Kennel Krokanden

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Johanna Nordin - 9 juli 2012 19:59

Ligger som vanligt efter så jag lägger ut bilder med texter.

 

Förra veckan var jag in till Uppsala och träffade mina vänner Anders, Ulla och Jocke. Vi har bl.a vandrat i Panamas regnskogar och svettats i Syrens och Jordaniens öknar ihop. Det lustiga är att ingen av dem är djurintresserade, såvida de inte ska plåtas.

 

I köket inne hos Ninni spatserar det omkring små charmtroll.

       

Vem kan motstå såna här godingar?

 

Maisan och matte på promenix

 

Liksom Lekis och Ninni

 

Ett gäng ponnypluttar på grönbete

 

Sarv på väg på sitt första äventyr - sommarbete.

 

Bogegaardens Marigold som fick 41 p på Rockelstad utställningen, Gullan är mamma till Nalle och Sessan. Grattis till matte Ann!

 

Pippilater på nästan grönbete

 

Rigmor och Minna gosar och busar med Lilleprutt.

 

Så har Tantera flyttat. De fick det toppen med hage med massa gräs och sly mot Dalälvens strand. De har absolut ingen respekt för hundar, oavsett storlek.

 

Höga kusten bron. Vi tog varsin bil upp till Härnösand för att ta ner Ninnis fyra islandshästar. På vägen upp började min bil krångla, i uppförsbackarna självdog den tvärt ibland. Superläskigt! Tanken var att jag skulle åka till mina föräldrar i Ö-vik och sova över där, gå en sväng i skogen med hundarna och rulla söderut igen. Vaddå, nått konstigt med att åka runt 100 mil på ett dygn? Men i Skuleskogen, i första backen söderut fick jag slänga mig av vägen då instrumentbrädan indikerade "motorfel service erfodras" och bilen började krångla. Svängde in vid Skule ridhus och stod en stund innan jag iaf var tvungen att testa köra över skogen ner till Docksta. Där blev jag kvar vid Dockstabaren... Blev hämtad av pappa som tog mitt släp tillbaka till Ö-vik och själv körde jag min bil på småvägarna tillbaka. Nu sitter jag här minsann. Strandad med trasig bil. Ninni är tillbaka på gården med två av fyra hästar. Jag har fått order av Ninni oc Gun-Britt att ta semester och koppla av men det är lättare sagt än gjort... Det kan ju va trevligt att få planera sin semester både i tid, destination och aktivitet. Men nån där uppe insåg väl hur stressad jag var innan av massa olika skäl såsom sjuka djur, mycket att göra, tjafs och annat. Magkatarr - hej och välkommen!

 

Kliver upp med tuppen och går i skogen innan värmen och folket vaknar. Underbart att vara tillbaka i storskogen igen! Älskar norrlands folktomma och djurskygga skogar! Djurskygga lät konstigt...men djuren är liksom "tama" ´söder om Dalälven.

   

Hundarna älskar det lika mycket som vad jag gör! Jag blir lycklig av deras lycka och de av min.

 

Ett svalkande bad efter varje tur hör till. Enda sättet att få ner kroppstemperaturen på en överhettad setter.

 

Rigmors första kontakt med badvatten. Roligt!

     

Annars roar hon sig mest på land med Miltons leksaker.


Nu ska jag njuta av mina dagar av ledighet och roa mig i skogen och klättra i bergen. Åka båt och försöka skriva. Har köpt böcker, men det där med att ha ro att läsa är inte min grej. Fick med mig mamma på en långpromenad här på kvällskvisten istället. Tu att mina syskonbarn är här så vi kan spela badminton mm. Hundarna tar ut sig rätt duktigt om förmiddagarna och jag vill ta det försiktigt med dem så de inte överanstränger sig. Var länge sedan de sprang på det här viset. Hemma på gården och koppelpromenader är långt ifrån samma ansträngning. Mn imorrn klarar de nog av två svängar. Dessvärre lämnad jag Amys nomesele hemma. Vi skulle ju som sagt bara upp för en natt och en promenad.... Tack och lov att jag kastade ner vandringskjängor, regnkläder och visselpipan i packningen. Här skulle det promeneras oavsett väderlek!


Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards