Kennel Krokanden

Alla inlägg den 19 september 2011

Av Johanna Nordin - 19 september 2011 21:14

Idag startade verksamheten. Tror att vi alla: tjejerna, jag och Pontus, Vaja, Aldon och Jazzo hade lika roligt! Jag blir så glad och varm inombords när ponnysarna har roligt. Startade med en ponnykulsgrupp där fokus mesadels ligger i hantering och markarbete med häst. Markarbete kan ju tyckas låta väl avancerat för barn i 9-12 års åldern. Men vi jobbar på deras nivå. Idag gjorde vi lite agility med slalom och hopphinder. Lilla Vaja hade svårt att förstå varför hon skulle hoppa när det gick att välta först och gå sen. Hon är ju inte dum!


Funderade på varför jag har så ont i nacken och ryggen. Jamän jag for med pardon in i väggen igår och slog i en saltstenshållare. Hovslagaren var här och när vi gjorde Nirmars hovar hoppade han iväg och slog undan mig i farten. Det är som sagt kraft i de små liven!

Annars gick verkningen bra på dem. Både Nirmar och Vilda var jätteduktiga! Saga blev halvfärdig. Hon tyckte det var lite läskigt först att bli fasthållen och varken hovslagren eller jag tvingar oss på dem utan det ska gå lugnt och tryggt till. Blir de rädda får jag jobba mer med tilliten till nästa gång hon kommer. Trilskas de mutar vi till samarbete för att sedan vänja bort godiset successivt. Ur våld föds våld! 


Ska beställa en veterinärtid till Foxa. Måste ta en allergiutredning på henne. Hon har ett trilskade öra som hon ständigt får inflammation i och en enorm jästsvamp produktion i öronen som luktar precis som ett nyöppnat paket med bakjäst. Nu har hon dessutom blivit röd och irriterad i tassarna och slickar och biter sig så fort hon får chansen. Jag gissar att hon är dammkvalster allergisk, tyvärr. Inte ovanligt med allergier på schäfrar. Jättejättetråkigt.


Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards