själv dock.

Igår regnade det hela dagen så det blev shoppingrunda i Ö-vik. Massa sommarrea bara. Jag är inte förtjust i reor, hittar aldrig nått. Så länge jag inte är på en friluftsbutik vill säga. Där kan man alltid hitta nått! Köpte dock lite "blingbling" och "tingeltangel" på rea. Lite kul med nytt i öronen lagom till priden. Inte för att jag vet om jag kommer dit. I mitt liv vet man ju aldrig vad som händer.  Men jag har bestämt med några kompisar så vi får an se... Blir nog inte mycket festande för min del. Känns som jag varit borta från gården för min kvot på ett tag. Sen har jag ju doggarna också. Måste nog åka hem om kvällarna/nätterna. Men en annan är ju van att va vaken till halv sex om mornarna, så vad är problemet? Jag kan lätt roa mig nykter! 

 

Rigmor har varit på äventyr i skogen ovanför oss. Huvvaligen så STOR världen är!!

 

Sötnosen!

 

Finns mycket att smaka på och upptäcka

 

Jag kommer!!!

 

Sanden hemma på tomten är annars väldigt rolig

 

Skog i min smak! Älskar tallmoar, man ser och an blir sedd och slipper otrevliga möten med björn, vildsvin eller sura hundägare (fast jag är nog surast   , tycker inte om när folk inte har koll på hundar)

 

Små söta Linneor pryder skogen 

 

Badmintonmatch

 

Hittade bilder i min pappas dator. Här är Minna 5 veckor gammal.

 

Milton 5 veckor. Han var stor redan då! Året är 2006


Nu är det dax för hundpromenad i skogen igen!


Vi hörs!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Ovido - Quiz & Flashcards