Kennel Krokanden

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Johanna Nordin - 8 februari 2011 16:03

Har haft en underbar dag här idag! Började med att åkach hämta ett lass hö, med tanke på stormen i södern så kändes det som att det var lika bra att bulla upp med mat. Tar lite längre tid när jag ska klättra upp och kasta ner själv och sen packa, men samtidigt är det skönt att vara självgående.

Marie, min medryttare/kompis, skulle komma ut och rida på eftermiddagen men var tvugnen att jobba över. Men det blir ju fler tillfällen. Imorrn opererar hon ett knä så några veckors konvalicens räknar jag med. Hon är optimist och tror på en vecka. Jag ska ut och träna Lekis direkt efter bloggen medan jag väntar på Jennifer.

Gerda och Rakel har varit i lösa idag, men de gick helst in i stallet och väntade utanför sin gamla box. Funkar bra med hundarna. De har så mycket respekt för mina övriga djur och getterna ger sig inte på dem. Minna jagade efter dem några meter när de stod utanför ytterdörren när jag släppte ut henne men bröt på ett myndigt "Minna nej"-kommando. Först då verkade hon inse att det var getterna hon sprang efter, de sprang egentligen av ren reflex. Både hund och getter blev ungefär lika snopna när dörre öppnades. Annars är getterna trygga med vovvarna runt sig och stångas inte.

Djurkul på gården!

Gerda och Jazzo pratar

Sen kom Amy och pratade en stund med honom. Det kan löna sig att gå med kameran i högsta hugg.

Maisan och Hulda, lika som bär. Man kan lätt tro att det är mor och dotter, men de är inte ens släkt. Hulda håller sig gärna med tant Maisan.

 

Här är mor och dotter: Hulda och Leira


Annars har det inte hänt så mycket märkvärdigt idag. Mycket telefon med kompisar som ringt. Vissa dagar blir såna men det är trevligt! 


Nix nu måste Lekis komma ut.


Vi hörs!

             

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards