Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Bruna hästar

Av Johanna Nordin - 13 februari 2011 17:29

Jag har alltid varit svag för just bruna hästar. Tror det hänger ihop med min förtjusning för nordsvenska brukshästar som oftast är bruna. När jag var liten och red på ponnyklubben i Gävle var mina favorithästar bruna russet Pompe och Samona (korsn.ponny?). Dessutom gillar jag de lite grövre modellen på shetlandsponnyn, arbetshästmodellen eller vad jag ska kalla den. Bokade Najade osedd på en bild på nätet just för att färg och modell tilltalade mig. Men den bruna färgen kan skifta mycket, jag tycker all brun färg är vacker. Även en brun långbent, höghalsad, gänglig travhäst med långt huvud och tunn oryckt man.

  

Jag och Tunstas Cleopatra maj -09

Fjällbäckens Vaja (u. T. Cleopatra) 20 månader gammal

Brellir från Fjällbäcken med ljusare brun kulör, 1½ år (har busat och lekt bort hår i pannan)  

Aldon

Jazzo

Najade v.d Reijsdrecht

Leira från Häringe           


Idag kom Åsa, min fd kollega, hit och lämnade Aldon och alla hans saker såsom täcken, sadel, träns och pass. Han och Jazzo fann genast varann. Två gammgubbar på 18 resp 20 år. Aldon som liksom Jazzo bott med enbart stora hästar blev alldeles lyrisk över jämnstora kamrater i hagen. Vi skrattade åt honom och åt fölen som tycker att farbröderna är riktiga stålgubbar och mysfarfars. Maja och Alice var måttligt intresserade, dvs inte alls. Alice mage hoppar verkligen! En riktig illbatting där inne!

Aldon  


Det är kärlek på gården just nu.

"- Lekis! Jag äääälskar dig!"

"-Och jag älskar dig Brellir!"

Djup vänskap!

Faxe

Leiknir från Storhagen

Maja 

Avslutar med en stämningsbild på Faxe. Inte bästa bildkvaliten men ändå så vacker!                   


Vi hörs!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Ovido - Quiz & Flashcards