Kennel Krokanden

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Johanna Nordin - 28 april 2011 16:26

Jo det kan man lugnt säga att jag har varit! Var påväg ut genom grinden med Leira i tyglarna för en ridtur (tränsade redan i hagen för en barbackatur). Hade alldeles innan fixat nytt vatten i alla hagarna och var fuktig om händerna. In till lösdriften är det dubbla staket, först en grind i stål/järn (whatever..) och sen vanliga eltrådar efter det. Tog i grindhandtaget med min blöta hand och lyckades på nått sätt lägga eltråden mot låret. Eller jag tror det var låret, försvann någon tiondelssekund där. Dog väl för ett kort ögonblick eller nått   . Var åtmintone in i nästa vecka och vände! Jävlarrr vilken smäll! Det tog några sekunder innan jag kom till sans och fattade vad som hände. Var en riktig hemma-defibrillering kan jag lova. Fick ont i bröstet efteråt och blev en aningen skakis. Tack och lov hade Leira och jag ingen kroppskontakt, efter den där "kyssen" skulle hon väl aldrig gå med mig genom grinden igen. nu är inte själva elen starkare än vanligt och vad som är tillåtet, utan kombinationen el, vatten och metall var ingen höjdare.


Jag trodde att jag kunde smyga in till ICA Maxi och köpa lokaltidningen Enköpingsposten lite så där obemärkt. De var här och gjorde ett reportage och tog lite bilder tidigare i veckan som skulle komma ut idag. Obemärkt?! STOR text och bild på framsidan "Johanna söker fru i tv" (el nått i den stilen). Jaja bara att vänja sig då.... Köpte tre stycken. En till mamma och pappa, en till mig själv och en till nån annan som vill ha den. Det här med att bli kändis över en dag har inte sjunkit in än. Från vanlig förskollärare och stalltomte till kändis. Det är på nått sätt så stort att det har varit svårt att sätta sig in i innan. Har fått frågan i ep (enköpingsposten) om hur det är att bli symbol för lesbiska. Symbol? Jag? Det finns väl andra som isåfall varit innan. Men ja jag kanske blir det också. Fast jag har inte tänkt på det sättet. Hoppas folk isåfall tycker att jag representerar det bra och blir en bra symbol.


Jag passar på att mocka hage nu när det är så varmt och dyngan torkat till fjäderlätta bollar. Känns inte helt fel att solen skiner så vänligt över mig   .

Upptäckte att det växer mögel i min minidrivhus med gurkfröna. Hoppas det inte är skadligt för fröna på nått vis. Tog av och luftade jorden lite. Ser ju inte ett dugg mysigt ut med någon sorts  bomullsliknande tussar på jorden.


Träffade en utav mina grannbönder som erbjöd, bara så där, en hage till hästar   . Han har haft hästar tidigare och behövde få den betad. Så nu har jag en grabb-beteshage färdig och klar att användas! Tack snälla Jalle!


Vi hörs! 

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards