Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Bloggar ikapp lite

Av Johanna Nordin - 4 december 2011 00:46

Oj oj jag ligger efter i bloggandet! Snabbskriver lite inatt trots att jag borde sova...men vad gör man inte för er läsare *fniss*?


Nyligen kommit hem efter 2 fantastiska dygn i Göteborg där jag fått dela glädjen och gemenskapen över Per-Olas och Louise bröllop. Men det tänker jag spara att skriva om, liksom helgen överhuvudtaget. Inte inatt och detta inlägg.


Jag tänkte roa mig med att skriva lite om senaste avsnittet: resan. Maria och jag åkte bekant till Åland. Har hört/läst några kommentarer om att en del anser det orättvist samt att vi fick ha önskemål. Varken det ena eller det andra stämmer. Jag tackade inte nej till en "långresa" pga djuren. Hade det hängt på att det är svårt att lämna djuren hade ju ingen av oss bönder kúnnat åka, alla har ju djur i rätt stor skara. Men jag är heller inte alls missnöjd med vårt resmål. Vi hade det jättefint ordnat på vår resa och det viktigaste är ju att komma ifrån alla måsten hemmavid och komma in på varann. Som jag sa i programmet så är en resa en prövning. Antingen funkar det eller inte. Det visar sig rätt tydligt på en resa.

Det finns säkert många som tycker att jag var värsta surkartet på vår frukost på sängen.. och ja jag är ingen morgonmänniska. Skrattade gott åt mig själv är jag såg det på tv! Låg faktiskt i soffan och skrattade så jag tappade andan nästan. Det är ju en sak att uppleva det och en annan att se det.

Nu är det ju så att hela inspelningen handlar om oss som personer och med våra känslor och tankar i fokus och första rum. Jag vägrar spela och hålla en fasad för att göra mig bra för tv och bli "älskad" av alla. Jag var med för att hitta kärlek på ett eller annat sätt. Inte vara skådespelare. Ska man hitta rätt kärlek med rätt person kan man bara vara sig själv, med sina brister och fördelar. Våga visa vem man är och stå för det.

Just den morgonen kom hela inspelningen ikapp för mig. Hela spänningen släppte. Lite sömn, mycket spänning, extremt mycket fokus på mig, hela gården och djuren att se över som vanligt, 15 okända personer som huserat runt och bott i stort sett dygnet runt, 4 hundar i huset samtidigt varav min schäferunghund är ybervild emellanåt som jag var tvugnen att hålla koll på. Faktum är att jag hade inte en minut att slappna av på! Antingen var det inspelning, hundkoll (el både och), skadat föl, stulna täcken i hagen, djur som skulle ha vatten och ses över, vara glad och social värdinna och samtidigt hitta fokus på kärlek. Jag låter gnällig men det tog mycket energi. Tillslut säger kroppen ifrån. Det är mänskligt. Jag ångrar inte en sekund att jag var med! Det är det roligaste och mest spännande och händelserikaste sommar jag haft. Jag fick både fantastiska vänner...och eventuellt, kanske nått mer. DEt tänker jag inte avslöja nu. Då har ni inget att se fram emot till onsdagens program.   

SEn ser ni heller inte allt som sker i tv heller även om gobitarna plockas ut och visas. Det var så att det fanns en anledning av mig att vara sur....  Men det som hände på båtresan till Åland, är historia idag och något personligt mellan oss och spelar idag ingen som helst roll och är inget som jag tänker berätta om heller. Däremot kände jag att det var läge att komma med en förklaring. 


Näe nu MÅSTE jag sova! Det här duger inte och sitta uppe och slarva efter 2 nätter med fullt ös i Göteborg, men det återkommer jag som sagt med.

Tack och gonatt!


Vi hörs! 




 
 
Kamilla

Kamilla

4 december 2011 09:44

Haha.. Känns skönt att du prioriterar (oj, vad svårt det ordet var plötsligt) oss bloggläsare framför att sova gott i sängen! ;)
Håller med dig om att det är viktigt att våga vara den man är och inte göra sig till för andra. Det gäller ju inte bara när man är i TV som du är, utan i varje möten med nya personer överhuvudtaget.
Hur kul är det att träffa en person, antingen som man blir förälskad i eller som man blir bra vän med, och så visar det sig efter ett tag att den personen bara spelat ett spel för att man ska tycka han/hon är trevlig i början?! Då är det ju ingen mening med det? Då bygger ju allt på en fasad som man egentligen inte kan stå för i det långa loppet?

Nä, du har gjort alldeles rätt att vara dig själv på TV! Gillar man dig så gillar man dig för att du är den du är! Jag gillar dig iallafall! :)

Ha en go dag o länge leve människor som kan stå för vem dom är!

Kram Kamilla

http://kamillad.bloggplatsen.se

Johanna Nordin

4 december 2011 21:15

Jamän jag är ju sånt yberhyggo som alltid sätter andra i centrum ;)

Mm håller med dig och det var vad jag tog fasta på: take it or leave it om mig och mitt liv! Skådespeleri är roligt men bara på scen och hör definitivt inte hemma i mitt liv inte ens under en tv-inspelning.

Tack jag börjar gilla dig med av det jag har upplevt genom min blogg :)

kramen till dej

 
carina

carina

4 december 2011 11:48

Nu blev man ju inte alls nyfiken på vad som hände, ;) men jag förstår att du inte vill gå ut med allt!

http://carinadenfina.blogg.se

Johanna Nordin

4 december 2011 21:10

Tsss...blev du nyfiken? Jag ska se när jag lyckas ladda upp bilder utan att det tar en oändlig tid :)

 
Mi

Mi

4 december 2011 20:07

Skickar en adventskram till dig

http://tusenblomman.bloggagratis.se

Johanna Nordin

4 december 2011 21:08

Tack! Skickar en tillbaka!

 
Ingen bild

Frida

4 december 2011 22:06

Åh, va gullig du är som bloggar mitt i natten efter att du kommit hem från dina två dagar i Götet. Kan tänka mig att de var väldigt vackert bröllop och att lyckan var stor.

Jaha, var de kärleken du sökte, shit!! Nu har jag suttit hela hösten/vintern och tittat och trodde de va en huvudroll i en Hollywood film du sökte:)....oops!! Nädå, skämt och sido....
Risk för att låta klyshig men.....Ärlighet varar längst, varför ljuga om vem man är. Sen, så farligt sur var du väl inte, som sakt man är ju inte mer än människa...fortsätt vara den du är.
Kram på dig

Johanna Nordin

4 december 2011 22:15

Helt sagolikt vackert!!

Nej jag sökte inte kärlek...jag ville bara bli kändis..HAHAHA shit nu är det väl någon som tar mig på orden och inte fattar att jag driver om det :P

Jo jag var sur vid frukosten, morgontrött. Men sen är det nog lätt att jämföra med de andra paren som var så sprudlande lyckliga och galet kära (iaf Pelle/Louise och Fredrik/Therese).

japp jag tänker fortsätta vara den jag är, är bäst på det helt enkelt!

kram

 
Ingen bild

Tobias

5 december 2011 08:48

Hej Johanna!
Jag tycker du har lyckats med konststycket att behålla din personlighet och integritet på ett lysande sätt. Det är så skönt att se att du vill och vågar vara dig själv rätt av.

Det inte många förstår eller vet är under hur kort tid som programmet spelas in och hur pass hårt redigerat och hur pass mycket man kan vinkla en situation för att få "bra tv". Många tror att programmet spelas in under en längre period och att det finns massa tid för mys och att lära känna alla in på djupet. Snacka om press att lära känna fyra nya personer på runt en vecka samtidigt som ett kamerateam sticker upp en kamera i ansiktet så fort det ska pratas. Och dessutom ha "kravet" på sig att hitta kärleken. Har verkligen ingen förståelse för dem som kan komma och kritisera någons val eller känslor. Men tyvärr finns det alldeles för många förståsigpåare som vill göra sin röst hörd utan att tänka på om det sårar någon.

Det ska bli spännande att se programmet på onsdag och se hur det har gått för er.

Lycka till med kärleken, djuren och gården!

Johanna Nordin

5 december 2011 13:08

Hejsan!

Tusen tack för ditt stöd! Du har verkligen fattat och insett hur det ligger till med inspelningen. Otroligt roligt och spännande men också hysteriskt intensivt!
Nått mys utanför det som visats fanns inte tid till. Det som skedde det har visats och det som blev sagt har kommit upp.
Jag upplever inte att jag blev pressad men visst var det 100% kärlek och kärleksprat, analyseringar om hur, vad och varför jag kände för alla och en var. jag kunde sitta 1½ timma i intervju och prata känslor och kärlek flera gånger om dagen. De sedan ihopklippta bitarna där jag antingen pratar i bild eller min röst hörs. Men sånt får man ta. De gör tv och jag letade kärlek, kompromiss helt enkelt!

Jag hade iallafall världens bästa tv-team hos mig!! Så jäkla nöjd att jag fick just dem :)!

Kram till dig

 
Ingen bild

Denise

5 december 2011 08:57

Hej Johanna!
Jag visste inte att du hade en blogg så blev jätte glad att jag hittade den så man kan följa dig nu även när programmet tar slut! :) Jag tycker att du har varit en sån härlig person att följa. Du sprider verkligen glädje och värme när man tittar på dig. Man har verkligen sett fram emot och längtat till varje avsnitt för att man ska få se dig och följa dig. :) ska bli kul att se på onsdag hur det gick för dig och Maria sen, och jag tycker verkligen du har gjort rätt i att vara dig själv genom hela programmet, du har känts så äkta! Alla har väl sina sämre dagar också. :)
Ha de bra! Kramar

Johanna Nordin

5 december 2011 12:58

Å tack :)
Självklart har vi alla dåliga dagar eller åtminstone stunder då det känns jobbigt eller är tid för återhämtning och analysering. Jag är en känslomänniska och väldig tydlig i mitt sätt hur jag mår dvs glad/ledsen/trött/sur/arg osv. Pokerface har aldrig varit min bästa sida ;)
Däremot är jag en jäkel på att behålla hemligheter!

Ha det gott!
Kram

 
Gunilla

Gunilla

5 december 2011 09:32

Visst ska man väl vara sig själv, men hur lätt är det när man har kameror upp i nyllet mest hela tiden ?? Sen är vi människor olika, bara för att det ser ut som folk är störtkära, behöver det inte vara så allvarligt har man märkt här i livet, precis som sådana som inte visar sin kärlek så öppet, håller ihop hela livet...vi människor är olika !

http://www.gugge67.wordpress.com

Johanna Nordin

5 december 2011 12:53

Det är sant, alla är vi olika. det fina med det är oxå att det brukar alltrid finnas någon för alla eftersom vi äljer olika i "gottepåsen".
Jag tyckte inte det var svårt att vara mig själv trots allt, fantastisk team och min inställning som att ta det som det kommer och inte tänka för mycket utan bara vara som vanligt.

 
Agnetha

Agnetha

5 december 2011 10:31

Jag tyckte du var härlig där vid frukosten. I över huvud taget har det varit härligt att följa dig för du känns väldigt "genuin" och o-konstlad "hela vägen". Klok dessutom. :-)
Hoppas du är lycklig!

http://kvarnlycka.blogg.se

Johanna Nordin

5 december 2011 12:49

Tack!

 
Ingen bild

Sune...the girl

5 december 2011 19:41

Klart man inte ska vara konstlad, vara sig själv är det bästa såklart :) Själv hade jag nog skämtat så mycket att jag blivit själv redan efter andra programmet, just för att det är sån jag är :)

Johanna Nordin

7 december 2011 01:29

Det brukar hålla bäst i längden :)
Ha det gott!

 
Ingen bild

Gun i Knivsta

6 december 2011 16:09

Jaha så här mycket har det ej röstas sen man skulle rösta på radiorösten Självklart min favorit Lotta Bromer Blev 50 röstningar igår så nog ska väl Du få ihop röster. Hoppas ni alla som läser Johannas blogg är lika flitiga En dag hade Du 490 besökare Snacka om att vara poppis!!!!!! Ha det så gott
Kramis Pantertanten

Johanna Nordin

7 december 2011 01:27

Oj jösses det var mer än vad jag visste! Nog för att jag sett att läsarsiffrorna ökat stadigt, men nästan 500 var otroligt många! Tack för alla röster, tänk att du gör det för "lilla" mig :) jag är jättetacksam!
Kramar

 
Josefine Persson

Josefine Persson

7 december 2011 16:35

Ser med spänning fram emot kvällens program. Hela dagen har vi pratat om det på jobbet. Alla har vi olika teorier och det enda vi vet med säkerhet är att det gick bra för Per-Ola. :)

http://jaktupplevelser.blogg.se

Johanna Nordin

7 december 2011 18:31

Kul! Jo det blir spännande! Så mycket kan jag lova ;)

 
Majje

Majje

7 december 2011 21:59

Hej, Johanna! Nu har jag sett alla avsnitt på Bonde söker fru! Det är lärorikt att se hur du hantera så sådan speciella situation! Hela tiden hade du is i magen och gjorde bra beslut. Jag vet inte om jag skulle kunna vara lika lugn som du under liknande omständigheter. Hur har det gått mellan dig och Maria? Kommer ni att fira nyår ihop i år?

http://www.roblin.se

Johanna Nordin

8 december 2011 10:00

Hejsan!
Jag blir lugn i såna konstiga situationer. Lyckas liksom lägga nervositet åt sidan, för det mesta ska tilläggas.

Ja jag kanske inte behöver svara på dina frågor ;)

Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards