Kennel Krokanden

Alla inlägg den 30 november 2011

Av Johanna Nordin - 30 november 2011 18:39

Besökte qx.se härom dagen och såg att jag är nominerad till gaygalan 2012. Det hade jag ingen aning om! Tackar ödmjukast, wow har aldrig blivir nominerad till nått förut. Jag hade ingen aning om hur det gick till ens. Om det var någon jury om valde ut vilka som skulle få priset, men det är visst nån röstning. Folk får helt enkelt rösta på sin favorit till de olika grenarna, eller vad man nu säger på galaspråk  . Jag är nominerad till årets homo samt tv-stjärna, vad jag såg. Tyckte nästan det blev lite genant att glo runt efter mitt namn på nått sätt. Var in på en utav mina "konkurrenters" sida och enligt honom fick man tydligen rösta hur många gånger som helst på samma person. Sånt tycker jag är lite märkligt. På alla typ fototävlingar via tex Agria osv är det ju alltid den som tjatar mest på sina vänner som har  mest tid i världen som vinner vilket jag kan tycka är trist. Då handlar det ju inte längre om vem som tagit bästa bilden utan har flest ihärdiga vännerna.... Nåja, så vinner jag inte så beror det på att jag är en stackare utan vänner   och jag är inte alls nån dålig förlorare  . Haha nej det är ingen fara. Jag hade som sagt inte ens tänkt tanken att jag kunde bli nominerad. Undrar hur man får reda på hur det gick? Nu känner jag mig urblåst men det borde ju trilla in nån inbjudan... Men sitter man där och har ingen aning!? Huuu vad pirrigt!! Jösses amalia, jag måste nog tänka ut en stategi för att överleva den pressen. Tävla gillar jag, vara på tv är inget läskigt men att tävla utan någon som helst prestation från min sida och utanför min kontroll är läskigare! Eller tävla...det är ju ingen tävling i sig. Men ni kanske fattar hur jag menar.Värsta med hela bondeinspelningen var när Linda kom med brevhögen eftersom jag inte hade någon som helst aning om vad det innehöll och om de ville följa min kärlekssommar. Dvs helt utanför min kontroll. Det bor nog ett litet kontrollfreak i mig  . Fy farao vad jag var nervös! Min kompis Anna var ju här och jag var tvugnen att skicka undan henne för jag bara skrattade och flamsade i hennes närhet. Överslag kallas det!

Vill ni rösta gör ni det på www.qx.se och går in under gaygalan. Blir så klart jätteglad om ni vill rösta på mig, men det är ju helt upp till er!


Imorgon åker jag söderut och ska på bröllop mellan Pelle och Louise. Önskar de all lycka till och är så glad för Pelles skull (och Lollos med för den delen). Minns när jag i början av juni gick runt i hagen och tittade till hingsten med sina ston och hade en nervös Pelle i telefonen. Minns hur vi vände ut och in på tänkbara senarium och bearbetade det som skulle komma framöver. Hur vi gick igenom vad vi sökte och önskade oss och hur vi önskade att det skulle bli. Känns både som otroligt länge sedan och som igår. Konstig känsla.

Pappa kommer bo med hundar och katter och Gun-Britt tar hand om hästar, kaniner och får. Har varit in och handlat hundmat och fixat och donat lite inför resan. Köpte två amaryllisar så det är lite fint åt pappa  .

Kommer hem på lördag dock och på söndag ska jag hämta Fjällbäckens Prinsessa "Sessan" som är efter Pontus och Gullan. Gullan bytte jag i februari mot Alice. Båda stona var dräktiga men eftersom Gullan (Bogegaardens Maigold) var "finare" och mer värd ingick Röding, Alice föl. Medan de ville inte ha Gullan och Pontus föl så nu när fölet är 6 månader kommer hon hem till Trogsta. Har pinsamt nog inte hälsat på Sessan trots att hon bara bor i Köping. Men det har inte funnits tid och jag har känt att tids nog hinner jag se henne. Hon är lik Nirmar. Fux med bruten bläs men kommer bli mindre än honom. Både Gullan och Pontus är minishettisar.


Här hemma snorar och snörvlar hästarna ännu. Förhoppningsvis kan vi sätta igång verksamheten redan nästa vecka, men det går laget runt. Idag hittade jag Easy snorig i hagen. Men alla får vila så att jag inte förvärrar något hos någon häst som har bacillerna i kroppen. Men jag vill inget hellre än komma igång nu!!     


Pratade med de antällda inne på Granngården här i Enköing och fick höra både det ena med det andra ryktet som går om mig  . Jag hör ju aldrig någonting. Lever i min lilla värld. Men jag fick veta att jag tydligen träffar någon i Skåne, skulle visst vara en man dessutom. Intressant   ! Haha det var mer än vad jag visste. Jag är nog naiv men jag har liksom så svårt att fatta att det här med bonde är så stort och hur mycket folk engagerar sig. Jag har aldrig varit nån såpa/reallity-tv tittare så jag är inte insatt. Har ibland känt mig oallmänbildad när det pratades tv i fikarummet på jobbet för jag har aldrig haft tid eller intresse att titta... Så det här är på många vis en ny värld!


Vi hörs!   

Ovido - Quiz & Flashcards