Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Improvisation

Av Johanna Nordin - 18 maj 2011 20:19

Gun-Britt har fått agera kameraman idag och jag improvoserade som själva objektet. Vilka skattsalvor vi fick! Jag hade fått i uppdrag av produktionen att göra en liten hemvideo som ska läggas ut på tv4:as hemsida. Först försökte vi hitta en plats i trädgården men inte allt för rörig bakgrund. Testa att stoppa in mig i bland blommande fruktträd med jag försvann som ett vilset bi. Gick ner till hästhagarna och jag satte mig i hagen hos Figaro. Men han hade svårt att samarbeta i kameran och jag kände att hälften av fokus låg på honom och hans tänder. Kändes som om han kunde ta en tugga vilken sekund som helst och i ett obevakat ögonblick drog han näst intill omkull mig. Vi skrattade gott åt våra tappra försök   . Hade jag valt den filmen så hade folk iaf fått sig ett skratt när jag samtidigt försöker hålla masken och säga med ett flin "det är fördel om du kan och törs hantera såna här illbattingar  som helst äter upp dig". När vi så tillslut fick till en bra film där även hästen samarbetade väl så skrapade vinden och förstörde ljudet. Karamba! Börja om från början...


När vi så fått till två filmer packade vi ihop och åkte upp till Hacksta gård och satte upp två extra eltrådar mot Nallebjörnen. Nej inget rovdjursstängsel utan krypsäkrat för en viss liten ungponny som gärna klättrar ut snyggt och elegant utan att ens lämna spår efter sig. Fattar inte hur han lyckas åla sig igenom 5 trådar utan att ens göra åverkan på stängslingen! I och för sig var det då ingen el i trådarna då den jordade mot gödelstacken men ändå! Sen jag grävde runt lite under trådarna och flyttade undan dyngan har han inte gått ut något mera.

Jalle var bussig och la upp en grushög så även småttisarna Pontus, Piggelin och Nalle ska nå till vattenkoppen. Nu är det klart för första betessläppet   . Åsa har lovat att komma och ha två händer så vi kan ta upp alla sju grabbarna på en och samma gång. Nu ska vi bara hitta en dag när alla händer kan   .


Fotograferade lite mellan varven. Kunde helt enkelt inte låta bli. Men är missnöjd med bilderna, skärpan ville inte som jag ville trots massa försök och olika vinklar och fokuseringar. tillslut gav jag upp och tyckte av ändå med ett surt mutter.

   Efter den här vägen brukar vi rida ibland när vi vill ta lite längre runda med sadelväskan fylld med bullar och kaffe.

 

tänkte att jag ska göra en bildbloggning någon dag. Jag tog ju bort mina gamla inlägg men har massor fina bilder som ligger uppladdade och klara att användas. Om inte annat så vill jag använda dem igen och återuppleva fina minnen.


Vi hörs!      

 
 
Anna,  Faran & Axxa

Anna, Faran & Axxa

19 maj 2011 08:31

Längre ridtur med bullar och kaffe låter det! Kanske vi kan köra nästa gång? Jag kände ju inte av den av alla utlovade träningsvärken, så... *kaxig*
"Låter" som du mår bättre i vart fall - skönt!
Kram

http://www.rackartyg.net

Johanna Nordin

19 maj 2011 12:10

Så när kommer du? När är det dax att sätta på pannan ;)?

Jo ju mår jag bra igen, några kilo lättare bara. Men det gör ju inte ont direkt. Nu saknas bara den vanliga energin, men den kommer nog med maten nu :)

kram

 
Lena Eriksson

Lena Eriksson

20 maj 2011 07:50

http://www.sbk-sm.se/lydnad-agility.2011/
Här har du länk till SM och tack för hälsningen på min sida // Lena

http://htpp://www.lenashundsida.cybersite.se

Johanna Nordin

20 maj 2011 10:17

Tackar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Ovido - Quiz & Flashcards