Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 6 september 2011

Pressträff Bonde

Av Johanna Nordin - 6 september 2011 21:22

får se om datorn och jag kan hålla sams nu och lyckas få ner allt utan nätavbrott.... har tagit hela halva aftonen att ladda upp ett gäng bilder (blir inga "gubbar" idag heller pga seg dator).


Idag var det pressträff för Bonde söker fru i Stockholm. Alla vi åtta bönder var där för att titta på första två avsnitten, möta pressen med intervjuer och fotografering. Hur det gick, dvs vilka som de valt att följa får ni se imorgon på tv.

De hästar ni ser i tv imorgon är Samanta, Najade vd Reijsdrecht och Alice Gold med fölet Fjällbäckens Röding exakt på dagen 1 månad gammal. både Samanta och Najade är högdräktiga.

Fredrik och jag fann varann direkt redan på första infoträffen med inspelningsansvariga i våras. Sedan dess har vi haft regelbunden kontakt via sms, telefon och i söndags kom han hit och hälsade på. Natten till idag bodde vi på hotell i huvudstaden. Pressträffen började redan klockan nio så det fanns rum bokade åt oss. När alla samlats gick vi ut och käkade grekiskt och gick sedan på pub. Gunilla och jag satt dock uppe och ugglade till klockan tre på natten. Om någon tycker att vi ser trötta ut på pressbilder så...tja det finns anledning till det. Vi hade sjukt roligt! 3½ timmas sömn blev det bara, fast å andra sidan var ju det lyx till skillnad på natten till den 6/5 när mitt presentationsprogram sändes. Då satt jag som barnmorska i stallet hela natten och infann mig på nyhetsmorgon klockan kvart över sex på morgonen.

Vänskap vid första ögonkastet...en variant på kärlek vid första ögonkastet.

Jasså tröjan känns igen? Jodå den hade jag på mig på min presentation. Fredrik fick låna mina kläder och kom på att han trivs ypperligt i tjejtröjor hihihi   (yes jag fick dit en "gubbe"!)

  

Såklart han bekantade sig med djuren och speciellt tanterna.

Numera finns även vin på festistetra. känns mycket märkligt att pimpla rödvin med  sugrör.

Han ser ovanligt nöjd ut min lilla trädgårdstomte som numera fått flytta upp till bordet pga en visst brutal schäferfröken. betyder visst otur och de kan visst hämnas nått grönjävligt om något går emot dem så bäst att låta honom hållas....

 

Rumpnisse har skaffat egen kagge. Han brukar då och då klä på sig en hink.

Foxa fick följa med till stan på lunch. Hon skötte sig exemplariskt! Jag blev djupt imponerad och stolt över mitt annars rätt gräsliga yrväder. Hon bara satt och låg bredvid mig, var tyst och stilla och vem som än såg henne kunde nog inte i sin vildaste fantasi tro att det var hennes första riktiga stadsbesök och alla första restaurangvistelse. Foxa är som Mr jäkel och dr Hyde. Hemma är hon vidrig när hon sätter igång och härjar och röjer runt under höga vrål. På tu man hand är hon raka motsatsen. Ofta brukar hundar bli stressiga i miljöer och vara lugna hemma, men inte Foxa.


Avslutar med några bilder från hästhagen:  

Röding        

Saga

 

Vilda och Nirmar vill INTE vara söta på bild!    

Maja och kompisen Ida.


Vi hörs! 

 
 
Ingen bild

Gun i Knivsta

7 september 2011 00:35

Johanna Är mycket nyfiken att se om Du kommer med i Bonde Har en känsla av att Du gör det.. Har förutsättningar Foxa gumman verkar urskön vovve Inget fel på den tetran Du har
Ha det så gott
Natti kram
Pantertanten

Johanna Nordin

7 september 2011 16:44

Det får du reda på ikväll :)

Foxan är urhärlig, klart annorlunda och extremt högljudd och dessemellan rätt vidrig.... Speciellt när hon skriker, gapar, hoppar och kampar och biter samtidigt :) Dessemellan söt som socker och soffpotatis. Allrahelst utanför gården.

 
Lena Eriksson

Lena Eriksson

7 september 2011 07:12

Jag tror allt att du kommer med på det där tv programmet. Tur att jag skaffat mig en gammal tv =) Hoppas verkligen jag hinner hem tills det börjar ikväll. Må så gott // Lena men hundar

http://www.lenashundsida.cybersite.se

Johanna Nordin

7 september 2011 16:36

Klart du måste hinna hem ;) Inte varje dag det dyker upp sån här kalastrevlig pingla i tv-rutan :P En som du dessutom känner!!!

Ha det så bra och hälsa Åredalen! Nu är det nog vackert med höstfärger, älgjaktsdimma om mornarna och blött på fjällen så hundarna blir gula i pälsarna....åååå vill "hem"!!!!

Kramar

 
Gunilla

Gunilla

7 september 2011 11:22

Vad spännande, vi sitter bänkade i kväll och ser hur det går !! Håller tummarna för er alla, fast det är ju lite sent påtänk nurå :) :)

http://www.gugge67.wordpress.com

Johanna Nordin

7 september 2011 16:41

Hoppas ni får en trevlig afton då :)!

You never know...hösten får väl utvisa hur det gick med sommarens romanser.

 
Ingen bild

Pia

7 september 2011 21:02

Åh nu har jag sett Bonde söker fru! Jippi vad glad jag blir för din skull JOhanna! Härligt att följa det hela! Juni ligger brevid mig nu men jag tror hon sov under programmet fast vi säger att även hon följer med på resan =0)... Kramar från Pia & flickorna
Pussar till alla fina djurbeningar...

Johanna Nordin

7 september 2011 21:30

Tack :) Hörru Juniloppan hörde sin uppfödares ljuva stämma och drömmer nu sött om sina barndoms ljuva minnen ;) Mumsmums hälsar till syster "Nyllet"!

 
Ingen bild

Gun i Knivsta

7 september 2011 21:40

Johanna det stämde med det jag kände i uttagnigen.Blir så glad.Hade tänkt att Foxa skulle få vara med i bild Måste vara kul att få vara med om detta äventyr. Oj vad här ska hållas tummar.Men Du verkar ha hittat någon Du verkar harmonisk. Krama Foxa å djuren Stefan är ju jättegossig..Ha det Natti natti
Pantereländet

Johanna Nordin

9 september 2011 03:28

Foxan kommer definitivt figurera i bild liksom alla andra hundar, de flesta hästar, getter, kaniner osv :) Även apan kommer synas :P hahaha
Stefan?!

 
Gunilla

Gunilla

8 september 2011 09:13

Grattis, va kul att du blev en av dom fyra. Nu blir det spännade att se vad som hänt under sommaren, förstår det måste varit svårt att hålla tyst om detta, men det har du klarat galant ! Synd att in han killen med vattensängen var en av dom fyra, han verkade så rolig :)

http://www.gugge67.wordpress.com

Johanna Nordin

9 september 2011 03:26

Tack, ja visst är det roligt! Jag blev jätteglad! Kanske märktes ;)
En hemlis är en hemlis. Svårt att hålla löften har jag inte men såklart rätt knivit att inte kunna prata om mina "semestrar" i somras. Funderade hur jag skulle göra med just bloggandet för att inte avslöja nått och kom på att jag måste ha en plan A och en B att komma med. Skulle jag bara slutat skriva skulle folk ha fattat.... SEn kände jag det från början att OM jag inte blivit utvald hade jag velat gjort nått eget kul den tiden iaf! Inte hänga läpp på hemmmaplan ;)

 
Maria

Maria

8 september 2011 13:12

Hihi... va skoj! Hade ingen aning om detta förns Sandra, du vet min granne sa att hon kände någon som kände dej. Gud vad världen är liten! =) Underbart att se din gård och vart killarna ska hamna. Jag får följa dej på nätet, eftersom jag inte har någon tv i gästhuset. =)

Vi ses nästa vecka.
Kram!/Maria

http://mammamima.blogspot.com

Johanna Nordin

9 september 2011 03:21

Hej! Tänk att världen är så liten ändå! Så himla lustigt att Megan hamnar hos er som går i samma hage som mina barnisar Hulda, Nimbus och Lovis (Bambi).
Haha tog ett tag innan jag var med i matchen med gästhuset, men ni bor ju där ja :)

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards