Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

I kvällens avsnitt

Av Johanna Nordin - 12 oktober 2011 15:22

Jag som redan sett förhandsvisning på kvällens avsnitt tänkte presentera vilka av gårdens djur som deltar ikväll. Tänkte att det kanske är någon som tycker det är roligt (förutom den otroligt stolta bonden och tillika ägaren   ).


Hundarna:

Eng setter: Finnlidens Amy Diamond f-06 "Amy"

Eng Cocker Spaniel: Diamondshills Wild and Free f -08 "Morris"

Eng Springer Spaniel: Krokandens Hot Summer f-06 "Minna"

Schäfer: Försvarsmaktens Foxa f-10 "Foxa"


Hästarna:

* Pontus, fux minishetland f-07 e Ringo u Elona

* Fjällbäckens Piggelin, rödskäck, shetlandsponny f-10, e. Pontus u. Samanta

* Fjällbäckens Nallebjörn, gulbrun minishetland f-10. e.Skepperöds Ulysses u. Bogegaardens Marigold

* Leiknir från Storhagen, skimmel islandshäst f-03, e Storhags-Blesi från Storhagen u. Ösp från Storhagen

* Fatima, brunsvart, shetlandsponny f-88 (kan ej hennes stam men hon är registrerad)


Angoragetterna Gerda och Rakel 12 år


Sen är det visst nån tomte som heter Johanna som då och då syns i bild också   Ni får ha överseende och bortse från det oljud hon skapar ur bild vid ett tillfälle   .


Vi hörs!

 
 
Helene

Helene

12 oktober 2011 16:21

Ska bli jätteroligt att se hur du och dina djur bor - ser fram emot kvällens avsnitt:-))

http://barecho.bloggplatsen.se

Johanna Nordin

12 oktober 2011 17:25

Jag ser oxå fram emot det! Trots att jag har dvd:n, men det känns mer på riktigt på sändningstid. På nått sätt har jag insett att jag ser saker jag annars inte tänker på, eller snarare, jag har svårt att se som vanligt genom rutan. Det ser ju ut som det gör här men på vyer och när det är bilder från omgivningarna har jag svårt att lokalisera mig. Djuren känner jag igen, annars vore det katastrof ;) Men vete katten om jag är mig lik...fast tydligen enligt andra ;P

Kram

 
Ninni

Ninni

12 oktober 2011 22:29

Haha, minen på tjejerna när de stod utanför hästhagen och upptäckte att "monsterhästarna" ju va ... SMÅ!!! Obeskrivligt =) Sååå roligt att följa dig på TV!

http://www.alverliden.n.nu

Johanna Nordin

13 oktober 2011 00:19

Hahaha eller hur? Jag skrattade gott åt dem nu när jag sett det i efterhand! Deras ögon och miner var fulla av förvåning och värme när de såg småhästarna.

Tack gissar att du håller tummarna för mig :)

Kramar från mig och Leira

 
Ingen bild

Lisa

13 oktober 2011 07:48

Så kul och se när tjejerna kom till gården och jag skrattade gott flera gånger. "Gå genom rabatten, det gör hundarna" och så går den stackars tjejen vinglande mellan några buskar och kämpar med en stor jäkla väska eller "Nu ska vi hämta de stora grabbarna" - fågelholkarna som tjejerna visar upp är obetalbar! Antingen är du en komiker eller har ett fantastiskt sinne för humor!

Synd bara att de är så korta sekvenser från varje bonde, från din i alla fall.

Gården... wow säjer jag bara. Behöver du fler inkomster är det ju bara att lägga ut på bloggen "Kom som trainee, betala x kronor" och du kan be hästköpare fara och flyga när de inte betalar skäliga priser.

Hälsa alla kisar, vovar, hästar, får o kaniner, de är ju helgulliga!

Kram Lisa

Johanna Nordin

13 oktober 2011 09:16

Haha tack! Humor vet jag inte...inget planerat iaf. Jag var bara mig själv rakt igenom vilket oxå hördes när vi hämtade hästarna i skogen. Miss Mistlur i bakgrunden!

Jo tanken har slagit mig att jag skulle kunna ha typ Boggest Loser camp hemma hos mig. Lsta och bära upp för en trappa ngr 100-tal kg hö 1-2 ggr/v, bära vatten i 25 l dunkar, mocka hagar och stall ngr timmar/dag osv :)
Annars vet jag inte om jag har så mycket att lära ut....

Kram

 
Anna,  Faquera & Axxa

Anna, Faquera & Axxa

13 oktober 2011 08:03

Jag satt mest och undrade om du stängt av larmet??
Har du hittat Foxas avstängnings-/volymknapp?? ;)
Kramar

http://www.rackartyg.net

Johanna Nordin

13 oktober 2011 09:08

Av-och påknapp???? Vad pratar du om nu dååååh ;) Nä hon var bara i nått sorts chocktillstånd över alla människor överallt. Min största fasa var att hon skulle just vråla och apa runt på alla och en var så kläder slets i stycken och skitades ner. MEn hon uppförde sig exemplariskt iaf där och då. Annars passade hon ofta på att ha vissa utvalda som hon hoppade på och kampade olovandes med, och helst vid lunch eller annan lugn stund. När kameran var på skärpte hon till sig. Ville väl inte skämmas inför mamma ;)
Men ibland imponerar hon på mig! När helst jag anar nått!
Kram

 
Ingen bild

Ylva-Linn

13 oktober 2011 14:08

Det är fantastiskt kul att läsa din blogg (vilket jag har gjort länge). Jag förstår verkligen att du blir förbannad på alla dårar som skickar sex-sms och alla som bara är allmänt jobbiga. MEN jag måste erkänna att jag skrattat lite åt ditt elände nån gång. Och det beror ABSOLUT inte att det är kul att galenpannor terroriserar dig! Nej det är ditt sätt att skriva. Du skriver på ett, vad jag uppfattar, sarkastiskt sätt :-D. Något som inte är kul alls är Eira :-( alltid tråkigt när livet för sitt älskade djur inte blir som man hoppats. Ha en fin dag :-) / Ylva-Linn

Johanna Nordin

13 oktober 2011 22:23

Hejsan!
Kul att du tycker om det jag skriver! Det är alltid roligt att höra från en person med skrivklåda :)
Jo jag kan nog vara både sarkastisk och ironisk ibland.
Angående Leira så får vi hålla tummarna och hoppas på mirakel! Hon är supergo och fin häst. Slöseri med resurser om hon måste galoppera vidare.

Tack detsamma (dvs önskar dig en bra dag du med...fast imorrn då)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards