Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Långfredag

Av Johanna Nordin - 22 april 2011 14:04

Men hur underbart är det inte nu??? Måste nog leta efter nått kort, en kjol eller shorts och dra av mig jeansen nu. Åtminstone här hemma på altan. Inga ben vita som mangezyl ute i offentligheten tack! De behåller jag för mig själv ett tag till. Slarvig med att smörja in mig också så de vita benen är som  gammlat krackilerat porslin   . Men det brukar ge sig själv det där när långbyxperioden är över. Plötsligt används både rakhyvel och kroppslotion mycket mer frenetiskt. Nån som känner igen sig?


Sitter och väntar på att Gun-Britt ska komma över så vi gemensamt ska ge oss på att brodda av hästarna. Nu är faktiskt issäsongen över! Men broddarna sitter som gjutna, dragna på skon innan den sattes fast på hoven. Känns som man knäcker sönder lederna på hästarna så den ena håller i hoven för kung och fosterland och den andra slåss mot brodden. 


Annars är det en lugn långfredag. Jag har varit in till Plantagen igen. Trot eller ej    . Kan ursäkta mig med ett viktigt ärende. Men.... jag fick med mig en buske idag! Fick med och fick med.... Kan ju tro att jag stjäl! Nej den är hederligt betalad   . Skulle aldrig drömma om att sno med mig nått! Hur som haver så föll jag för en vit vinbärsbuske. Ingen fulländad trädgård utan en vit vinbärsbuske! Inte i min värld iallafall. Så nu ska jag bara hitta ett ställe att gräva ner den också. Inte så enkelt i den här trädgården kan jag lova. Känns rätt överbefolkat redan av diverse frukttäd och buskar. Men jag vill få sätta min prägel på min trädgård såklart.


Nu är ju faktiskt elda-prioden över för min del så nu är det dax att börja jobba med Pontus och Vajas inkörningar igen. Ska gå ner och passa in Vajas träns och sele.


Jaha?! Och där kom getterna hoppade över grinden! Först ett kattvrål och sen flyende getter. Kan tänka mig att geten Gerda varit lite kaxig och stångat katten som gav igen i tusenfalt   . Nu ska jag först jaga tillbaka lyckligt betande getter.


Vi hörs! 

 
 
Anna, Faran & Axxa

Anna, Faran & Axxa

25 april 2011 20:02

Så det är inte bara Faran som blir stångad av getterna med andra ord! ;)
Kram

http://www.rackartyg.net

Johanna Nordin

25 april 2011 20:07

Tydligen inte :) Fast Faror ska hållas undan på gården tycker Gerda och Rakel ;)
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards