Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

Rolig dag

Av Johanna Nordin - 10 juni 2011 20:40

Tack Marie, Linnea och Bella för en underbar eftermiddag! Linnea hade skolavslutning idag och efter det kom de direkt ut till mig och fikade med kladdkaka och vaniljvisp (trollade med knäna när jag öppnade frysen   ). Båda barnen älskar djur och Linnea höll på med kaninerna och matade med maskrosor så gott som hela tiden. på slutet öppnade jag tatueringsstuga och tatuerade alla tre tjejerna. Oanad talang va? Var väl ingen som trodde att jag är en jävel på att tatuera? Men med vatten och trasa är jag oslagbart duktig   !

Pippilutterna har fått flytta ut och trivs som fisken i vattnet!

Kaninungarna har börjat lämna boet och tagit sig ner på nedervåningen. Så små och söta! Morris tycker dock att de ser riktigt delikata ut och med tanke på att han i måndags kom med en färsk harunge utan huvud i munnen, vågar jag inte tänka vad som händer om han får tag i någon liten kaninskruttunge.

Foxa tycker liksom de andra hundarna mycket om barn. Här förföljer hon Bella i hopp om en lekstund.

Mina djur är inte de mest blyga och skyggaste direkt.  Bella pekar och undrar varför fåren har örhängen. Linnea var lite mer reserverad i hagen.

Bella och Tufflan

Gosstund med Saga och mamma Cleo. Röding sov djupt och missade hela besöket   men det var nog lika bäst eftersom han kan bitas och busa som den lilla hingstunge han är.


Dagen har varit vansinnigt varm och kvalmig. Hade tänkt mocka ur åtminstone två boxar idag men nöjde mig med Alice och Rödings box på 8,4 km2 (fick veta exakta måtten när de var här på kontroll). Nu avslutade jag inte för att det varm och svettigt att mocka utan för att det började bli kväll och jag ville att stallet skkulle hinna lufta ur sig ordentligt till insläppet. Bäddarna drar som sagt upp mycket odör och ammoniakångor.


Vi hörs!   

      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Ovido - Quiz & Flashcards