Kennel Krokanden

Alla inlägg den 23 september 2011

Av Johanna Nordin - 23 september 2011 17:06

Skrivklådan får dämpa sig lite och lämna plats till bilder idag. Måste dessutom upp och reparera skogshagen innan grabbgänget släpps upp. Snabba ryck!

Uteboxbygget pågår.

Min superhjälte Peter spänner musklerna   

Peter och Pedda

Medan grabbarna grävde grus så skottade jag lerhög. De konstaterade att min hög nog vägde i runda slängar ett ton! Jovars, det var lite tungt....

Figaro övervakar att arbetet utförs väl

Man kan knappast påstå att mina hästar är hariga med nerver utanpå. Maja Ida och Vaja tittar på och undrar vad som försigår. Den tar väl inte med sig Figaro?!            

Nos mot nos: Nirmar och Foxa

Milton slickade förtjust i sig av getternas lusernmix. Lusern är ett sorts hö i korta bitaroch mixen är blandad med sockerarter och olja. Mums tycker visst alla! Man kanske skulle käka det som sallad   ?

Vaja gosbiter på Foxas rygg. Tror hon försöker tigga lite av mixen som luktar förföriskt gott.

Hjälp!

Vaja

Syns tydligt vem som bestämmer här. Foxa försöker få igång Amy på schäferleken "jag dödar dig med ett bett över nacken åsso sen uppstår du och då dödar jag dig igen och igen. Jättekul!"

Amy är måttligt imponerad och intresserad av brutala schäferslyng lekar.

Usch vad hon är dryg! Jag vill va ifred och jaga pippisar.

Jag jobbig?! Nää dra nått gammal över dig! Jag är inte jobbig, jag är asdryg!   

Rioja


Ja så mycket roligare blev det inte idag. Dagen började med att jag hämtade hem alla islänningarna för att byta skor. Ledde hem dem alla på en gång. Hovslagaren kom åkandes efter mig på vägen och blev lite imponerad att jag gick med alla fyra samtidigt varav en unghäst. Men det får funka ibland. Är man ensam så är man och tiden finns inte alltid att springa 3 km fram och tillbaka på morgonkulan. Allrahelst när dagen börjar med en försovning   . Kände att Brellir är så duktig att han kan örja hänga med på ridturerna som handhäst.


Hade en fotograf från Aftonbladet här mitt på dagen så det blev massa bildlek i det fina vädret.


Vi hörs!                    

Av Johanna Nordin - 23 september 2011 16:51

Jag får då och då frågan om jag lånar ut bilder till sk internetstall där barn med hjälp av hästbilder bygger upp sina stall och sköter om sina hästar. Jag hade älskat den typen av lek när jag var barn, om det hade funnits alltså...


Men jag lånar INTE ut bilder. Inte för att jag är snål och dum. Utan för att jag vill inte att mina bilder används av andra än mig. Så här funkar det:


Den som fotar är den som äger rättigheterna till bilderna. Mina bilder är alltså mina och bara jag kan avgöra vem som får använda dem, även om de ligger ute på nätet på t.ex min hemsida.  Där finns även bilder tagna på hästarna, övriga djuren och mig av yrkesfotografter som lever på att sälja bilder till tidningar mm. Att sno någons bilder är samma sak som att stjäla i en butik och är straffbart. Även om bara "leker" med dem.


Jag har en alldeles sann historia på varför jag INTE LÅNAR UT BILDER:


En dag satt jag och tittade på annonser på hastnet.se och ser en bild på min islandshäst Dis. Jag kände väl igen både hästen och bilden som kom från Dis förra ägares hemsida. Någon helt okänd person hade snott bilden och försökte sälja en häst som var min! Till råga på allt hade jag lämnat iväg Dis på tillridning och hade ingen koll på om hon var stulen. Jätteobehagligt att hitta sin häst till salu av en bedrägare! Någon oärlig människa försökte få någon annan stackare att betala handpenning (bokningsavgift) på min häst! Självklart polisanmäldes historien och personen bakom bedrägeriet. 

Men efter det bestämde jag att mina bilder kommer aldrig med mitt tillstånd få snurra runt på internet. Inte ens på lekstall för barn. Visst, oärliga människor kommer sno bilder ändå. Men jag hoppas och vill tro att de flesta trots allt är ärliga och snälla människor.


SÅ var vänlig och respektera att jag inte lånar ut bilder och att det inte är tillåtet att kopiera bilder från min hemsida och blogg!



Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards