Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Underbara sommar stanna längre!

Av Johanna Nordin - 31 juli 2012 00:34

Nu börjar det bli uppenbart att semestrar börjar lida mot sitt slut. många är inne på sin sista semestervecka. Säger väl som de flesta: var tog sommaren vägen? Den regnade bort.... Själv har ju alltid, eller aldrig, beroende på ur man ser det semester. Jobbet är alltid med i tankarna och det finns alltid massor att göra. Sysslolös blir man aldrig med djurgård. Jag avskyr när gård och trädgård ser ut som efter kriget. Vill ha det snyggt. Sen är ju snyggt en definetionsfråga. Skulle gärna gha blomsterprakt och vackra buskar och träd. lådor för odling och ett potatisland. Men för mig är djuren viktigare än det estetiska i blomsterprakten. Fåren och getterna har tuggat i sig det mesta, men det är som det är. De bor här och jag vill se dem lyckliga och frigående. Maria kallar oss för Familjen Annorlunda (ja mig och djuren, vi är fortfarande "bara" vänner)

Rigmor idisslar i takt med fåren   (film)

Livet på landet har inte bara fördelar. För tillfället är det högsäsong för flugor. Slår ihjäl ett hundratal varje dag. Vissa hästar måste ha flughuva, men det verkar som om flugorna tycker omvissas ögon mer än andras. Men det är väl som myggor som gillar vissa människor bättre än andra.

 

Det är bara vänja sig vid asen som kryper och kryllar överallt (kolla in mina ben!). Snart är det vinter och flugfritt igen   

 

Som sagt aldrig sysslolös.... Här blir en ny beteshage till.

 

Jag skulle behöva va en decimeter längre bara...  

 

Skulle behöva dessa spiror som tillhör Brellir. Tyckte det var sån fin bild i sin enkelhet.

 

Stängslat för stora och små! Killarna vill gärna följa med hem till gården. Otacksamhet är världens lön!   Nåja jag ska väl vara glad att de trivs hemma.

Damhagen med mammor och barn. Det är värmande i hjärtat att komma och se dem klumpa ihop sig i siesta och att hela flocken är så trygg att de små sover mitt i gänget. 

 

Flocken har visst fått ett tillskott i form av en enhörning! 

 

"-Schyyy!! Dumma matte väckte mig!", Vilda gäspar stort


Blev så glad ikväll när jag stannade till i damhagen och såg för första gången Sarv 1½ månad leka med PeGe 3½ månad. Syns ju rätt tydligt vem som är tuffast. (film)

 

Hälsar Jennifer välkommen tillbaka till oss! Här rider hon Carin medan jag promenerar med Fatima och Maisan.


Vi hörs!

   



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Ovido - Quiz & Flashcards