Kennel Krokanden

Alla inlägg den 20 juli 2012

Av Johanna Nordin - 20 juli 2012 11:21


Ja jösses jag vet inte vad jag ska börja med. Den här veckan har blivit lite...eller väldigt mycket småtokig. För att inte säga stortokig!

I tisdags kom Maria Warin. Hon skulle stanna en natt...men det blev inte så... Den tokiga historien började när att jag tog en snabbdusch innan hon kom. Låg taight i tiden men tänkte att jag hinner och föresten vad spelar det för roll om hon får vänta 5 minuter, och vad spelar övriga detaljer för roll de med. Vi är ju inte direkt främmande för varann heller. Det bankade på dörren, bestämd bankning och jag vet att jag tänkte att det var väldans så Maria tog i men. Spontant hängde jag ut genom badrumsfönstret, helnäck, och säger med en skratt: "-Måste du komma precis när jag står i....." På trappan står en man. Ett blomsterbud. "- Jag ska bara lämna de här", säger han och kommer fram mot badrumsfönstret. "-Du kan lämna de där", jag pekar menande på trappan. På vägen till blev möter han Maria. "- Är det nån hemma?, undrar hon. "-ATT det är, svarar han. Maria och jag vek oss dubbel av skratt! Tänk att det alltid händer nått när hon kommer....

Sen blev det som det alltid blir när vi umgås. Mycket skratt, lite råa skämt och tokerier. Jag fick en snilleblixt. Vi hade just varit och handlat och folk tittade till en extra gång. Att vi gick tillsammans drog blickarna till sig såklart. Vi köpte bl.a en vattenmelon. "-Vi gör en bild till pressen!"skämtar jag och stoppar in melonen under tröjan. Ropade på Ninni som kom och tog lite bilder.

 

Den ser otroligt verklig ut! När vi samlat oss lite vågade jag inte lägga ut den här i bloggen utan förklarande text. Så vi testade och la ut den på facebook istället. Herrejösses där är det ju bara vänner och bekanta som har följt, eller åtmistone sett en och annan bild på mig under under året. Det kändes mera säkert. Allrahelst när jag i loggen skrev: " 9 månader sedan vi sågs sist....hade glömt vissa detaljer som hände....trodde jag hade magkatarr...." Ingen skulle ju gå på det! Trodde vi.... Gilla knappen gick varm. Grattisar regnade in. Maria och jag skrattade ipanik. Men, vilken bild hade jag nu lagt ut om mig själv? En bimbo som inte har en aaaaaning om blommor och bin?! Jag som fött upp både hundar och hästar. Vi började spåna: jahaja det var när det var slut mellan oss i höstas och var ett break som jag hoppade runt i sänghalmen och sen när Maria fått reda på det tog det slut igen...eller hade jag glömt detaljen om trekant?...eller hade vi/jag hunnit åka och inseminera? Vi insåg rätt raskt att det här var nog inte den brilljantaste iden vi fullföljt. Det var ju tänkt som ett skämt, men folk hade troligtvis redan börjat prata. Grattisar kom från Marias jobbarkompisar. Nu blev det lite jobbigt. Sov jättedåligt den natten. Tankarna snurrade.  Skräckblandad förtjusning. Det var ju trots allt komiskt och humor på hög nivå.

 

Morgonen efter:  ”inatt kom vår efterlängtade Mellon.  3745 g.”

Mina vänner gillade och grattade, en Marias fortsatte att gratta den gamla gravidbilden och gilla den trots att den här också låg på hennes logg. Märks tydligt vems vänner som har humor    hihi

Vi kom fram till att de nog tror att vi är ett par och grattar för den skull…. Nej är inget par, bara två halvgalna nära vänner. Efter den här persen lär det nog dröja innan vi kan ses igen. Vem vet vad vi hittar på för tok nästa gång?


Tanken var att Maria skulle komma förbi och stanna i farten. Hon blev kvar i flera dagar och vi hann med ett besök på Parken zoo i Eskilstuna. Idag ska vi sätta hage.

 

Oerhört vackra!

 

Liten och stor

 

Hallå?!?

 

Jag gillar Flamingos, så vackra!

 

Det tog ett tag innan vi fattade vad som var felet med den här strutsen  

Trots att jag har eller har haft näst intill alla djursortrer på lilla parken zoo var det mitt favoritställe! Vill ha!!

 

Halledudanimej så hjärtskärande söt!

Hoppsansa det går hett till hos grisfamiljen   

En och annan exotisk fågel såg vi....   

Tapiren var ju för gullig!


Vi hörs!   

     

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards