Kennel Krokanden

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Johanna Nordin - 10 februari 2011 19:46

Det är jag det. Åtminstone om man frågar Pontus. Imorse opererades han och blev kastrerad. Hans stolthet och mandom! Inte utan att jag tycker synd om honom. Körde in honom till Strömsholm och träffade vår veterinär Laura igen. Tanken var att lämna honom och hämta i eftermiddag men han opererades direkt och fick åka hem när han vaknat till ordentligt. Under tiden åkte jag in och käkade frukost och tittade i butiker i ett köpcentrum på västra sidan om Västerås. Gun-Britt var gullig och ryckte in på kort varsel och matade hästarna hemme eftersom jag egentligen hade tänkt komma hem och fodra direkt är jag lämnat honom.

I samband med kastrationen såg hon över hans tänder och plockade bort den framtand i underkäken som såg ut som den var dit kastad  men hade hamnat på sniskan iom hans käkfraktur förra året. Den var både lite störande och hade börjat lukta illa.

Undrar om tandfen kommer till små hästar också?

Jag vill hellre ha tillbaka mina pungkulor än pengar från en töntig tandfe!


Hände en rolig grej här på kvällen. Åsa, en fd kollega från förskolan jag jobbade på förra våren, sms:ade och frågade om jag ville ta hand om hennes shettis Alldon. Han behövde ett hem snarast och är en underbar barnponny som hennes 4-5 åriga dotter pysslar och rider på själv även ute på småvägar. Åsa är jätteduktig på dressyr och tävlar medelsvår med sitt halvblod och jag har flera gånger funderat på att söka reda på hennes nummer och be om lektion med Faxe. Jag har känt att jag behöver en ridbar barnhäst till som alla kan rida så det löste sig ju till det bästa för alla! Alldon kommer på söndag.

Idag red jag honom på ridbanan i snöglopp och spikblåst. De som har ridhus vet inte hur bra de har det! Han var jätteduktig och jag var så nöjd när jag hoppade av och avslutade passet. Hade tänkt rida Lekis och Maisan också men var genomkall och dyblöt. Vinden ökade allt eftersom också. 


Anna (häst-Anna från Luleå) skulle kommit ut idag och vi skulle jobbat med hästarna ihop men hon är tyvärr sjuk. Många som är sjuka nu verkar det som. Hade bokat in att åka till Stockholm imorrn och träffa Karin för första gången på evigheter. Innan jag flyttade norrut umgicks vi mycket. Tyvärr har hon också åkt på baciller. Men det kommer fler tillfällen. Håller tummarna att Ulla och barnen håller sig friska, vi ska åka till Kungsberget på lördag och åka slalom   .


Vi hörs!

      

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards