Kennel Krokanden

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Johanna Nordin - 8 maj 2011 23:37

Ja det är väl så det var åtminstone förr i världen, att söndagen var vilodag. Jag tog det på ordet idag och har bara varit. Lufsat runt helt planlöst i "foppatofflor" i trädgården och njutit av solen och värmen. Men imorrn är det bara på't igen. Hästarna skiter ju oavsett om det är helgdag eller ej. Har en hel del dynga att bära ut ur hagarna igen. Pratade med en kompis alldeles innan påsk som sa att det skulle bli så skönt att vara ledig några dagar varpå jag svarar nått i stil med "ja eller hur?" men kom på mig själv i samma stund. Vaddå ledig? Knappast så att jag checkar ut fredag em med en checkt "trevlig helg, vi ses på måndag!".


Längtar till imorrn. Gun-Britt och jag ska ut med hästar, sadelväska och fika och hitta en härlig glänta för två och fyrbenta. Sen måste jag göra ny hage åt gubbarna Aldon och Jazzo som går bakom huset med getterna. Lekis och Pontus var storstygga mot dem i lösdriften så de fick egen hage istället. Det märkliga är att "hingstarna" (de tror själva att de är det...) fungerar jättebra ihop men däremot var gammgubbarna inte välkomna i flocken. Vaknade imorse av att Aldon la av en lång morgongnäggning bakom sänggaveln. Sämre uppvaknande kan man ju få!


Mina föräldrar var här idag och hälsade på. Vi tittade tillsammans på bonde söker fru trots att de såg de i fredags. Men det är roligt att dela det med dem också. Jag kan inte vänja mig vid hur jag låter, och vilken dialekt sen då   . Nej jag är inte från Enköping, det hörs väl   .


Grillmaster Herself igång med middagen

Mys med voffarna Foxa, Morris och Minna mellan pensling av olja och vända steken.

Lilla Röding har börjat busa och röja runt och Alice har fullt sjå att hålla reda på honom

Najade längtar väldigt starkt efter sitt egna föl och skulle nog med buller och bång adoptera honom helt olovandes från hans mamma om hon fick chansen. Högrangade ston kan stjäla ranglägres föl innan mor och föl hunnit etablera kontakt.      

Måste bara lägga ut den här bilden på mina vårblommor som jag satte i höstas. Det är så torrt i marken att de orkar inte växa mer utan blommar på backen. (inser nu att jag laddat upp en suddig bild).

Däremot har det börjat växa i åtminstone ena pallkragen nu. Blir gott med färsk plocksallad snart.


Vi hörs! 


Ps. Jag får en hel del vänförfrågningar på facebook nu. Jag har valt att inte svara på dessa då jag använder mig av fb för vänner som jag känner personligen och har en rellation till. Ingen personlig negligering av någon utan  ett sätt för mig att få behålla lite privatliv. Ds

Av Johanna Nordin - 8 maj 2011 09:38

Tack för all positiv respons som jag har fått efter att programmet Bonde söker fru sändes i fredags! Jag känner mig överväldigad och lycklig över de mail, fb-kommentarer, sms och telefonsamtal som jag fått från familj, vänner, bekanta och även obekanta. Det värmer verkligen!

Känns otroligt skönt att få kommentarer från så nära vänner som Eva Persson, Ulla och Kicki som sa helt ärligt att det verkligen jag verkligen var mig själv i rutan. De om några känner mig rakt igenom och har tagit del av mitt liv i vått och torrt under många år. Eva lärde jag känna som 21-22 åring, Ulla på lekis och sen har vi hängt ihop jämt och Kicki i nu flera år tllbaka genom ett hundköp. Kicki och jag har ältat allt, vänt ut och in på hundträning, kärleksbekymmer, jobbrellaterade grejer, och pratade under en period MINST 2 gånger per dag i MINST 1 timma. Kan säga att vi känner varann väl. 

Känns som en lättnad nu när det är sänt på tv inför folket. Även om det var pirrigt och overkligt att det var mig de tittade på. Själv hade jag haft en förhandsvisning i smyg för mig själv via en dvd som redaktionen skickade åt mig så jag visste vad jag hade att vänta mig.

 

TACK!

 


Ovido - Quiz & Flashcards