Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Utan internet i flera dagar.....

Av Johanna Nordin - 30 augusti 2011 18:24

...försmäcktar jag snart på denna plats!

Det finns en liknande ramsa med Pippi Långstrump. KOmmer inte ihåg exakt men nått i stil med "utan mat i flera dagar försmäktar jag snart på denna ö". Fick höra i somras att jag var en Pippi Långstrump. Hm...jovars kanske finns vissa likheter?! Nu var det inte hårfärgen som Julia som sa det tänkte på utan på mig som person.... Jaja jag tar det som en kompilmang  .


Jag har varit utan internet tillräckligt länge nu! Blir snart tokig på allvar! Just nu har jag Telias mobila surf som funkar uruselt! Har testat det mesta som går här ute i "ödemarken" så där enorma mil från bebyggelse och civilisationen! Herrejösses jag bor ju lååångt ut, hela 1½ mil från Strängnäs, 1 mil från Enköping (där Telia familjen har sitt näste, eller hade...), 3 mil från Västerås och 7 mil bilväg till STockholm. Ursäkta men borde man inte ha nätkontakt då? BRA dessutom??? Bor på platta Uppsalaslätten, inte en tillstymmelse till bergsknalle. Inte ens en pulkabacke....  Jag hade ta mig tusan bättre mobilkontakter i storskogarna i fjällen, 6 km bakom låst bom med oändligheten som granne. Känner mig rejält irriterad! Har testat allt tror jag: Telia, 3, Tele2, Telenor...samma skit med olika namn! Här finns bara täckning ibland när det r vindstilla och vackert väder... Förbannat! Jag måste komma ut på nätet för att kunna läsa min mail och ta emot anmälningar! Kul om det går att betala sina räkningar också utan att stå på banken med 30-50 spänn för varje räkning de knappar in. Där går gränsen! Så nu har jag spytt färdigt.... har vandrat runt i trädgården, i huset, ner till stallet och till och med tagit hela jäkla datorn med mig till Uppsala för att kunna svara på mail och ladda upp bilder från datorn till bloggen! Helt otroligt!


Jo idag har jag varit i Uppsala och shoppat ihop med Stina. Började med en lunch, sen blev det shoppat. Jo jag har sagt det förr men det tåls att upprepas: jag älskar hösten! Ååå alla dessa mulliga mysiga tjocktröjor, höstens färger. Jag blir lyrisk! Köpte en fulsnygg tjocktröja i alla höstens färger. Ibland bara måste jag köpa nått även om det är på gränsen till fult. Vet inte varför, men jag är väl inte som alla andra då   . Fick tag på ny kollektion till nästa vecka som jag behöver då. Alltid kul med nytt och fräscht!

Det blev en fika också, efter typ 15 minuter i kö. Grr då kom mitt usla humör fram igen! Jag som inte kan vara tyst... Men en stod och sms:ade vid kassan istället för att jobba och två andra gjorde samma sak hela tiden och jag stod på en hysterisk dyr parkering med 25 spänn i timman! Kändes jävligt värdelöst och köa bort pengarna för att de inte jobbade på och hade kunden i centrum.


På tal om fika så var jag på Slottsbesök i lördags. Åkte först till Taxinge slott och blev helt överväldigad av allt fika och mysiga små butiker! Just det, jag älskar små butiker också. Såna som säljer fina servetter, små prydnadssaker, te mm. Inte skräp och tjafs utan fina påkostade saker. Köpte en älgservetthållare och ett paket älgservetter. Gillar älgar!

En sagovärld för ett kakmonster!

mmmm

Nån lakritsbakelse

 

Jammie vissa saker borde kanske byta namn   


På hemvägen blev det ett besök på Gripsholms slott. Ligger vackert intill Mariefred.

   Jag min stackare blev instäng bakom bom och lås.


I fredagsmorse klockan 07 blev Faxe såld. Han bor numera på andra sidan om Enköping och har sin 22 åringa halvbror som hagkompis och stallbästis. Kändes helt rätt dit han kom! Jag är så lycklig att han kom dit där han kommer till sin rätta. Till en tjej som vet vad en fjording innebär och älskar dem! Inte bara köpt honom som billig sällskapshäst som man kan ha och mista. Ångrar inte en minut att jag åkte tur och retur Sundsvall och hämtade hem honom. Det var meningen att det som skedde skulle bli. Jag har alltid separationsångest över mina djur. Men när de hamnar rätt så känns det faktiskt roligt att sälja hur konstigt det än låter.


Vi hörs!    


          

 
 
Ingen bild

Gun i Knivsta

31 augusti 2011 10:28

Telia är något jag tycker mindre om Har jagat dem i 2 veckor, var god dröj Du har nu plats nr 63...Här skyllde de på gamla kablar.Typiskt tyvärr i köer som för Dig vid fikat.Kunder vad är det?? Uppsala är dyrt att parkera i..Vad bra att det fixade sig för Faxe måste kännas fint för Dig Ha det i höstens vackra värld
Pantertanten

Johanna Nordin

31 augusti 2011 11:00

Inte nog med att det är dyrt att parkera..jag tappade bort bilen! Gick bara ifrån parkeringen utan att tänka efter var jag ställde mig. Lite smått panikartat när det började dra ihop sig för hemgång :)

Med Faxe känns det så rätt! Skönt.

 
Telia Kundservice

Telia Kundservice

31 augusti 2011 18:55

Hej!
Jag heter Susanne och jobbar på Telias Kundservice.
Det är tråkigt att läsa att du har dålig mobiltäckning.
Det bästa sättet att påverka våra utbyggnadsplaner är att lämna in en synpunkt på täckningen via vår hemsida. Dina synpunkter går då till våra nätplanerare. Här kan du lämna dina synpunkter:
http://www.telia.se/privat/mobilt/merom/tackningskartor/utbyggnad3g-gsm/synpunkter_tackning.page
På den här sidan kan du följa utbyggnaden av vårt mobila nät:

http:/­/­www.­telia.­se/­privat/­mobilt/­merom/­tackningskartor

Vi försöker alltid optimera vår utrustning för att täcka in så många av våra abonnenter som möjligt.

En extern antenn skulle eventuellt kunna förbättra din täckning. Du kan kontakta en fackhandlare för information om antenner, exempelvis www.infoferenda.com
Om du bestämmer dig för att köpa en antenn kan vi hjälpa dig med information hur du ska rikta den för bästa täckning. Du kan kontakta oss då via telefonnummer 90200 eller via e-post på www.telia.se/kontakt

Jag vill passa på att önska dig en fortsatt trevlig dag och en härlig höst!

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

http://www.telia.se

Johanna Nordin

31 augusti 2011 22:00

Hej!

Tack för ett snabbt agerande, jag slapp till och med ringa och tråckla mig fram genom tal och knappsystemet :)

Det där med extren antenn verkar vettigt, ska kolla upp det och lämna mina synpunkter på hemsidan. DEt här området verkar vara platsen som glömts bort då flera jag talat med oxå har problem med uppkopplingar och mobilförbindelse. Som i säkert förstår är det frustrerande att försöka jobba hemifrån utan kontakt med världen.

Åter igen tack för upplysning, info och hjälp !
Ha en trevlig höst du med!

Vänliga hälsn Johanna

 
Ingen bild

Gun i Knivsta

31 augusti 2011 21:57

Fniss fniss Hej kompis bli ej som pantertanten.....Vissa anlag finns
Natti natti Krama Foxa

Johanna Nordin

31 augusti 2011 22:02

Och hurdan är du då?! En som klöser och rivs och alltid klädd i svart ;-)

 
Ingen bild

Norrlandskusten

1 september 2011 02:08

Hej! Läser här då och då, och får många goda skratt, samt känner igen mig i mångt och mycket. Ang antenner kan man ju slänga pengarna på något annat roligare, och istället göra en antenn! Förslagsvis något liknande detta (men kanske snyggare) http://www.wonderhowto.com/how-to-hack-wifi-usb-adapter-for-better-reception-210506/

Du är ju påhittig och driftig. Detta fixar du säkerligen själv! :)

Johanna Nordin

1 september 2011 10:06

Tack vad snällt, ska kolla in länken sen :)!

Roligt att du uppskattar det jag skriver om mitt ibland..rätt så kaotiska liv. hahaha

Blir otroligt nyfiken var från norrlandskusten du kommer, nu har du ju iofs valt att vara anonym. Men det bor en norrlandstok i mig :)

Må väl!

 
Ingen bild

Norrlandskusten

2 september 2011 05:39

Tack för ditt svar, Johanna! :) Hoppas att du får bättre signal på mottagningen snart. Jag bor i norra Västerbottn´. Uppvuxn oppa lanne, på liten gård med djur, men tyvärr allergisk. Vet hur mkt tid som går åt till att fixa och dona med allt som hör till, och tycker att du gör det bra! Gillar ditt kvalitetstänk! :)

Visste jag hur jag kunde ge dig mer uppgifter, utan att avslöja min email, flickr, fb eller dy, för hela världen, skulle jag det. :)

BTW: Håller med dig ang fejjan. Jag lägger bara till de jag redan känner.

En fråga förresten... Fotar du med manuell inställning? Kör själv oftast på bländarprioritet.

Johanna Nordin

2 september 2011 08:23

Hello igen!

Haha bländarvaddå??? Nu älskar jag min kamera, min bäbis, men fattar nada hur den fungerar...har inte riktigt tålamod att lära mig heller trots att manualen ligger i datorn. Jag fotar MASSOR och hoppas nått blir bra, det är min filosofi. Vet att fota i motljus kan bli dumt liksom vissa väder, ljus men hur man gör nått åt det är en annan historia. Borde verkligen lära mig, skulle nog bli dubbelt så roligt...

Hej hopp!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Ovido - Quiz & Flashcards