Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Nominerad

Av Johanna Nordin - 30 november 2011 18:39

Besökte qx.se härom dagen och såg att jag är nominerad till gaygalan 2012. Det hade jag ingen aning om! Tackar ödmjukast, wow har aldrig blivir nominerad till nått förut. Jag hade ingen aning om hur det gick till ens. Om det var någon jury om valde ut vilka som skulle få priset, men det är visst nån röstning. Folk får helt enkelt rösta på sin favorit till de olika grenarna, eller vad man nu säger på galaspråk  . Jag är nominerad till årets homo samt tv-stjärna, vad jag såg. Tyckte nästan det blev lite genant att glo runt efter mitt namn på nått sätt. Var in på en utav mina "konkurrenters" sida och enligt honom fick man tydligen rösta hur många gånger som helst på samma person. Sånt tycker jag är lite märkligt. På alla typ fototävlingar via tex Agria osv är det ju alltid den som tjatar mest på sina vänner som har  mest tid i världen som vinner vilket jag kan tycka är trist. Då handlar det ju inte längre om vem som tagit bästa bilden utan har flest ihärdiga vännerna.... Nåja, så vinner jag inte så beror det på att jag är en stackare utan vänner   och jag är inte alls nån dålig förlorare  . Haha nej det är ingen fara. Jag hade som sagt inte ens tänkt tanken att jag kunde bli nominerad. Undrar hur man får reda på hur det gick? Nu känner jag mig urblåst men det borde ju trilla in nån inbjudan... Men sitter man där och har ingen aning!? Huuu vad pirrigt!! Jösses amalia, jag måste nog tänka ut en stategi för att överleva den pressen. Tävla gillar jag, vara på tv är inget läskigt men att tävla utan någon som helst prestation från min sida och utanför min kontroll är läskigare! Eller tävla...det är ju ingen tävling i sig. Men ni kanske fattar hur jag menar.Värsta med hela bondeinspelningen var när Linda kom med brevhögen eftersom jag inte hade någon som helst aning om vad det innehöll och om de ville följa min kärlekssommar. Dvs helt utanför min kontroll. Det bor nog ett litet kontrollfreak i mig  . Fy farao vad jag var nervös! Min kompis Anna var ju här och jag var tvugnen att skicka undan henne för jag bara skrattade och flamsade i hennes närhet. Överslag kallas det!

Vill ni rösta gör ni det på www.qx.se och går in under gaygalan. Blir så klart jätteglad om ni vill rösta på mig, men det är ju helt upp till er!


Imorgon åker jag söderut och ska på bröllop mellan Pelle och Louise. Önskar de all lycka till och är så glad för Pelles skull (och Lollos med för den delen). Minns när jag i början av juni gick runt i hagen och tittade till hingsten med sina ston och hade en nervös Pelle i telefonen. Minns hur vi vände ut och in på tänkbara senarium och bearbetade det som skulle komma framöver. Hur vi gick igenom vad vi sökte och önskade oss och hur vi önskade att det skulle bli. Känns både som otroligt länge sedan och som igår. Konstig känsla.

Pappa kommer bo med hundar och katter och Gun-Britt tar hand om hästar, kaniner och får. Har varit in och handlat hundmat och fixat och donat lite inför resan. Köpte två amaryllisar så det är lite fint åt pappa  .

Kommer hem på lördag dock och på söndag ska jag hämta Fjällbäckens Prinsessa "Sessan" som är efter Pontus och Gullan. Gullan bytte jag i februari mot Alice. Båda stona var dräktiga men eftersom Gullan (Bogegaardens Maigold) var "finare" och mer värd ingick Röding, Alice föl. Medan de ville inte ha Gullan och Pontus föl så nu när fölet är 6 månader kommer hon hem till Trogsta. Har pinsamt nog inte hälsat på Sessan trots att hon bara bor i Köping. Men det har inte funnits tid och jag har känt att tids nog hinner jag se henne. Hon är lik Nirmar. Fux med bruten bläs men kommer bli mindre än honom. Både Gullan och Pontus är minishettisar.


Här hemma snorar och snörvlar hästarna ännu. Förhoppningsvis kan vi sätta igång verksamheten redan nästa vecka, men det går laget runt. Idag hittade jag Easy snorig i hagen. Men alla får vila så att jag inte förvärrar något hos någon häst som har bacillerna i kroppen. Men jag vill inget hellre än komma igång nu!!     


Pratade med de antällda inne på Granngården här i Enköing och fick höra både det ena med det andra ryktet som går om mig  . Jag hör ju aldrig någonting. Lever i min lilla värld. Men jag fick veta att jag tydligen träffar någon i Skåne, skulle visst vara en man dessutom. Intressant   ! Haha det var mer än vad jag visste. Jag är nog naiv men jag har liksom så svårt att fatta att det här med bonde är så stort och hur mycket folk engagerar sig. Jag har aldrig varit nån såpa/reallity-tv tittare så jag är inte insatt. Har ibland känt mig oallmänbildad när det pratades tv i fikarummet på jobbet för jag har aldrig haft tid eller intresse att titta... Så det här är på många vis en ny värld!


Vi hörs!   

 
 
Ingen bild

Sune...the girl

30 november 2011 21:21

Jag nominerade dig redan innan :) Hoppas att du vinner. Det står nog mellan dig och Linni i "Idol".

Johanna Nordin

4 december 2011 21:54

Gjorde du? Tack! Njaa vi får se hur långt det räcker....

 
Kamilla

Kamilla

30 november 2011 21:43

Tjaa..kanske jag skulle gå in o rösta på dig Johanna?? Jag får fundera på det ;) Haha.. Du har min röst, jag lovar! :)

Var rädd om dig i din "nya värld"!

Kram Kamilla

http://kamillad.bloggplatsen.se

Johanna Nordin

4 december 2011 21:54

Tack :)

 
Gunilla

Gunilla

1 december 2011 08:39

Lätt att du får min röst !! Håller verkligen med motiveringen ! Tycker verkligen du visat att det inte behöver vara ett visst "stuk" på folk som är homosexuella... vi är ju liksom vanliga människor :)

http://www.gugge67.wordpress.com

Johanna Nordin

4 december 2011 21:47

Stod det så i mottiveringen? hm...jag har inte läst så noga...var hittar man den? Måste nog tassa in obemärkt och tjuvläsa lite ;)

Jo jag tycker inte det är ett dugg märkvärdigt och har inget som helst behov att se/vara på ett speciellt sätt. Man är den man är helt enkelt och alla ska vara stolta över sig själv1 Åtminstone så länge man inte förstör för andra på något sätt!

 
Ann Solander

Ann Solander

1 december 2011 10:01

Åh vad härligt med Bröllop, stort lycka till för Pelle och Louise. Har nu varit inne och röstat på dig, häftigt att bli nominerad :-)Kram

http://www.solanderbay.blogspot.com

Johanna Nordin

4 december 2011 21:40

Tack Ann!
Det känns enormt stort att ha blivit nominerad!

 
Malin

Malin

1 december 2011 10:45

Hej! Har suttit och tittat igenom din blogg och shit, vad mysigt det ser ut med alla dessa djur! Jag blir helt varm i hjärtat. Ta hand om dig!

http://hordejagleva.blogg.se

Johanna Nordin

4 december 2011 21:39

Hej! Ja det är jättemysigt och slitsamt emellanåt. Men kärleken från djuren och gullandet med dem överväger slitet :)

Ta hand om dig du med!

 
Ingen bild

maria

1 december 2011 14:12

Tror nog att du kommer att gå långt på gay galan, känns som att många kommer att rösta på dig!! Tycker du var helt fantastisk på tv iaf...Lycka till

Johanna Nordin

4 december 2011 21:33

Oj tack! Vi får väl se, jag tänker inte hoppas på nått. Det är många nominerade och konkurrensen hård...

 
Ingen bild

Camilla

1 december 2011 15:30

Så Johanna.. nu har jag lagt min röst på dig. Hoppas verkligen att du tar hem det här och att de ropar upp ditt namn på galan. Du kanske ska börja fundera på ett tacktal ;)

Sköt om dig.

Kram

Camilla

Johanna Nordin

4 december 2011 21:31

Tack!

Haha nu ska vi inte ta ut nått i förskott!!

kram

 
Ingen bild

Gun i Knivsta

3 december 2011 19:39

Johanna Synd att jag inte skrev till Dig innan resan om klänningen Igår em när jag var in på burken och kollade bröllopsbilderna vad ser jag??? Du har en klänning i den färgen jag hade gissat på Satt bara och stirra...Inte åter igen att det stämmer med det jag tänkt om Dig.Kul att Du får höra lite om Dig själv när Du är ute på byn,,,Vad hände med Pär Ola snubblade han eller ,, Såg lite läskigt ut Vad Fredrik och Therese såg goa ut...Hoppas Du hade det trevligt.Har redan röstat på QX flera ggr även en gång på Linni som är en tuff liten tjej
kram
Pantertanten

Johanna Nordin

4 december 2011 21:17

Du menar min vinröda långkofta kanske? Hade en brun klänning under med vinröda rosor på och svart "underklänning", vet inte om helamin utstyrsel kom med i bild. Hoppas det för jag tycker om klänningen :)

Jag hade det super!

Tack för alla dina röster!!

kramen

 
Ingen bild

Tina Nygren

3 december 2011 21:33

Då var det röstat och klart :0) Lycka till!

Johanna Nordin

3 december 2011 21:56

Tack :) Tänk att jag bara skrattade och slog ifrån mig när du i våras kommenterade gaygalan :) Haha vem hade rätt? Sorry... ;P

 
Jonna

Jonna

4 december 2011 10:00

Hej JOhanna! Gå in på den här bloggen och läs nåt fint om dig själv : ). Inlägget om dig är skrivet 27/11. Obs! Det är inte min blogg, utan en blogg jag läser.

http://5flator.blogspot.com

http://heligvardag.wordpress.com

Johanna Nordin

4 december 2011 21:11

Å vad glädjande att läsa :) Tack snälla för tipset!

kram till dej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards