Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Jag byter flickvän varje vecka - minst!

Av Johanna Nordin - 28 september 2011 10:33

Ja herregud vad många potensiella flickvänner som ränner runt med mig på gården och ute bland folk! Åtminstone om man tittar på folks blickar, ibland dessutom otroligt odiskrek   . Det började redan i somras. Lule-Anna och jag höll på att greja med hästarna och att sen och fikade. Nyfikna blickar från förbi passerande och några ville gärna stanna och prata varpå blickarna såklart vandrade lite fram och tillbaka. Inget otrevligt men lite komiskt ändå. Det är ju ingen elak nyfikenhet och inget som stör men jag kan inte låta bli att le efteråt och skratta lite över vad ett tv-program kan sätta grillor i huvudet på folk. Men jag måste erkänna att det är lite kul. Det är nog en fördel om man inte räds att så i rampljuset. Även om jag självklart inte, känns som en egentligen onödig kommentar men..., var med i tv bara för att synas!


Igår var jag in till Uppsala på ärenden och passade på att hämta upp min barndomskompis Ulla för en lunch i stan. Vi hittade säkerligen en utav Sveriges minsta kinahak men det var gott och mycket folk. när vi var små och under hela vår uppväxt var vi som ler och långhalm och hade alltid "hemilsar". Bör tillägga att det inte var hemlisar om andra personer, klasskompisar och elakheter. Nää det rörde sig om helt andra grejer. Jag har alltid varit ointresserad av skitprat och sånt som rör andra typ kändisar. Som en perentes kan jag berätta att jag blev intervjuad av en veckotidning i förra veckan. Jag skulle nämna 3 kändisar som jag tyckte var snygga. Öhhh? 3? Jösses...jag fick ihop två. Jag kan ju inga namn! Jag kan se nån framför mig men har ingen koll på vilken film hon spelat i, vad hon heter etc. Ibland känns det nästan som dålig allmänbildning.... Däremot kan jag rabbla alla mina föls födelsedagar...hm? Fackidiot kanske?   

Men tillbaka till Ullas och min "lunchdejt", för enligt blickar så kaaan hon kanske vara en dejt, en kärlek? Ulla skrattade till och sa plötsligt med ett stort leende:

"- Men Johanna nu sitter vi uppe i väggen igen och viskar precis som förr!" Ja jag kan ju nästan förstå om vi såg ut som ett kärlekspar där vi satt med huvudena tätt ihop och viskade till varann   . Vad just de här hemlisarna röde sig om tror jag inte nån behöver fundera länge på   .


I söndags när Åsa, Johan och Nelly var här så var Åsa i hästhagen med mig. Johan måste gått och "gömt" sig nåntans. För det komiska, fast faktiskt i det här fallet rätt irriterande, var att det kom ett sällskap och gick ´förbi. När det såg mig tittade de lite extra, jojo jag börjar bli van   . men när ena tjejen fick se Åsa längre in i hagen tvärtstannade hon och gick tillbaka och ställde sig och glodde. Men ursäkta?! Hur fräck får man bli? Ibland kliar hornen i pannan och jag har lust att slänga ur mig en syrlig kommentar av typen "Titta 50 kronor för 1 minut, klappa djuren 100 kronor för 5 klappar prata med mig 500 kronor och då ingår 10 meningar!"


Men som sagt, om den som går förbi ska tro att varje kvinna som rör sig här är en potensiell kärlek till mig så måste de tro att jag antingen är för bigami eller byter flickvänner lika ofta som andra byter underkläder. Jösses, det är ju kvinnor här jämt! Kompisar, förädrar till barn som rider här, medryttare, hovslagare...ja listan kan göras lång. Jag är sällan ensam.


Vi hörs! 

 
 
Ingen bild

Gun i Knivsta

28 september 2011 12:08

Johanna Måste skratta när jag läser Dina rader. Folk är nyfikna så det skriker om det. Var ju lika för för Peter Gustavsson när han var med Jasså ni hittade den lilla kinakrogen i Uppsala Har ej själv varit där men min son tycker den är toppen Jasså Foxa är på väg att bli ¤ stor " nu Du har väl brallor på henne...Är ju modernt
Ha det så gott med alla blickar........
Kram Pantertanten

Johanna Nordin

29 september 2011 16:49

Ja folk är rent generellt nyfikna men för mig som inte kan ett dugg om kändisar och aldrig brytt mig blir det komedi över det hela :) och ibland lite irritation såklart. Är de bara diskreta eller också frågar rakt ut är det helt ok men tissel och tassel... nej inte min grej. Fast egentligen bryr jag mig inte mycket.

Näe inga löptrosor på här. Jag glömmer bara ta av dem när hon går ut och sen går hon med blöta byxor stackarn :/ Vet inte hur många gånger jag gkort misstaget så nu mera skurar jag hellre...

Kramkram

 
Gunilla

Gunilla

28 september 2011 15:48

*asg* ... ja man får ta det onda med det goda, om jag vore du skulle jag inte prata med häntextrajournalister över huvudtaget, för även om man är ärlig och rak, så vrider dom saker och ting..så det ska verka 300%...

Det där att alla glor och misstänker får du nog leva med till programserien är över åtminstonde, du får börja med keps o solbrillor... det brukar jag ha, men mest pga frisyren o solen :)
Idag la jag in nya bilder på våran söta minishettis, hon har blivit knähäst :)

http://www.gugge67.wordpress.com

Johanna Nordin

29 september 2011 16:45

Äsch då det är sånt man får försöka leva med :) Faktiskt så sa jag det till en journalist idag att de är så himla trevliga och snälla. Men men vi får väl an se om jag ställer till med nån skandal eller "troschock" hahaha Lika spännande för mig!

 
Ingen bild

Fia

28 september 2011 17:21

Hehehe jaa så "folk" är!! Vad ska "man" göra i din situation?? Bara vara den du är och på ren svenska " skita" i dem!! Kanske fråga dem om de vill komma in och hjälpa till och mocka en box ;) Kram på dig
I love you.......ps har du kollat din mail?

Johanna Nordin

29 september 2011 16:40

Japp det är som det är :) Jag bryr mig egentligen inte. Är van. När jag bodde i Sthlm med hunduppfödning fick jag oxå massa kommentarer, blickar och folk som skrattade (dock inte elaka skratt, ser nog lustigt ut med ett knippe valpar). Det är mest komiskt att se folks tankeverksamhet, på vissa är det så uppenbart :)

Jodå, jag har läst ditt mail :)

Kram till dig med

 
Ingen bild

Helena

28 september 2011 21:48

Ombyte förnöjer...;). Men klart du får räkna med uppmärksamhet, tänk va många liv du förgyller...eller bara fyller med innehåll. :D

Johanna Nordin

29 september 2011 16:37

Ja men det sägs ju så! Nästan lockande att testa in real life så att säga ;)

Jag bjuder på mitt underhåll, men det är lite komiskt att se folks reaktioner och tankebubblorna som bildas som moln ovanför huvudena :D

 
Ingen bild

Sofie G

28 september 2011 22:32

Jag kan ju erkänna att tanken varit lite lockande. "Ska man åka till hon söta bonden och se hur hon bor, kanske våga sig på ett hej?" men inte skulle jag stanna och stirra, haha. Det måste blivit en pinsam situation för den som gjorde detta mot dig, för du glodde väl tillbaka hoppas jag? ;)

Johanna Nordin

29 september 2011 16:35

Haha ja du får väl an se vilket humör jag är på då ;) haha näe skämt å sido...

Nej jag glodde inte tillbaka. Sånt har jag inte tid med, och där med låter det som det skulle vara en slingrande massa av folk som går förbi ;) Så är det givetvis inte! Men jag bryr mig inte mer än noterar, "rycker på axlarna" och fortsätter med mitt.

 
Ingen bild

Anna

29 september 2011 08:18

Otroligt.... man slutar aldrig förvånas över hur människor beter sig!
Tycker du verkar vara en jättemysig tjej, ser fram emot att följa dig i "Bonde" i höst! :)

Johanna Nordin

29 september 2011 16:32

hihi näe, fast att glor på mig stör väl inte så mycket egentligen bara de gör det något sånär diskret :)

Tack, sånt värmer att höra!

Kram på dig!

 
Ingen bild

Frida

29 september 2011 17:02

Hahaha.....jösses! Ja, nyfiken är stor, men stanna upp och glo, ja,ja skönt att du inte bryr dig och skrattar åt de. Hade jag varit där så hade jag tagit de där paket där man fick prata med dig, för du verkar var jätte go och härlig tjej. Du hade blivit rik på mig, jag är ganska "pratig" eller väldigt långa meningar:)

Ha de gott och kram på dig

Johanna Nordin

29 september 2011 21:25

Nämen ojsan hoppsan jag kanske kan bli stenrik på bara prat menar du :)? Gudars vilken säljande ide ;)!

Tack snälla för dina varma ord!

Kram på dig själv :)

 
Ingen bild

Gun i Knivsta

29 september 2011 19:14

Det ökar på besökssidan mer å mer för varje gång Kul att så många kollar. Du kommer att fixa detta med Ditt underbara humör och klokhet...
Pantertanten

Johanna Nordin

29 september 2011 21:22

Gör det? Oj då vet du mer än mig :)

Tack snälla vad rart sagt!

Kram

 
Ingen bild

Lisa

29 september 2011 22:13

Ha ha! Jag tyckte att jag kände igen dig när jag såg dig i Uppsala och trodde att du var någon jag pluggat med. Sen kom jag ju på vem du är.... Kan tänkas att jag stirrade lite, men jag lovar att pröjsa om vi skulle träffas någon gång ;-)

Johanna Nordin

29 september 2011 22:55

Haha där ser man! Vad var det jag sa? Jag blev uttittad ;) hihi men...vem är du? Satt vid fönstret eller du med blått hår? Eller såg du mig på gatan "bara".

Ha det gott!

 
Ingen bild

Lisa

30 september 2011 08:32

Jag bekänner mig till kategorin " gatuspanare".
Stort lycka till i att finna kärleken, jag ska följa programmet med glädje och tänka: hon är INTE en gammal klasskamrat, det är ju hon jag är skyldig pengar ;-)

Jättefin blogg och urgulliga djur!

Ha det fint du med.

Johanna Nordin

30 september 2011 09:06

Haha ja gör det du :)

Trevlig helg!

 
Ingen bild

Frida

30 september 2011 15:48

Hihi.....visst, sötis! Hoppas du är beredd på att få titeln världens sötaste bonde:)

Ha en skön fredag kväll och helg! Kram

Johanna Nordin

30 september 2011 20:31

Tack :) Fast världens sötaste bonde...det beror nog på vem du frågar :)

 
Ingen bild

Frida

1 oktober 2011 14:55

Oops! Ojdå! Jaså, att du är världens sötaste bonde för mig! Förlåt att jag uttryckte mig lite klumpigt och fel där, hjärnan hängde inte riktigt med. Jag kan ju bara prata för mig.
Jag önskar dig i alla fall all lycka med de som vi inte vet än:) Hoppas de är massa kärlek! Du är min favvo bonde och följer dig nu i höst/vinter med spänning tills den stora hemligheten är avslöjad:)
Kram till dig

Johanna Nordin

4 oktober 2011 09:58

Tackar :) Vad roligt!

Kram

 
Ingen bild

Susanna

3 oktober 2011 22:45

Hej!
Ja jag vet... Jag sa att jag inte skulle höra av mig förän programet är slut...
Meen jag kan inte låta bli juh...
Vill pussa din fina pussmun såå mycket grrr....
Puss o kram från Susanna ;)
susannna1970@live.se. hihi man kan ju alltid hoppas

Johanna Nordin

4 oktober 2011 10:04

Haha det är säkert bara jag som ser likheten mellan pussmun och fiskmun :) Jag vet inte varför... men antar att du inte tänkte så ;)

Ha det bra!

 
Ingen bild

susanna

5 oktober 2011 22:10

Hahaha nä du det var inte så jag tänkte ;)
kram
Susanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards