Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 21 april 2011

Underbara vår!

Av Johanna Nordin - 21 april 2011 20:09

Det är obeskrivbart underbart härligt att vara hästägare just nu! Ridit i skogen på en lång skrittur och toknjuter varje sekund känns det som. Sol, värme, fågelkvitter mestadels från koltrasten som lägger upp riktiga symfonier. Träd och buskar har precis slagit ut och är så där ljust gröna som påskens färg, blåsippor på marken med sin lilablå färg och fantastiska dofter från naturens nyutslagna värld och på vissa ställen dofter från någon som grillar. Det är så underbart!

Först ut var Leira och Jazzo som jag körde. Sen Maisan och Lekis. Vi stötte på älgen sista vändan men ingen av hästarna brydde sig direkt. Var mest jag som konstaterade att det luktade älg där det stått och noppat björklöv små som musöron. Jag är så glad att jag bytte Ljufa mot Leiknir (Lekis/Blekis). Vilken häst han är! En ren fröjd att vara ute med. Glad och positiv. Inte för att det andra är några surkorvar men ändå.


Jag känner mig så glad och lycklig! Våren gör sitt till, efter den här evighetslånga vintern och slitet är våren mer än välkommen hos de flesta kan jag tro. visst är det så? Men faktiskt så känner jag mig så lättad att allt är offentligt nu och rulliansen igång med Bonde söker Fru. Ingen mer oro eller press att någon ska råka försäga sig och allt har bara flytigt på bra hittills. Känns som en stor spänning släppt. Nu är det bara att åka med i karusellen. Att prata med journalister har hittills inte heller känts spänt eller ansträngt. Jag kan ju bara vara den jag är! Det är det jag är bäst på. Pratade med min kompis Ida om det förut. Sa att jag var lite orolig för att folk skulle tro att jag spelar eller så. Hon bara log sådär lugnt som bara Ida kan och sa lugnande " Men Johanna vi gamlingar som känner dig sen länge vet ju att det är du". Det är helt sant. Det är också det som betyder mest.


Vi hörs!

 
 
Ingen bild

Ann-Charlotte

21 april 2011 21:15

Jag vill bara säga lycka till med kärleken!

Johanna Nordin

21 april 2011 21:20

Tackar :)

 
Anna, Faran & Axxa

Anna, Faran & Axxa

21 april 2011 21:31

Har läst både Aftonbladet och på Qx-sidan och det är så härligt för det är verkligen du! Jag hör dig prata och skratta när jag läser!! :)
Ses snart!
Kramar

http://www.rackartyg.net

Johanna Nordin

21 april 2011 21:47

Skönt att höra :) Jag känner mig förvånandsvärt bekväm i min nya "roll" som kändis. Det kanske är just att bli kändis som är MITT kall, meningen med livet ;) hahaha
Skämt å sido, det är bara hoppas och hålla tummarna att resterande resa på kändisbanan går lika bra.
Kram

 
Nanny Björkeland

Nanny Björkeland

21 april 2011 22:34

hej
Härligt med vår.... =) och lycka till !!
hoppas de går bra med lilla fårbarnet!!

//N

http://nannybm.bloggplatsen.se

Johanna Nordin

22 april 2011 00:04

Tack :) Visst är det underbart, bara att suga in den sköna vårluften och njuta av värmen och minnas tillbaka all kyla som var i vintras.
Bääää-bis mår utmärkt. Har läst att flasklamm brukar bli mindre än de andra lammen. DEt gäller dock inte min tös. Hon är tjockast av de alla nu. Gott med mammas nappflaska! Knappt jag törs visa mig eller prata runt fårhuset då börjar hon genast gapa och tjoa efter mig :)

 
Ingen bild

Ida

22 april 2011 11:04

Ville bara göra ett myyycket viktigt förtydligande:
Med "gamlingar" menar jag att vi kännt dig länge, inte att vi själva är speciellt gamla!
Så inget tror nåt annat. Vi är unga och fräscha som nyponrosor!! :-)

Johanna Nordin

22 april 2011 13:34

Såklart vi är fräscha, vem skulle tro annat ;)! Haha vet du jag tänkte exakt samma sak när jag skummade ienom texten själv sen, men jag ides inte gå in och redigera den.... Förväntade mig en kommentar av dig istället, och se det fick jag ;)
kram och glad påsk på dig Nyponrosen

 
Ingen bild

A

23 april 2011 06:00

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.

Johanna Nordin

23 april 2011 09:02

Helt sant!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards