Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Massa bilder idag

Av Johanna Nordin - 23 september 2011 17:06

Skrivklådan får dämpa sig lite och lämna plats till bilder idag. Måste dessutom upp och reparera skogshagen innan grabbgänget släpps upp. Snabba ryck!

Uteboxbygget pågår.

Min superhjälte Peter spänner musklerna   

Peter och Pedda

Medan grabbarna grävde grus så skottade jag lerhög. De konstaterade att min hög nog vägde i runda slängar ett ton! Jovars, det var lite tungt....

Figaro övervakar att arbetet utförs väl

Man kan knappast påstå att mina hästar är hariga med nerver utanpå. Maja Ida och Vaja tittar på och undrar vad som försigår. Den tar väl inte med sig Figaro?!            

Nos mot nos: Nirmar och Foxa

Milton slickade förtjust i sig av getternas lusernmix. Lusern är ett sorts hö i korta bitaroch mixen är blandad med sockerarter och olja. Mums tycker visst alla! Man kanske skulle käka det som sallad   ?

Vaja gosbiter på Foxas rygg. Tror hon försöker tigga lite av mixen som luktar förföriskt gott.

Hjälp!

Vaja

Syns tydligt vem som bestämmer här. Foxa försöker få igång Amy på schäferleken "jag dödar dig med ett bett över nacken åsso sen uppstår du och då dödar jag dig igen och igen. Jättekul!"

Amy är måttligt imponerad och intresserad av brutala schäferslyng lekar.

Usch vad hon är dryg! Jag vill va ifred och jaga pippisar.

Jag jobbig?! Nää dra nått gammal över dig! Jag är inte jobbig, jag är asdryg!   

Rioja


Ja så mycket roligare blev det inte idag. Dagen började med att jag hämtade hem alla islänningarna för att byta skor. Ledde hem dem alla på en gång. Hovslagaren kom åkandes efter mig på vägen och blev lite imponerad att jag gick med alla fyra samtidigt varav en unghäst. Men det får funka ibland. Är man ensam så är man och tiden finns inte alltid att springa 3 km fram och tillbaka på morgonkulan. Allrahelst när dagen börjar med en försovning   . Kände att Brellir är så duktig att han kan örja hänga med på ridturerna som handhäst.


Hade en fotograf från Aftonbladet här mitt på dagen så det blev massa bildlek i det fina vädret.


Vi hörs!                    

 
 
Ingen bild

Anneli

23 september 2011 21:43

Kanonfina bilder, särskilt bilderna på hästen å hunden!
Kram från Willys-Anneli

Johanna Nordin

25 september 2011 17:31

Ja visst är de gulliga? De fantstiska är att djuren håller sams, för det mesta kanske ska tilläggas. Minna tycker att fåren är lite för mycket när de trampar upp på altan och trängs och jag håller faktiskt med henne :)

 
Ingen bild

Frida

24 september 2011 00:14

Det är alltid roligt med bilder...." en bild säger mer än tusen ord" brukar man ju säga och de stämmer man kan få fram mycket känsla utifrån en bild.
Tycker själv om att fotografera de mesta bla. naturens vackra och sköna vyer, former och färger bara finns där ute som man kan exprimentera fram fantastiska bilder, natuen har mycket att ge.
Tyvärr är de tråkigt att bara för att man att man lägger ut bilder på nätet så är de till allas ägodom, man ser inte skillnad på dit och mitt i dagens samhälle.
Men du man kan ju spärra bilder så att de inte går att kopiera.

Ha en skön kväll.....eller såg just på klockan....ehh...godnatt kanske bättre i stället!
Kram i alla fall

Ps./ Tänk att man sover alltid som bäst på morgonen:)

Johanna Nordin

25 september 2011 17:39

Jo jag vet, de går att spärra. DE är det på bloggen automatiskt men det krävs ju extrajobb att sitta och spärra som hittills inte blivit av. Men det är ju som sagt ändå mina bilder, spärrade eller ej!

Läste föresten på en annan blogg att det finns folk som tar bilder och sen klipper bort det som de inte vill ha för att t.ex publicera sin hund på sin hemsida i en sk vinnarannons. DEt är inte heller tillåtet. Den som tar bilden äger ALL rättighet.

Hej på dej!

 
Ingen bild

Gun i Knivsta

24 september 2011 10:50

Helt underbara bilder. Hur har det gått med Foxas klierier??Ja Du behöver ju ej undra över hur Du ska få dagen att gå.Har nu kollat in två tjejer få se om jag trott rätt i Bonde och Dig...... Lycka till
Pantertanten

Johanna Nordin

25 september 2011 17:34

Haha vad spännande! Undrar vilka det kan vara?

Foxa mår lite bättre igen, har börjat löpa. STOR hund nu!

 
Ingen bild

Sofie G

25 september 2011 19:06

Åh, din Foxa är så himla lik min Spex. Från vilken uppfödare kommer Foxa ifrån? Vad är hon för ras/raser? Bakifrån ser dem ut att vara samma hund, men min Spex har ett stående och ett liggande öra, haha! :)

Johanna Nordin

25 september 2011 19:34

Foxa är renrasig schäfer från Försvarsmakten. Hon hänger med öronen för att hon var lite stressad på bilden och påminner om en hygena :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards