Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Så kul för alla er....

Av Johanna Nordin - 1 augusti 2011 00:06

som har legat på stranden eller i badet idag i värmen!  Själv har jag tillbrigat min dag i en stenöken!

Dagens att göra: rensa ogräs på ridbanan. Jippie vad (inte) kul!!!

Vaddå?! Har jag buskar under armarna!? Oh my God!! Varför har ingen sagt nått???? (man har ju inte roligare än man gör sig...)

 

Hej och hå! Varmt, varmare, varmast. Det gällde att resa sig långsamt för att inte stå på näsan av yrsel! Men jävlarrr vad fint det blir! 

Äntligen hemma! Gick hem med islänningarna imorse. Hovslagaren kom och bytte pjuck på dem och nu får de vara kvar ett tag iallafall. Är enklare, smidigare och snabbare gjort att rida dem än när de är en bit bort. De fick börja att gå på ridbanan och beta ner det värsta och trampa upp lite i gruset. Självklart också leverera merjobb åt matte med obligatoriska högar här och var. Det var fyra glada hästar som släpptes ut i lösdriftshagen sedan. De fick frispel och studsade omkring som barn på nytt. Knashästar! Det kan ju tyckas vara lycka att gå på stort bete, men de trivs bäst hemma.

Hann bara rida Maisan idag. Vi tog en sväng vid 22-tiden och avslutade med lite uppmjukande voltarbete på ridbanan. Hon imponerade på mig trots sin "hydda" och stela muskulatur. Var positiv och glad och gjorde sitt absolut bästa. Men jag tror både matte och häst kommer ha lite träningsvärk imorgon...


Jazzo är en riktig retsticka, eller också vill han vara kompis med alla. Han är väldigt snäll i flocken. Han fick gå med Fatima bredvid Figaro eftersom de stora hästarna mobbar honom lite. Figaro var inte alls bekväm med att det kom in en gammgubbe till hans dam i hagen bredvid. Jazzo kunde bara inte låta bli att stå och hänga vid staketet intill Figaro. Jazzo visade inget tecken på att vara kaxig eller bråkig, han bara stod där och tycktes försöka prata Figaro till vänskap. Imorgon får Jazzo och Fatima ta en annan hage istället. På tisdag är det deras tur att få skor och det ska bli så roligt att komma igång med alla igen. Alla som kan jobba vill säga. Mammorna är mammalediga fortfarande. I morgon ska Pontus börja tömköras igen.      


Vi hörs!

 
 
Ingen bild

Gun i Knivsta

2 augusti 2011 09:55

Johanna
Hur i fridens dagar kunde Du sitta i gruset å rensa i solen??? Själv satt jag i en trappa för att rensa bredvid.Det var mer än varmt Men ok Du är ett 30 tal år yngre. Blir så glad när man läser hur fint Du skriver om hästarna Måste vara en fröjd för dem
att få finnas hos Dig...
Kram Pantertanten

Johanna Nordin

2 augusti 2011 14:06

Så länge jag satt ner så gick det bra, var värre och ställa sig upp. Då blev det nattsvart en stund och blindgång :) Schaletten var nog min räddning!

Jag älskar mina djur och jag både tror och hoppas de är lyckliga här. Tack för dina fina ord!

Kram tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards