Kennel Krokanden

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Johanna Nordin - 16 maj 2011 14:31

Först nu har jag sett alla de mail som har trillat in i min mailbox. Jag och datorer är inte alltid kompalibla med varann. Om sanningen ska fram är jag och min dator rätt ofta osams   .


Tack för era mail! Jag kommer svara på dem allt eftersom mellan djurskötsel och fix och don. Om det tar tid är det inte beroende på nonchalans utan på att det just nu är mycket att göra med att sätta/laga stängsel, mm.

Känner mig överväldigad av den uppmärksamhet som jag fått. Tackar ödmjukast! Hade inte förväntat mig det. Verkligen inte.


Vill åter igen vänligt förklara att jag inte kommer svara på fb-förfrågningar. Jag har fb för vänner som jag redan har och träffat i riktiga livet. Känner att jag måste få dra en gräns för mitt privatliv. Absolut inget personligt mot någon! Alla använder vi fb på olika sätt: några mest för chatt, andra för alla de träffat, några för endast sina nära, osv. Jag har bestämt mig långt innan jag gick ut i Bonde söker Fru att jag bara ville ha det för mina nära och kära. Jag vet att några tycker det är ett ypperligt sätt att skapa kontakt på och det är mycket möjligt. Visst blir jag nyfiken att trycka på vänknappen för att veta mer, men känner ändå att jag måste dra gränsen någonstans. Hoppas ni förstår!


Varma hälsningar Johanna

Av Johanna Nordin - 16 maj 2011 11:26

Det var ingen hypokondri över ett gammal äckligt hydrofolkärl.... Fy farao vad jag var sjuk igår! Feber, spysjuk, totalt däckad. Kan nog räkna mina vaken minutrar lätt. Sov på soffan i över ett dygn, helt utslagen. Gun-Britt och Bengt var snälla och tog hand om rulliansen åt mig med djuren. Jag hade nog att bara orka vispa välling åt lammet Tufflan och ge hundarna sin mat. Kan knapt minnas när jag var så sjuk senast, jo några gånger under mina år i Duved. En gång i influensa och en gång spysjuk. Minns att jag satt i skoteroverall och lutade mig mot husväggen och tittade på hundarna som fick vara i trädgården. Jag var ungefär lika klen nu. Kunde inte stå upp nån längre stund utan var tvungen att sitta ner och göra allt. Tv kunde jag glömma. Testade att se på nån film igårkväll men jag hängde inte med utan somnade istället.

Men nu är jag fit for fight igen! Ont krut förgås inte så lätt minsann! Nu hoppas jag det dröjer många år igen innan jag blir sjuk. Just magsjuka brukar jag tack och lov vara förskonad mot trots sjuka barn på dagis. Vete f-n vem som flåsat baciller på mig!


Stora glädjen var igår att katten Lilleprutt kom hem! Helt obrydd över den oro han gett sin matte. Vaddå rå? Var ju bara ute på vift i mitt revir och käkade musungar och fågelägg.... Men det kom rätt mycket regn så det gjorde väl att han längtade hem till värmen från mattes täcke. Egentligen bode jag sluta oroa mig, men jag tror alltid det värsta. Katten Konjac (den svarta som var med i tv) var borta mellan mitten av maj-mitten av november förra året. Han hade råkat lifta med ett släp eller bil och hamnat i Västerås där han tillslut blev omhändertagen av en djurvän som såg att han var id-tatuerad i örat och sökte upp mig på Skks kattregister. Det är nog en solskenshistoria som man bara upplever en gång i livet!


Hingsten Figaro har lugnat ner sig nu. När han kom var han uppe på tårna, skrek, fläktade med frambenen, och for runt som en gummiboll när jag ledde honom. Hingst med stort H. Men nu går han snällt brevid mig och tjoar inte lika mycket i hagen åt allt och alla. Han är snäll, det är ingen fara att hantera honom om man vet vad man gör och är på sin vakt. Man ska aldrig lita på en hingst, liksom en tjur/bagge etc. De är fulla av hormoner och kan slå över även om det inte är illa menat. Allrahelst nu när brunstsäsongen är igång.


Samanta har inte fölat ännu. Det är jag evinnerligt tacksam för! Såg framför mig hur jag satt där nere i stallet med feber och hink och skulle assistera en förlossning... Däremot är juvren enorma nu så det blir nog till natten eller imorgon natt. Så spännnade! Är nyfiken på om det blir en Piggelin 2 eller om det blir en fux som far sin. Kanske ett sto till och med. Om hon inte föder ut en cocker spaniel vid namn Morris förstås   .


Nix det här duger inte. Nu ska jag ner och mocka stallet och sen åka och hämta hö. Det kommer väl att ta sin lilla stund nu när kroppen inte r i sin bästa form... Normalt sett mockar jag rent alla boxarna på 15-20 minuter, men nu fr jag nog ränka med det dubbla minst. Dumt att ta ut sig, jag ha ju bara ätit en fralla och te. Men jävlarrr så smal jag blev då! Över 2 kg bara försvann! Fast det käkar jag nog snabbt upp igen när jag börjar äta som vanligt.


Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards