Kennel Krokanden

Alla inlägg den 24 april 2011

Av Johanna Nordin - 24 april 2011 19:13

Skulle jag fråga mina pälsbollar så skulle de svara att det är för varmt nu. De har fortfarande massor kvar av vinterpälsen trots idogt borstande med pälsskrapan. Men själv tycker jag det är helt underbart! Har ridit i linne idag och det är så skönt!


Matade hästarna/djuren sex i morse och gick sen och la mig igen strex innan halv åtta och tog en lång sovmorgon. Vaknade för en gång skull inte "bakis". Ni vet hur det känns när man sovit för mycket? Då känner åminstone jag mig nästan lätt bakfull, så jag brukar kalla det "sova bakis". Men jag har nog lite förlorad sömn efter alla vaknätter, sena kvällar och tidiga mornar. Sover jag mer än sex-sju timmar är det en lång natt, och då ofta inte i sträck   .

Satte igång med planteringen och gick upp och hämtade mina pallkragar som legat på logen sedan flytten. Äntligen på plats igen!

Eftersom jag använder halmbädd i ligghall och boxar hade jag två torvmixbalar över. Fyllde botten av pallkragarna med det, sen ett tjockt lager färsk hästdynga och sist jord. Nu ska det planteras örter av olika slag och sås morötter, dill, rädisa och sallad. Blir kvällens att-göra.


Jennifer sms:ade och frågade om hon kunde komma ut och rida. Jag avslutade odlingen och hade en hästeftermiddag ihop med henne istället.

Började med att gå en fölpromenad runt kvarteret med Piggelin och Nalle.

Ett obligatoriskt grässtopp. Det ska vara roligt att gå på promenad!

 

Smakade nog himmelskt gott!

Efter det red vi först ut Blekis och Jazzo och sen Leira och Aldon. Här duschar Jennifer av Aldon. Hon red först barbacka på Jazzo och sen med sadel på Aldon. Själv red jag barbacka på Leira och fick på slutet ner henne i lägre form tom i tölten. Blev så glad! Ho var jättefin att rida idag, glad och positiv. Tror hon tyckte det var kul med en barbackasväng hon också   .


Den här påskhelgen har varit ensam. Eller inte ensam på ett negativ sätt. Jag har bara inte umgåtts med någon så där som man förväntas under högtider. Nu har jag vanligtvis inga problem heller med att vara ensam. Men saken är att på påskdagen skulle min bror med fru kommit och ätit påsklunch och middag, men han drog på sig en mgsjuka. Tack men nejtack för det besöket   . Idag skulle Anna, Robban och min guddotter Jennifer ha kommit, men hon var jättesnorig så.... Jaja det kommer fler påskar. Det finns de som har varit mer sociala och kommer med största sannorligheter fler framöver. Jag måste säga att ja har haft det superhärligt ändå med djuren, alla fina ridturer/körturer, mina växter, värmen och solen   .


Vi hörs!     

   

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards