Kennel Krokanden

Direktlänk till inlägg 22 april 2011

Romantik

Av Johanna Nordin - 22 april 2011 21:20

För att bli uttagen i programmet Bonde söker Fru fick jag genomgå tre intervjuer, två här hemma och en via telefon. Var massor av frågor att svara på om mig själv, vad jag söker, min syn på kärleken, vad romantik är osv osv. Inga snabba intervjuer. Kärlekstankarna vändes ut och in i mer än 2 timmar per gång. Med filmkamera på förstås. Kom att tänka på det idag, frågan om vad jag upplever som romantiskt. Minns att jag svarade nått i stil med att det kan vara lite som betyder mycket när det kommer till romantik och enkla saker som att vara vid ett vackert ställe i rätt ögonblick. Naturen är fantastiskt romantisk!


Idag har jag upplevt naturens romantik. Fast ihop med Blekis.... Red ut i solnedgången på en stig genom skogen där man får kontakt med Mälaren. red fram till vattnet för att se om det gick att se djupet. Blev stilla där. Blekis stod lugnt och lyssnade på naturen. Fiskar hoppade och slog i vattnet. Måsar skränade på avstånd. Ljumma vindar. Dofter från en nyutsprungen värld. Solen som just gått ner bakom skogen och det kändes som hela världen stod stilla. Inga motorljud från båtar, inga flygplan, inga traktorer, ingenting utöver naturliga ljud. Det var förtrollande. Blekis vände sitt huvud mot mitt ben och jag sa till honom att "det här är romantik Blekis, och så är det bara du och jag". Nu är jag tacksam att jag fick dela den här stunden med min vita springare, men å just såna här stunder drömmer jag om att få dela med Henne. Meta lite, tända en grill/brasa och bara vara. Och inget hysteriskt fläktande och klagande över myggor. Mygg hör svenska sommaren till. Efter tre somrar i fjällen med smådjävlarna är myggor trevliga väsen som knappt känns när de sticks. Smådjävlar är en sorts minimal knott som kommer in under alla kläder och gör nått så in i hel... ont när de bits!


Jag är så lycklig över all positiv respons jag har fått på att jag nu är Bonde-Johanna. Har träffat på lite grannar och bybor och de tycker det är jätteroligt.

 "-Här kommer bonden ridande", var en glad kommentar med två stora leenden idag.

Tusen tack för allt  stöd från när och fjärran! Har bl.a fått mail från en tjej på andra sidan jordklotet som lovade följa programmet på svtplay. Vilken grej! Jag har själv inte fattat hur stort det här är. Jag har fått höra förut att jag är stark. Jag känner mig inte alltid det, jag är ju bara jag 24 h om dygnet. Tycker inte själv att det jag gör är så märkvärdigt. Men efter en kommentar om att det här är att jämföra med L-world så börjar jag långsamt fatta att det jag gör kanske är modigt ändå, och stort.


Tillsist vill jag bara vänligt förklara mig. Jag kommer inte att svara på vän-förfrågningar på facebook. Självklart blir jag stolt över förfrågan men personligen använder jag facebook för personer jag redan känner. Vet att olika människor ser olika på facebook. Men för mig är det ett sätt att hålla kontakt med vänner och i viss mån bekanta (som iofs blir vänner via fb). Jag känner att jag vill ha det så och drar en gräns för mitt privatliv. Jag har tom varit så rak att jag blockerat vissa personer som aldrig kommenterat nått till mig, aldrig "bjuder på sig själv" med kommentarer/inlägg, eller personer jag knappt skulle känna igen om jag mötte de på gatan eller inte träffat på mycket länge. Hoppas ni förstår hur jag tänker.


Vi hörs!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Nordin - 4 augusti 2019 21:57

Av Johanna Nordin - 8 september 2016 11:51

Hej på er! Jag borde skrivit det här för länge sedan. Jag har inte tiden att skriva blogg. Det tar för mycket tid helt enkelt även om jag saknar det jättemycket! Jag har valt att istället öppna min fb till offentligt på sånt som ändå skulle visats el...

Av Johanna Nordin - 20 mars 2016 12:12

Förra inlägget blev bara massa babbel. Nu blir det bilder med tillhörande text. Inte i kronologisk ordning. Jag har ju valt bilder från en hel vinter. Fjällbäckens Sarv   Hej en lammkorv tack! Grynet och Leo på väg ut i ladan för hopp ...

Av Johanna Nordin - 4 mars 2016 13:34

Nu var det banne mig länge sedan sist. Har inte haft varken tid, ork eller ens lust att skriva blogg. Funderade faktiskt på att ta ett avskedsinlägg för några veckor sedan men jag testar ett tag till. Det som får mig att vilja sluta är att det finns ...

Av Johanna Nordin - 8 januari 2016 13:41

Då och då får jag frågan om hur djuren klarar kylan. På facebook cirkulerade ett blogginlägg där någon skrev om hästar och kyla, täcke eller inte och vad en forskare kommit fram till. Jag ska återkomma till det. Djuren klarar kylan bra. De är skapt...

Presentation

Fråga mig

96 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards