Kennel Krokanden

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Johanna Nordin - 6 oktober 2011 10:50

..de gör mig dämpad och sval... (Lars Winnerbäck)

Jag känner mig rätt sliten just nu. Mentalt sliten. Det händer mycket på det personliga planet just nu som kräver mycket tankar, planer och energi. Inget som har något med kärleken att göra eller nått sjukligt eller nått stort som ekonomisk kris eller så heller. Känner mig mest frustrerad över att jag inte kan styra över allt! Men ibland hamnar man i ett stimm av  och motgångar där det krävs mycket av en för att styra genom stormarna. Det går, det är inget jätteproblem och jag är stark. Men det tar energi och just nu hade jag behövt lägga den på annat. Känner för att sitta på en stubbe i skogen och vänta på bättre tider. Men livet fungerar inte så. Det är man själv som är livet och det är bara åka med i livets karusell. 

En utav grejerna är besvikelsen att jag "måste" sälja min bästa häst. Jag är så ledsen. Inte gråtledsen men less på allt. Motivationen liksom tokdog känns det som. Jag som hade såna ambitioner för oss! Planer och mål och han är skittrevlig. När det sen i stort sett bara hör av sig hutlösa människor som ger skambud och tror att jag ska gå på att skriva avtal på hur väl de ska ta hand om honom... Jomensåattsåfunkardetju.... Eller hur? Jag vet hur affärer sköts och vad som gäller enligt köplagen. Egna små "käcka" avtal gäller inte om att ha t.ex första tjing att få köpa tillbaka. Såld vara är såld vara, oavsett om det gäller en köksfläkt eller häst! Låter osannorligt men så är det. Ger man skambud drar jag rätt snabbt öron åt mig och funderar om det handlar om bulvanköp. Stort hjärta och liten plånbok funkar inte här heller, hur har man då råd om hästen skadar sig snabbt efter köpet? Har man verkligen insett och är realistisk på vad ett djur innebär? Det är precis som när jag födde upp hundar och det hörde av sig såna som ville bli fodervärd för att de inte hade råd att betala för valpen. En fodervärd står för alla omkostnader utom det som gäller parning och valpning.


Nu ska jag inte gå igång igen. Men jag har humör och just nu är toleransnivån rätt låg faktiskt. Får massa sms från beundrarinnor. Jättetrevlig kan man tycka. Men när de inte ger sig är det inte lika trevligt längre, eller vakna av att någon ringer och är tyst i luren, få sex-sms uppsmackade på displayen. Nä det finns gränser för mitt humör och tålamod! Och faktum är att varken jag eller de runt omkring mig tycker det är ett dugg trevligt eller tolkar det som uppvaktande på ett positivt sätt. Bara för att man är en offentlig person ska man inte behöva stå ut med vad som helst! Jag tänker inte svara på om jag är singel eller ej. Jag har avtal med tv4 om det. Dessutom avgör jag vem jag vill träffa och smstjat lönar sig inte på mig!


Annars då?

Jovars annars är det bra. Trött som sagt. Vaknade imorse av att min nattlampa av styrka likt xzenonljus lyste mig rakt i ansiktet och har gjort det hela natten. Hann inte ens släcka den innan jag somnade....

Min syster med familj har varit här och hälsar på. Lika mysigt som vanligt!

Philip älskar att hjälpa till och värnar om även de minsta djuren!  Tanterna och farbror ligger och myser och tuggar tuggummi (dvs idisslar)  Ebba och Piggelin  Ebba och Philip tycker såklart det är jätteroligt att ha en annorlunda moster med massa djur. Här ihop med Easy i skogshagen.


Det ser ut som en mindre krigszon här på gården. Har lagt på sand på ridbanan och dränerat den och gårdsplanen. Småhästarna som går utan skor gillade inte det gamla gruset på banan utan fick ont i fötterna. Det ligger ett stort berg av sand mellan stallet och kravallhagen som ska läggas ut för att slippa dra på ändan i lersmeten som blir så fort det regnar.

Figaro och stona fick byta hage. Fallfrukten faller som bomber i kravallhagen nu så jag fick dra en hage i hagen åt Figaro så ingen häst kommer åt frukten. Frukt i så stora mängder är inte bra och nyttigt! 

Röding och Saga är jätteduktiga att ledas i grimma nu. På kvällarna kan jag leda både Cleo, Vaja och Saga samtidigt. Ska börja vänja in även Nirmar och Vilda. Men Vilda är så liten. Funderar på om storebror Piggelin var riktigt lika liten. Jag tror inte det. Men å andra sidan var han ett halvår gammal så här års förra året, Vilda är bara hälften så gammal.

Alice och Cleo har börjar jobba i barngrupperna nu oc sköter sig jättebra. Varken Röding eller Saga bryr sig om att mamma går iväg. De är så tygga i flocken och Saga söker sig till storasyster Vaja när hon behöver någon.


Nu ska här klippas hundar minsann! Skulle gjort det här om dagen men hann inte. Bäst att passa på ute innan regnet och stormen. Skönt att slippa få allt hår inomhus. 


Vi hörs!


Ps. Vet inte varför bildtexterna hoppar runt, har försökt åtgärda felet men på bloggplatsen ser det helt ut som det ska men inte sedan jag lagt ut texten. Ds

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards