Kennel Krokanden

Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Johanna Nordin - 14 maj 2011 18:38

Ja antingen är det rent psykologiskt eller också är det ren fakta, men jag mår så jävulskt illa! Stod och mockade hagen och kände att jag pallar inte en seskund längre, då spyr och svimmar jag. Nån ridning i det vackra vädret som jag tänkt kan jag glömma. Nu brukar jag ytterst sällan vara magsjuk. DEt finns väl några tänkbara anledingar: 1:  solsting vilket inte är helt otroligt. Jag är ju som bekant USEL på att skydda huvudet och dricker för dåligt. Kaffe och cola sägs inte vara det bästa för att fylla på vattendepån i kroppen  2: Rent psykologiskt och hypokondriskt. Hade hit en kvinna som tittade på  min vattenpump/hydrolator då jag vill sätta in kalkavlösare. Är less på allt som kalkar igen. Hon konstaterade att min hydrolator är sedan -67 och troligvis aldrig rensad så botten på den ser ungefär ut som östersjöns botten. Mmm yammie! Nu har vattenprovet påvisat att det inte finns bakterier i vattnet utan fullt drickbart men bara vetskapen om snusket i den som gosat runt sen -67 gör inte att det känns ok att dricka. Idag köpte jag vatten på flaska och försöker boosta upp min stackars torra kropp. Inte undra på att jag tycker vattnet har en äcklig eftersmak! Har aldrig tyckt om vattnet här, jag trodde det berodde på kalket och att jag var bortskämd med att dricka Årevattnet som är ett utav Sveriges renaste. Smakade lika i Indalsälven och på fjället som i tappkranen hemma. Jättegott! Nu förstår jag var bismaken kommer ifrån... BLÄÄÄÄ!!!!   . I början av juni kommer de hit och sätter in en ny hydrolator och kalkfilter. Tydligen var vattnet som sagt fullt drickbart men själva hydrolatorn inte livsmedelsgodkänd. Omysighetsfaktor 100!!

3. Jag kan ju vara magsjuk även om jag har svårt att tro det. Men nån kan ju hostat på mig   . Finns väl en anledning till att jag fick en flaska handsprit när jag slutade på en utav mina arbetsplatser av mina jobbarkompisar   . Jo jag fick annat också, men gud vad jag skrattade   . Nej jag är inte sjukligt bacillrädd men nog tusan tänker jag mig för. Tvättar händerna så fort jag kommer hem och aldrig i livet att matkassarna åker upp på diskbänken   . Min kompis Karin och jag skrattar fortfarande åt vårt första möte på en instruktörsutbildning med vår rasklubb (hunderiet). Vi båda kom ut från varsin toa med armarna i värdet och använde armbågarna som händer   . Vad säger man? Lika barn leka bäst eller   !?


Åsa och Nelly var här på eftermiddagen och tog en sväng med gubbarna. Sen satt vi ute och fikade och pratade länge. Nelly roade sig med att göra maskrosskruvar i en hink. Annars har det inte hänt så mycket idag. Jag sov och frös mest hela förmiddagen. Kanske är lite sjuklig trots allt, men det ska förnekas bort! Jag var in till stan och handla djurmat.


Jg borde verkligen inte ha katter. Jag klarar inte av deras självständighet! Lilleprutt har vari borta några dagar och jag blir alltid så orolig och tror det värsta: kungsörnen, påkörd, instängd i nått förråd och torkar ihjäl, mosad av en traktor på ett fält, fått i sig massa ogräsbekämping på ett fält, jordgetingar, ormbett, fightas med en räv/grävling...listan kan göras längre men sånt bör jag inte tänka på. Han och Fjodor brukar kunna ge sig iväg nån vecka eller två och nu är ju skogen full av fågelägg och kryp. Men jag tycker att han kan tänka lite på sin känsliga matte och komma och visa upp sig med jämna mellanrum! Ego katt   !


Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards