Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Bäbisar

Av Johanna Nordin - 1 september 2011 00:27

Äntligen har jag träffat Simon och Matilda! Mina små söta brorsbarn som snart är 1 månad gamla. Tider har inte passat och faktum är att ibland har jag avbokat just för att jag känt att mamma och pappa har behövt vila istället för att sitta och hålla mig sällskap. För min del spelar några veckor hit och dit mindre roll när jag får se dem. Huvudsaken är att familjen mår bra och med tvillingar som ligger i otakt med sömnrytm bör föräldrarna få vila när chansen ges. Pratar med min bror flera gånger i veckan och får bilder via mms. Men idag så kände jag att nu tar jag mig tid om det passar dem.

Lycklig faster och en sömnig Matilda.

Pluttipluttiplutt vad goa dem är!

Självklart! Vad kan vara en mer passande present än en egen ponny? Simon och Matildas första häst! Tror lillstrumpan var lite förskräckt att gränsla häst innan hon hunnit fylla 1 månad! Här ska kunna ridas innan de kan gå!

Simon hade hållt låda på dagen och var lite extra trött.... Vi hann dock bekanta oss med varann innan sömnen tog över. Här i mamma Annikas trygga famn.

Matilda

Simon


Nä nu blir det bingen här och där med basta! Har kommit i säng oerhört sent två nätter i rad då jag fastnat framför dokumentärer på tv. Dumt! imorgon ska Maja få öva att gå med körhuvudlaget med skygglappar, Jazzo köras och Pontus tömköras innan mina föräldrar kommer mitt på dagen och vi ska ha trädgårdsdax.


Vi hörs!              

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards