Kennel Krokanden

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Johanna Nordin - 7 december 2011 21:52

Nej, det blev inte Maria och jag trots allt. Vi gjorde tappra försök, vände ut och in på kärleken och insåg båda två att den fattades mellan oss. Den glöd och djupa kärlek vi båda ville ha fanns inte och utvecklades inte heller. Men ingen kan säga att vi kastade in handuken för tidigt som man säger. Vi stod varandra nära men inte på det planet som behövs för att bygga en framtidsbro. Förhållandet tog slut i början av november.

Det lustiga i historien som sedan skedde var att i torsdags när ja var på väg i bilen till Göteborg för att gå på bröllop mellan Per-Ola och Louise ringde en journalist och vi pratade om Mariasoch min rellation. Jag berättade att det var slut och hon frågade om jag dejtade något. Nej det har jag inte gjort. Hon frågade hur jag skulle gå till väga nu med dejtandet varpå jag skrattade och sa: "jaa du hur gör jag nu?" Jag visste iofs då att jag skulle träffa Cosma under helgen men det behövde ju inte leda till mer än en timmas fika och kändes som att det har faktiskt ingen med att göra...

10 timmar senare klev Hon in i mitt liv och hjärta! Helt otroligt Overkligt. Ibland måste jag nästan nypa mig själv för att vara säker på att det inte är en önskedröm.


Historien mellan mig och Cosma är inte så konstig, inte egentigen. Bara annorlunda. Hon skrev till mig genom Bonde söker fru. Jag fastnade genast för hennes brev och bilder. Hon var fin, verkade smart och trevlig och hade islandshäst och uppväxt med hästar. Kunde hon finnas? på måndagen på Sundbyholm kom Madde, vår kontaktperson via brevskrivarna eller hur jag ska säga, ch sa att Cosma lämnat återbud. Hon hade kraftig lunginflammation. Det fanns inte mycket tid för att fundera och tänka. Jag blev jättebesviken men allt gick i 100 km/h och på kort varsel tog Malin hennes plats. Fick sms från Cosma veckan efter och jag svarade lite klyschigt att "är det meningen attvi ska ses så gör vi det". SEdan dess har vi inte haft någon kontakt alls.

I en utav mina ridgrupper går ett barn vars mamma är nära vän till Cosma. Hon hade från Cosma fått i uppgift att "snoka" lite om min rellationsstatus. Så var vi på tu man hand i söndags för en vecka sedan. Hon berättade om Cosma och jag sa att jag är singel så hon får gärna höra av sig om hon vill. Det gjorde hon. Vi hade sporadisk sms kontakt under veckan och vår dejt låg löst i planeringen iom att det var tv-inpelning och brölloppå mitt schema. Men vi ville hitta en tid, det var planerat på ett eller annat sätt. Men jag hade inga höga förväntningar.

På torsdagskvällen efter middag och inspelning hade vi bönder barhäng på hotellet och jag hörde av mig till Cosma. Chansade att hon hade lust att ses en stund. Hon lufsade runt i mysbrallor hemma men svidade om och kom.

Det som jag inte trodde om mig hände: kärlek vid första ögonkastet! Vi fann varann direkt och samtalen tog aldrig slut. Hon öppnade dörren och klev rakt in i mitt hjärta! Vi gick vidare till en pub, satt kvar tills de stängde och vandrade sedan hand i hand på tomma gator genom Göteborg till tre på natten. Sov på hotellet och bli väckt av Cosma på morgonen var underbart.


Pelle bjöd in Cosma till bröllopsfesten och Cosma skrattade och tvekade inte alls. Det var vår chans och ett ypperligt tillfälle att umgås och få vara tillsammans. Vi fick sitta ihop strax bakom min ordinare plats vid mina "bondekollegor". För att citera Pelle "kvällen var väldigt lyckad".

 

Bondes producent Lina Hagman sa att vi passade så bra ihop. Äktenskapstycke och ibland är det så att antingen är man syskon eller ett par.

Det var faktiskt fantastiskt roligt att gå runt bland de journalister som då och då kom in på festen och ha en känsla av att "ni skulle bara veta". De var nog övertygade att jag var singel iom att Maria inte var med mig medan de andra bönderna hade sina respektive med.

Vi bodde kvar på Särö där bröllopsfesten hölls och hade ett fantsatiskt rum! Vaknade av att vinden tjöt runt fönstret som var i vinkel med havet och skärgården som utsikt. Vaknade upp bredvid Cosma.

 


Hela vistelsen var så lyckad. Vigseln var gripande och vacker. Festen rolig, folket jätteroligt och Cosma underbar. Ja det kunde inte blivit bättre!

Nej kyrkan lutade inte... Se vilka vackra tärnor! Som rosa änglar bedvid det vackra brudparet.

   

Bilderna får tala för sig själv. Så vackert!


 

Mina bondekollergor och deras respektive.


Jag höll tal från oss bönder. Ett väldigt hastigt och improvocerat sådant då Fredrik bangade ur i grevens tid och lät mig ta micken.

     


Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards