Kennel Krokanden

Alla inlägg den 25 november 2011

Av Johanna Nordin - 25 november 2011 21:54

Idag kom så stubbgubben, dvs han som skulle fräsa bort stubben som stod mitt för vindskyddets ingång. Den var illa placerad där eftersom det ska upp en mittvägg  öppningen för att förhindra snö och vind.

Kolla grabbar vilken tatcho pryl! Pontus, Nalle, Aldon och Piggelin var inte ett dugg rädda för maskinen somrullade in till dem i hagen.

Nalle i lite skräckblandad förtjusning. Den brummar!

Pontus verkar helt övertygad om att han ska och kan köra!

Nu är fräsen igång med ett högt oljud!

Piggelin och Nallebjörn övervakar att hela stubben flisas ner.


På eftermiddagen fick Foxa egen tid med matte. Förra fredagen var vi på Plantagen och köpte lite julsaker, men mestadels var besöket enbart i socialiceringssyfte. Man fick ha hund med sig in om den kunde sköta sig, jag ringde och frågade innan vi åkte. Det var helt enkel bara mentalt bestämma sig för att självklart fanns inga andra alternativ än att hunden skulle sköta sig! Vår mentala balans och övertygelse smittar av sig till djuren. Hade jag gått in i butiken med fasan och oron att Foxa skulle missköta sig och tjuta, riva ner och hoppa hade hon gjort det. Det är jag övertygad om! Nu visste hon att matte är trygg och litar på mig och här finns ingen chans för mig att ens behöva tänka på stress.  Det går aldrig lura ett djur, de känner och ser direkt om det inte finns tillit och trygghet. Mental inställning. Lära sig tänka positivt och tydligt klargöra för sig själv att allt är under kontroll. Tänker man negativa tankar med djuren blir det negativa händelser. Foxa skötte sig som ett ljus! Gick vid min sida bredvid kundvagnen , satt och gick runt bland låga bord fyllda med porslinsaker och julpynt. Hälsade på meterhöga jultomtar utan att riva och välta. Ingen kunde ana att hon egentligen är en 11½ månaders vilde med kamplust och dådkraft till tusen!

Idag fick hon följa med mig till skogshagen och klippa sly. Tog med några leksaker också för att ha sökövning och kamplek i skogsterräng. När hon var yngre var skogen i sig med sina dofter och ljud så spännande flör henne att hon tappade fokus och koncenration.

inte nu längre! Lycka att ha hittat sin bjällra!

Igen!!! Göra igen!

Kamplek i underläge med schäfern över sig  

Sök!

Tjohooo jag hittade den!!!

SEn klippte jag sly och ännu mera sly.... Blir nog en bra hage tillslut.  Varför gå med röjsåg när man kan handklippa och få snygga muskler liksom  . (jag avskyr maskiner...)

Matte, är vi aldrig klara nångång? Jag vill gå hem nu...


Vi hörs!                         

           

Ovido - Quiz & Flashcards