Kennel Krokanden

Alla inlägg den 29 november 2011

Av Johanna Nordin - 29 november 2011 12:39

Jag fick ett mail nyligen så gjorde mig så arg! Hade först tänkt svara, men ångrade mig. Jag har ingen som helst anledning att svara till henne utan väljer att vräka ur mig här istället. Grejen var att hon skrev och hade synpunkter och frågor kring mitt slutval. Ordet var (citat) "jag blir illa berörd..." Hon menade att jag gjort fel val. Att det var så uppenbart att det var Malin som var den rätta för mig. Hm jag har inget minne av att den tjej som skrev var här under inspelningen så hur kan hon veta? Och illa berörd...är det hennes eller mitt val? Illa berörd, det var starka ord. Sen drog hon paralleller med hennes dåliga kärleksval hon gjort i livet. Att "kanske är det den tysta norrlänningen som är grejen?". Fördomarna haglar! Tysta norrlänningar? Vad pratar hon om, det låter definitivt inte som människor utan mer en konstig ras av nått slag.... Känner hon nån "norrlänning" överhuvudtaget? Jag har bott i norrland, kommer från södra norrland själv, har vuxit upp om somrarna i annan el av norrland, halva min släkt är från norrland och flera vänner bor och är norrlänningar. Ingen av mina vänner är nån sån där "tyst norrlänning".

Kan för alla "sörlänningar" med fördomar bara informera om att Malin kommer från en större stad i Dalarna vilketjag inte tycker är genuint norrlänskt.Men för Alla söder om Vättern tycks ju allt norr om den är norrland och urskog med tysta människor som inte kan tala för sig.... Bortsett från de dryga 08-orna varpå över hälften är inflyttat folk från skåne, halland, västra götaland osv..... Fördomar om folk gör mig less och upprörd! Döm inte innan du vet!

Men vill hon som skrev leta efter en tyst norrlänning och bli lycklig med..ja vad hindrar henne? Leta på då! Men att bli illa berörd av mitt val i livet där och då.... Som hon skrev så trodde hon inte på Maria. Det måste finnas attraktion också. Nähä? Måste det? Klokt sagt... Men allt annat då, är det mindre viktigt? Ska man bli ihop med nån snygging bara för att det här så najs i sänghalmen och sen resten av tiden får man tillbringa på varsitt håll för att det inte funkar? Ja så vill inte jag ha det. Men det är väl upp till var och en.

Och att Maria och jag inte skulle vara rätt för varann? Men det är väl en chansning man måste ta. Det finns väl inget som säger att det alltid klickar och utvecklas till kärlek varje gång man dejtar, liksom det är underbart när det gör det! Ibland blir det långvarig kärlek ibland svalnar det, men det är väl så livet är? Dessutom så är det så få minuter av hela inspelningen som sedan visas i tv. Gäller även våra dejter. Jag tror allt som allt att vi var iväg 5-6 timmar som sedan bantas ner till typ någon minut bara.


Igår var jag in till Stockholm och shoppade med mamma. Gick på lunchrestaurang och hann med en fika på eftermiddagen också. Blev lite smått och gott i kassarna på hemvägen. Jättegulliga örhängen med julmotiv från Glitter liksom armband. En ficklampa. Klänning till bröllopet. Skor från Din sko, mössa och vantar och en kofta.

   
Rött julte blev det också. Det är så gott!

Pållarna på skogen stormtrivs! De njuter av friheten att slippa klafsa lera, leta det få av gräset som finns kvar, fölen kan springa och leka utan att drattla på ändan och sova på rent underlag. Plötsligt är de vita igen och inte dassgrå av leran.

Att jag får slita mer gör inget. Inatt höll jag på till ett innan jag var klar. Men jag går inte och lägger mig förrän alla djur har mat och vatten, jag hälsat på alla och ser att de mår bra. I skogshagen är det beckmörkt om kvällar och nätter. Hästar har mycket bättre mörkerseende än oss. De har inga problem, det är jag som snubblar runt och får pinnar i ögonen när jag letar efter ponnysarna i hagen. Det är inte ofta de står och väntar på matplatsen och jag vill säga hej och se att alla står upp och mår bra innan jag går och lägger mig.

Inatt hade vattnet tagit slut. Normalt sett hämtar jag vatten hos Johan som bor bredvid. Men mitt i natten vlll jag inte gå dit och stöka runt. Nog för att han sagt att det inte stör, men nån måtta och hänsyn får man ta. Gick hem och fyllde på vattendunkarna hemma i stallet istället och drog upp 75 l vatten på en skottkärra. Är en bit att gå som sagt och jag ides inte gå två vändor....


Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards