Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 8 december 2011

Tråkigt

Av Johanna Nordin - 8 december 2011 23:59

Kände att jag måste skriva av mig lite. Det brukar fungera bäst på mig. Min ventil liksom.


Först och främst vill jag tacka å det alldra djupaste för alla fina, varma kommentarer som strömmar in både här på bloggen, facebook och på andra ställen! Alla lyckönskningar och alla andra vänliga ord! Det gör mig SÅ glad och upprymd! Fyller mig med massa positiv energi!


Men, tyvärr finns ju dessa som har behov att klanka ner på andra också. De missundsamma, avundsjuka, svartsjuka (?) eller helt enkelt bara elaka. De som drar sina egna förhastade slutsatser och ser det de vill se ur sitt egna perspektiv och erfarenheter från livet. Det var som Cosma, som jobbar med människor, sa: egentligen talar det mer om de som skriver än om mig.


Det finns de som inte förstår att uppbrottet mellan mig och Maria var ett gemensamt beslut. Ja jag tog upp att kärleken inte utvecklades åt rätt håll i första vändan när det tog slut. Men att vi blev ihop igen var ett gemensamt beslut! Det var ju knappast så att jag tvingade henne till nått framför kamrorna! Där och då kändes det rätt för oss båda men det svalnade fort igen och Maria tog i saken och såg till att vi bröt upp på nytt. Det tycks som om dessa som skriver de elaka och nedlåtande kommentarerna utsett Maria till ett offer för min katt och råtta-lek. Kan lova att hon inte skulle bli glad för den rollen! Hon ser sig inte som ett offer under mig! Jag känner henne väl. Men det är väl antagligen så att de som skriver sånt har sådana erfarenheter själva och drar paralleller.


Dessutom, det var ju knappast så att vi gjorde slut ena dagen och nästa dag träffade jag Cosma! Det hann gå ganska exakt en månad mellan. Ingen jättelång tid i mina mått mätt men iom att Maria och jag skildes som vänner och ingen av oss egentligen hade några djupa känslor för varann som man bör ha i ett förhållande så kunde jag gå vidare rätt raskt. Normalt sätt brukar jag slicka såren länge efteråt...


Maria skrev fint på min logg på facebook idag och önskade mig all lycka med kärleken. Sånt bittert offer är hon... Tack Maria!

Jag hade inte dejtat någonting efter vårt avslut i början av november. Men om jag hade gjort det, varför skulle det varit fel? Jag gick ut i bonde för att hitta kärlek och den fanns inte mellan mig och Maria men nu hade jag banat en väg för mig som jag menade från början. Jag hade verkligen inte tagit för givet att den rätta skulle komma till gården även om det naturligtvis fanns hopp och önskan om det. Men min tanke var att lysa upp en väg för mig att hitta någon efter kärlekens stig. Var så less på internet och profiler hit och dit, mailanden som inte ledde till något och krogen är inte mitt ställe.


Det känns faktiskt fördjävligt att bli utpekad som player! Dessa, alltid anonyma, elaka människor som har behov att spy galla över andra människor och krossa framför sin väg för att på så vis känna sig lyckade (eller varför gör man det annars?). Tragiskt och helt otroligt att det är en laglig rättighet! Borde vara straffbart att skriva ner andra anonymt på internet! Läggkorten på bordet och tala om vem du är om du har åsikter! Stå för dina ord och handlingar! Jag har gjort det i hela säsongen av bonde och de kan inte ens nämna sitt förnamn! Helt otroligt lågt! 


Var in på en sida som heter alltomtv.se Men herre min skapare! Jag blev så illa berörd och arg! Från början var det så himla elaka och vidriga kommentarer om Pelle, Helen och Louise. Det kliade i fingrarna på mig att svara och var så förbannad! De gjorde smileysgubbar som stod och kräktes i kommentarerna om honom - fyra i rad!! Skrev saker som att "jag gjorde misstaget att äta hamburgare förra gången de visade Pelle och mår fortfarande illa och måste spy pga honom" (eller nått i den stilen). Nu har även jag fått mina fiskar varma för att jag är oseriös och en typ player eller vad de nu skrev. Gick rätt raskt därifrån. Vet att någon vettig person skrev att de inte skulle vara dömmande utan faktiskt tänka efter hur de skulle vara att delta själv i ett liknande program varpå någon skrev att "vaddå man får väl skylla sig själv om man är så dum att man slänger sig till lejonen" (självklart anonym).


Tänk på att om ingen var med i dessa tv-program där ni fullständigt sågar ner folk vid fotknölarna och dansar krigsdans runt deras lemlästade kroppar så skulle ni heller inte ha något liv! Ert liv tycks ju gå ut på att koppla upp er på nätet, sitta vid tangetbordet och regera över er lilla overkliga värld där ni är diktatorer som har rätt att dömma andra människor på helt lösa grunder och ur ert perspektiv!

 

Ja nu har jag sagt mitt för idag. Detär ett hårt liv att vara kändis. Men jag ångrar fortfarande inte ett ögonblick att jag var med i programmet. Det har gett mig underbara vänner, massa sympatiskt stöd från nära, kära och okända. Det har gett mig kärleken.


Vi hörs!

 
 
Sune...the girl

Sune...the girl

9 december 2011 01:08

I början av min bloggkarriär (snart 3 år sen) fick jag några anonyma (såklart) kommentarer om hur äcklig jag är som gillar tjejer och och att jag typ var helt fel skapt i huvudet (det är det rätta tycker ju jag ;) ) men jag tröttnade, fixade en statistikmätare där jag ser både ipnummer, i vilken stad dom bor, internetleverantör, ibland ser jag även när folk går ut på nätet från sina jobb. En gång var det en tjej som skrev hur äcklig och ful jag är, jag kollade, men hoppsan, hon gick in från en förskola, det innebär att hon satt på jobbet och spydde galla, vilket föredöme för barnen framför allt, men jag skrev i en kommentar på min egen blogg under hennes att jag vet minsann vart du jobbar och kunde bevisa det, hon skrev aldrig mer och jag går ut emellanåt om att jag ser mer än dom anar, sen dess har jag inte fått några som helst gliringar :) så om du inte har någon sån, så skaffa det! Ett tips. Och du, det här med kändisskapet, det är nu i början som folk lägger sig i, det lägger sig ska du se. Lycka till säger jag och alla bönder och deras kärlekar passar otroligt bra ihop! Herregud vilken lång kommentar, hoppas du inte somnade och vaknade upp med näsan på bokstaven F eller nåt :) Ha det gott!

http://www.tillganglig.blogg.se

Johanna Nordin

9 december 2011 22:40

Nejdå jag är vaken :)
Vet du, jag orkar inte bry mig så mycket än iallafall. Som du säger så lugnar det nog ner sig snart ändå. Och grejen är att det är på officiella forumsidor de spytt galla. Men det är bara beklaga deras trista liv fullt med hat. Lätt att läsa mellan raderna att de inte är lyckliga och välmående.
Fruktansvärt med den personen som jobbade på förskola!! Finns tyvärr rötägg överallt i vår Herres hage.

Sköt om dig!

 
Ingen bild

Anneli

9 december 2011 05:11

Hej Johanna, läser vad du skriver och tyvärr är nätet gjort för såna som inte förstår sitt eget bästa.
För min del har du iallafall lyft upp hela tv hösten till att längta till varje onsdag för att se "bonde söker fru".
Du är så bra och lycka till i framtiden. Modigt av dig att bli en offentlig person. Hoppas du fortsätter med bloggandet!

Johanna Nordin

9 december 2011 22:36

Hejsan!
Klart jag fortsätter blogga! Det ger mig näring och energi :)

Vad roligt att jag förgyllt så många tv tittare och onsdagskvällar, jag suger åt mig som en svamp och blir jättestolt och glad!

kram till dej

 
Kamilla

Kamilla

9 december 2011 09:16

Tyvärr är det så samhället ser ut idag.. Det är alldeles för många som på något vis mår bra av att göra andra illa, och det gäller inte bara så här på nätet utan titta bara på all misshandel i nära relationer!? Varför finns det så mycket hat? Vad får man ut av att ha så mycket hat i sig? Mår man bra då?

Jag hade gått under om jag hade haft så mycket hat i mig.. Undrar om de vet hur bra man mår och hur lycklig i hela kroppen man känner sig när man gör något gott för någon annan? Att älska utan att göra någon annan illa? Sann kärlek.. :)

Tänk vad det skulle sett annorlunda ut om alla kunde glädjas åt andras glädje..
Tänk om alla som läser om dig kan visa lite empati och känna med dig.. Känna att här är en go tjej som delar med sig av sitt liv och sina känslor med hela svenska folket. För jag tycker verkligen att du är en go tjej, jag har svårt att se vad det är som kan få folk att tro att du är någon som leker med andra tjejer, att du är en player?! Har dom inte fattat någonting? Du har ju klart o tydligt gått ut med att du söker kärleken, det var ju därför du var med i Bonde söker fru!?

Fan vad djup jag är känner jag plötsligt?! Haha..

Hoppas du inte hänger upp dig på sådana människor som inte är värda det och att du fortsätter med att dela med dig av ditt liv och dina tankar för oss som uppskattar det och som faktiskt känner empati med dig!

Länge leve Johanna! ;)

Kram Kamilla

http://www.kamillad.bloggplatsen.se

Johanna Nordin

9 december 2011 22:35

Men det är härligt att vara djup ibland! Tack för allt ditt stöd och mycket klokt skrivet!

Ja player, egentligen borde jag gapskratta! Det är ju komiskt! Den eviga singeln som aldrig knappt ens försökt satsa på kärlek och rellationer och som tycker strul och dejtande är jobbigt... plötsligt blev hon en player!! Helt otroligt! Det låter verkligen inte som de pratar om mig....Jag som utöver två korta förhållanden bara lekt med hundarna, skaffat gård och djur och vandrat i skogar och fjäll de senaste åren. Tala om att uttala sig om sånt de inte har en susning om!!

Länge leve såna som du Kamilla!!

kram

 
carina

carina

9 december 2011 10:18

Det är så med kärleken, ibland vill man mer än det känns! Kul att du träffat någon som det verkligen klickade med! :)

http://carinadenfina.blogg.se

Johanna Nordin

9 december 2011 22:30

Tack, jag är jätteglad!!

 
Josefine Persson

Josefine Persson

9 december 2011 10:45

Alldeles för många är missunnsamma och avundsjukan är giftig. Det kan inte var lätt att blunda för allt som skrivs om er men jag är tacksam för att du står ut och fortfarande har bloggen öppen!
Det är garanterat många som skulle vilja vara i Cosmas skor just nu men om det är så att dom fattat tycke för dig så borde dom väl vilja att du ska vara lycklig?. Jag förstår mig inte riktigt på den bittra svartsjukan. "Den man älskar låter man gå" heter det ju.. :)
Jag tror att det handlar om att när dom ser er bönder vara lyckliga så svider det nog att inte själv få uppleva samma sak. Det är lätt för en som aldrig har upplevt kärlek vid första ögonkastet, eller kanske kärlek överhuvudtaget, att ha åsikter om att det går för fort osv men alla vi andra bara ler av din och Cosmas historia!:)
Bara du och Maria har att göra med vad som hände under hösten och vem som ville och sa vad men det är nog lätt för folk att lägga fokus på det greppbara och de känner sig kanske själva svikna och lägger över det på något dom tycker att Maria borde känna... Hade du varit med Maria idag hade det garanterat inte heller varit bra!.

Kör på och njut tiden!

http://www.jaktupplevelser.blogg.se

Johanna Nordin

9 december 2011 22:30

Å så klokt skrivet! Tusen tack! Jag har faktiskt inget att tillägga, du skrev så bra!

Tack igen!
Kram

 
Ingen bild

hiljasmatte

9 december 2011 11:16

Har bara en sak att säga i ämnet, nämligen: Bra skrivet Johanna!!!!!! Strunta i alla idioter!!

Johanna Nordin

9 december 2011 22:28

Tack :)!

 
Ann Solander

Ann Solander

9 december 2011 12:03

Härligt att du och Cosma klickade och kände att ni vill vara nära. Det är ju så kärleken funkar, man vill inte vara ifrån varandra. Visst kan kärlek växa fram, men när det är kärlek vid första ögonkastet så uppstår en känsla som är helt fantastisk.

Kan bara önska er ett stort lycka till med er kärlek.

Andra kommer alltid att tycka och tänka olika, och nu när du är en Bondekändis :-) så tycker många att det liksom blir legitimt att säga precis vad som helst om personer dom inte ens känner. Skrämmande tycker jag personligen att man kan ha så mycket åsikter och tankar om någon/något man inte har verklig insikt i.

Man kan aldrig tillfredställa alla runt omkring sig. Bäst att börja med sig själv och sina närmaste så man själv mår bra. Då är det enklare att dela med sig till andra.

Önskar dig och Cosma en härlig och kärleksfull tid framöver och hoppas att du får vara lycklig.

Varm kram Ann

http://www.solanderbay.blogspot.com

Johanna Nordin

9 december 2011 22:28

Väldigt kloka ord! Tack snälla!

kramar

 
Emma

Emma

9 december 2011 12:10

Är otroligt tragiskt och elakt hur folk kan bete sig. Skit i allt surt folk skriver, är hur roligt som helst att du har hittat kärleken och ni ser så fina ut tillsammans!

http://www.somsoks.dinstudio.se

Johanna Nordin

9 december 2011 22:27

Tack!! Japp jag ska skita i det, nu är allt över ändå och jag fick ett lyckligt slut :)

 
Ingen bild

Gun i Knivsta

9 december 2011 12:39

Gumman vad underbart det som hänt Dig nu. Måste vara en härlig känsla Vilket vackert namn Cosma Var kommer det namnet ifrån och vad betyder det, namnet??Tänk att någon knackade hål på Ditt skal Tror Du hade strutsskal.....Grattar ej nu väntar ett tag..De som skriver elaka saker har nog ingen knapp som det står stäng av på. DET har vi när vi ej vill se Glöm nu inte att lussa för djuren på tisdag På EN dag hade Du l.154 besökare Är folk lite nyfikna eller... Kramisar Pantertanten Glöm ej Foxa

Johanna Nordin

9 december 2011 22:25

Vacker kvinna bär vackert namn vet du ;)

Jo du jag märkte det, folk är nyfikna :) Förvånad ändå att det inte skedde tidigare under säsongen, men samtidigt skönt.

Jag förväntar mig att de kommer och lussar för mig ju! Pontus itomteluva, Nalle och Piggelin som stjärngossar och Foxa som solosjungande tärna vid Amy som lucia :)

kram

 
Cissi

Cissi

9 december 2011 13:44

Hej jag har kollat in din blogg länge sen slutade jag för att jag kom inte ihåg vad den hette och sen nu efter typ 4 månader hittade jag tillbaka och undrar nu om det är du som sökte i bonde söker fru?

http://www.kaninkompisarnasklubb.blogg.se

Johanna Nordin

9 december 2011 22:20

Jo det är jag. Men det tror jag nog du redan räknat ut hihihi ;)

kram

 
Agnetha

Agnetha

9 december 2011 14:13

Oj.
Relationer är komplicerat och kärlek är superkomplicerat. Fattar inte "folk" det?
Förstår du vad mycket mörkt det bor i de som blir såna "troll"? Jag tycker också att anonymitet är ett gissel. Vågar man inte stå för det man skriver, borde man inte skriva det.

Hoppas du inte låter detta förmörka lyckan.

http://kvarnlycka.blogg.se

Johanna Nordin

9 december 2011 22:19

Håller helt med dig!
Nej då jag är strålande lycklig och glad! Fått så mycket utav denna bondesommar och höst! Vänner, minnen, upplevelser, insikter, positiv respons och inte minst kärleken :) Fantastiskt!

kram

 
Ingen bild

Glader

9 december 2011 15:23

Hej där på gården,
Du behöver inte fösvara dig eller dina förehavanden inför någon. Du är en fri människa att agera så som du behagar. Det gäller även Pär-Ola. Svårbegripligt hur människor kan uppföra sig illa. Glad för din skull över att du träffat någon som det känns rätt med. Det har varit ett stort nöje att få följa programmet och er alla. Lev väl och må ordentligt gott! :)

Johanna Nordin

9 december 2011 22:16

Ja jag håller egentligen med dig. Det är ju knappast spå att vi mördat någon, hängt ut någon, eller gjort något annat allvarligt. Däremot bör nog "näthäxorna" tänka sig för hur de beter sig, de uppför sig illa och hänger ut andra. Nåja det går nog tyvärr inte få dem att förstå bättre....

Tack och sköt om dig du med!!

 
Ingen bild

Annika

9 december 2011 16:27

Hej Johanna!
Jag har också följt programmet nu under hösten.Tråkigt att Du försvinner från tv-rutan på onsdagarna. Men,
härligt att Du hittat kärleken. Lycka till för Dig och Cosmo!
Bry dig inte om alla elaka skriverier, strunt i dom. Om Du kan!

Johanna Nordin

9 december 2011 22:11

Jo det kan jag, jag lägger det bakom mig nu och börjar eller snarare fortsätter mitt liv men ihop med Cosma :) Jättelycklig!
Tack för dina ord!!

 
Sticks

Sticks

9 december 2011 17:27

Ta inte åt dig. Det finns alltid de som inte kan se något än sina egna obearbetade upplevelser i andras liv.

Hur lätt är det att veta om man är förälskad, intresserad eller bara har hittat en uppskattad vän?! Man måste ju få prova sig fram. Till slut vet man. När det är på riktigt så vet man det ganska fort. Innan dess måste man få känna sig för och det kan inte allid bli perfekt, inte ens för att man hamnar i tv.

De allra flesta vuxna människor har ju någon gång börjat dejta någon som man sedan insett att man inte haft rätt känslor för. Ibland hittar man ju den perfekta partnern (på pappret iallafall), men perfekt är inte alltid rätt;)

Ha en härlig helg!

http://www.kliarochsticks.blogg.se

Johanna Nordin

9 december 2011 22:09

Visst är det så och det är märkligt att vissa har behov att utse en ond och en god så fort något inte blir som de tänkt eller det blir någon form av meningsskillnad, förhållande tagit slut eller så. Rätt trångsynt må jag säga!

Tack för ditt stöd!

 
Ingen bild

Camilla B

9 december 2011 19:13

Det gör nästan ont i en när man läser om hur illa människor kan bete sig. Undrar just hur de skulle kunna sig själva om folk diskuterade liknande teman kring dem, men så långt tänker de nog inte!
Jag har följt "Bonde" under hösten samt din blogg och kände att jag ville visa dig även mitt "lilla" stöd. Det har varit spännande att se programmet mycket tack vare dig. Du är så söt och verkar ha en otroligt vacker insida också. Hoppas du tar åt dig från allt positivt och kan försöka bortse från dem som gör dig förbannad (även om det kanske inte alltid är lätt) för det är inte värt energin. Önskar dig ett varmt lycka till med allt :)

Kram

Johanna Nordin

9 december 2011 22:06

Tack snälla! Jag tror inte de tänker så alls, eller också har de blivit typ mobbade i sitt liv och nu ger tillbaka för någon sorts psykologisk upprättelse.
Ingen är perfekt, men i deras tv-värld måste nog sagan vara perfekt och sluta lyckligt med ständigt leende "skådespelare".

kram

 
Ingen bild

Maria

9 december 2011 22:23

Hej.
Följt pogrammet som de allra flesta. :)
Tycker du är helskön och verkar ha båda fötterna på marken. ;) Hoppas det kommer gå bra med Kärleken.

ha de
Kram

Johanna Nordin

9 december 2011 22:26

Tack!!

kram tillbaka

 
Ingen bild

Mia

9 december 2011 23:26

Strunta i alla dumma kommentarer, det är inte värt mödan
att låta det stjäla energi.
Jag är jätteglad att du hittat kärleken, underbart är det! :-)
kram

Johanna Nordin

10 december 2011 11:45

Tack snälla!

 
Camilla R

Camilla R

9 december 2011 23:42

Hej Johanna,
Men så roligt att du fann kärleken på ditt egna lilla vis!
Jag håller med den som sa att ni har äktenskapstycke - ni ser ut som gjorda för varandra - du och Cosma. HÄRLIGT! Ha det nu så bra och lev lycklig! / Kram från Camilla R

http://hjortarna.dinstudio.se

Johanna Nordin

10 december 2011 11:45

Ja eller hur?! Haha läste en kommentar att jag haded blivit tillsammansmed mig själv haha det var lite humor :)

Må så gott ni med! Hade tänkt jag skulle till mössan iår och hade kunnat sammanstråla med er. Men det kom en Cosma ivägen hihi, lucky me. Tur det är hundmässa varje år ;) Fast å andra sidan har jag inte varit där på hur många år som helst nu ändå.

Kramar till er alla

 
Agnetha

Agnetha

10 december 2011 09:27

vad skönt att du känner så! :) Jag tycker det är fantastiskt att våga ge av sig själv på det sättet som du (och alla andra i programmet) har gjort. :-)

http://kvarnlycka.blogg.se

Johanna Nordin

10 december 2011 11:40

Tack!

 
Ingen bild

Maria Warin

10 december 2011 10:33

Sorgligt att folk måste trycka ner andra för att må bra själva.
Men det är ju lättare än att ta tag i sina egna problem.
Att vara elak och slänga ut sig taskiga saker är hur lätt som helst.
Att var schysst och respektfull krävs ett jäkla mod. Alla har inte det :(
Player och offer...hahaha. no comments.
Vi försökte, vred och vända på allt men det blev bara vänskaplig "kärlek".
Jag är glad att vi försökte, jag är glad att jag lärt känna dig.
Du och djuren kommer alltid ha en liten plats i mitt hjärta, som en vän.
Så njut av livet och kärleken:)
Många kramar /mw

Johanna Nordin

10 december 2011 11:39

Å tack detsamma!! Vad glad jag blev att du skrev här, även om jag vet att du "är på min sida" så är det skönt att få det bekräftat för andra :P
Jag är glad att jag valde dig och fick den här hösten ihop med dig, jag hela äventyret från Sundbyholm. Så många rolga minnen och så mycket skratt men även tårar över frustrationer och besvikelser att inget blev som vi önskade från början.

Sköt om dig så hörs vi av!

Storkram

 
Ingen bild

En annan Maria

11 december 2011 08:59

Hej! :-)

Det var väl det som var meningen med allt. Att du skulle hitta kärleken. Så jag vill bara gratulera och önska er lycka till.
Angående anonyma troll på internet så är det en intressant diskussion.
På ett sätt kan man tycka att det är bra att dessa idioter kan få spy sin galla genom internet istället för att gå ut på stan och slå ner folk. Jag hade för ett år sedan en "mission" att gå in dessa trådar och ifrågasätta deras fruktansvärda människosyn, men jag kom på att detta bara gav dem mer bränsle. Så jag går inte längre in och läser på dessa trådar för det kan göra mig så arg. Och den energin ska de inte få av mig. Så lev ditt liv, var lycklig för kärleken och läs inte dessa idiotiska trådar, det tar bara energi som du kanske behöver till annat :-) Ha de bra

Johanna Nordin

13 december 2011 15:17

Hejsan!
Jo du har helt rätt, bättre de sitter där och spyr ut hat än gör det handgripligen. Men å andra sidan tror jag det ligger nära till hands när de hestar varann på det sätt de gör. Måste bli en hårfin gräns däremellan. Ur hat föds ännu mera hat och våld.
Det har verkligen kliat i fingrarna på mig att liksom du ifrågasätta och se om det går att få dem att se ur ett annat perspektiv, men har hållt mig därifrån. De behöver nog annan hjälp än mig och det är nog tyvärr som att hälla bensin på en glöd. Men det är märkligt att uttalar du samma språk över en folkgrupp så blir du genast dömd för hets mot folkgrupp men enskilda individer är uppenbarligen helt ok. För mig helt obegripligt!

Ha en fortsatt trevlig lucia!

 
Mia

Mia

12 december 2011 12:57

Ja tänk så mycket man kan skriva men inte stå för, anonyma kommentarer suger verkligen.

såg sista avsnittet och blev jätteglad för er skull (din och Marias), och så idag läste jag att kärlekens vägar skulle ändras än en gång, att ödet ville att du och cosma skulle bli ett par, blev varm och lycklig i hjärtat för er skull. Med andra ord önskade jag dig lycka, oavsett med vem ;-) Hoppas och tror att någon finns därute även för Maria, hon verkade vara en härlig tjej :-D

Önskar härliga helger framöver och lycka till med goa hästen din, hoppas prognosen är god och att hon inte blir dagblind också

http://fredthevov.blogg.se

Johanna Nordin

13 december 2011 15:08

Ja folk har rent generellt mycket åsikter men få vågar stå upp för dem. Tråkigt!

Maria är en jättego tjej med fötterna på jorden och mycket humor. Men vi var inte menade ihop, så enkelt var det. Såklart det finns någon även för henne! nskar att kärleken kommer till henne med snart!

Tack för all omtanke!

Varm kram och trevlig lucia!

 
Gunilla

Gunilla

12 december 2011 15:33

Världen ser tyvärr ut så, folk som vräcker ur sig och "vet" saker som dom inte har en aning om... jag skulle föreslå att strunta i att läsa, jag skulle nog bli väldigt ledsen.. även om man vet med sig att man inte gjort något "fel" .. kram o lycka till !!

http://www.gugge67.wordpress.com

Johanna Nordin

13 december 2011 15:02

Klart jag blir ledsen och känner mig kränkt även om jag logiskt sätt vet med mig att det som de ger uttryck åt är mer en känsla hos dem än att det handlar om mig. Nej jag borde aldrig ha läst och hade inte tänkt det egentligen... Men jag är så lycklig över mitt lyckliga slut på denna bondesaga! Det är det viktigaste för mig och som som jag skrev tidigare så var min inställning och förhoppninginte att bli älskad av alla.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards